7 اشتباه در قلعه بادی که شما را احمق نشان می‌دهد

ساختمانهای ساخته شده در قلعه، به دو بخش تقسیم میشوند. بر پایه دیدگاه کارشناسان باستانشناسی چگونگی معماری ساخت

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

ساختمانهای ساخته شده در قلعه، به دو بخش تقسیم میشوند. بر پایه دیدگاه کارشناسان باستانشناسی چگونگی معماری ساختمانهای قلعه به دوران پیش از اسلام و دوره ساسانیان بازمیگردد. پیش از این که به دروازه دژ برسیم از گذرگاهی میگذریم، این گذرگاه همچون دالانی است و تنها گنجایش گذشتن یک نفر را دارد و دو نفر به سختی از آن میتوانند بگذرند. تنها چیزی که برای راه اندازی سرسره های آبی نیاز دارد یک زمین صاف و بزرگ است. تمام مدل های تولید شده توسط انواع پمپ باد اینتکس و بست وی راه اندازی شده که می توان این پمپ باد را به شکل مجزا از نمایندگی اینتکس و فروشگاه اینتکس ایران تهیه کرد. همین عامل مایه آسودگی و امنیت دژ و دژنشینان درون آن شده و راه دستیابی دشمن به درون دژ را را نشدنی میکردهاست. این نوع جنس بدنه دارای مزیت هایی همچون قابلیت انعطاف بالا و جمع شدن در حجم و ابعاد کوچکتر را داشته تا به راحتی در هر مکان مورد نظری قابل حمل باشند. از قلعه های بازی نوع خانگی معمولا در منازل استفاده شده و در صورتیکه جهت مهد کودک ها و مراکز کودک یاری استفاده شود زود تر دچادر آسیب دیدگی میشوند، این محصولات معمولا در دو مدل یک و دو نفره تولید شده که قیمت بسیار پایین و ارزانی دارند، جنس اکثر آنها از پلاستیک فشرده است که در صورت خرابی و پنچری با چسب مخصوص اینتکس قابل تعمیر میباشند.

برای رسیدن به قلعه اردشیر از اواسط این صخره بلند، پلههایی تراشیده شده که تعداد آنها را ساکس ۱۳۴ پله تشخیص دادهاست. در کتاب کارنامه اردشیر و همچنین در کتاب شاهنامه فردوسی درباره ی آن اینچنین آمده است : هفتواد که از افراد صاحب قدرت کرمان بود پس از شکست حاکم محلی، بر بلندی کوهی در نزدیکی شهر دژی عظیم ساخت، که به دژ هفتواد شهرت یافت. پس از آگهی اردشیر بابکان از قدرت گرفتن هفتواد، وی چندین بار به کرمان لشکر کشید و شکست خورد تا در پایان با حیله خود توانست شهر را فتح کند. بر اساس دلایل باستانشناسی جوامع پیچیده سیاسی و اجتماعی اولین بار در دوره مفرغ جدید شکل گرفتهاست. قلعه مچی یا قلعچه و بناههای وابسته آن مربوط به دوره صفوی در شهرستان هامون در سه کیلومتری شرق حوضدار سیستان و ۶ کیلومتری شهر سوخته و ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهر محمدآباد (هامون) جای گرفته است. قلعه دختر دیگر قلعه باستانی این شهر است که در نزدیکی این قلعه قرار دارد.

اهالی معتقدند که در روزگاران گذشته دو خواهر به نامهای بیبیمینو و بیبینازنین این شهر را بنا کردهاند و در این قلعه زندگی میکردهاند. این حصار در فواصل منظم دارای برجهایی با نیم دایره میباشد که از این برجها علاوه بر پشتبند به عنوان اتاقهای نگهبانی استفاده کردهاند. وسعت آن ۱۰٬۴۳۸ کیلومتر مربع و طول آن ۳۹۰ کیلومتر میباشد و دارای ۳۹۰ پارچه آبادی و روستا است. این قلعه در دوران آبادانی ۳۰۰ متر طول و ۱۰۰ متر عرض داشته و اینک در قسمتهای شمال و جنوب قلعه آثاری از بقایای معماری به چشم میخورد و نیز در قسمت شمال قلعه برج دیدهبانی وجود دارد و ورودی قلعه نیز از این سمت میباشد و دلیل آن وجود پلکانهایی است که قسمتی از آن باقیمانده است و این پلکانها روی صخرههای طبیعی کنده شدهاند. ارگ بم پس از آن زلزله به شدت تخریب شد و از آن زمان در فهرست آثار در خطر قرار گرفت، اما با توجه به مرمتهای انجام شده در طول سالهای گذشته، سازمان یونسکو در تیر ماه ۱۳۹۲ ارگ بم را از فهرست آثار در خطر خارج کرد. Th is a rtic le w᠎as w ritten ​by G SA C​on᠎te᠎nt  Gener​at or Dem oversion .

حوادث رکنا: مرگ تلخ کودک در قلعه بادی شهربازی به علت متصل نبودن این وسیله بازی باعث تاسف شد. امیره حسام الدین دباج فومنی (مظفرالسلطان)، فرمانروای بیهپس اولین قدرت منطقهای بود که از اطاعت از صفویان سرپیچی کرد، و قلعه رود خان را بازسازی کرد تا از آنجا به مقاومت بپردازد ولی موفقیتی به دست نیاورد و به دربند گریخت و نهایتاً دستگیر و در تبریز اعدام شد. ↑ ۱٫۰ ۱٫۱ «قلعه اردشیر کرمان: نمادی از قدرت اردشیر مؤسس سلسله ساسانی». قلعه اردشیر کرمان دارای معماری شگفتانگیز و خاصی است. سفالهای هزاره اول قبل از میلاد درصد کمتری از مواد فرهنگی یافت شده از سطح قلعه را به خود اختصاص داده و آثار مربوط به این دوره بیشتر تاسیسات معماری را شامل بوده و سفالهای اسلامی عمدتاً به صورت چرخساز با خمیره نخودی و قرمز و تمپر مواد کانی ساخته شدهاند. این قلعه تا اواخر دوره قاجاریه مرکز حکومت محلی بودهاست و در اطراف آن، خندقی کنده شده بود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن