در هنگام خرید چادر مسافرتی به این موارد توجه کنید

چادرهایی که در وضعیت بستهبندی جای زیادی اشغال میکنند در حملونقل و نگهداری ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورند

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

چادرهایی که در وضعیت بستهبندی جای زیادی اشغال میکنند در حملونقل و نگهداری ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورند. این چادرها علاوه بر قدرت تهویه هوا در فصل گرما، قابلیت نگهداری گرما در فصل سرد را دارند. وجود پنجره نیز باعث نفوذ نور و همچنین تهویه هوا چادر خواهد شد، بنابراین چادری انتخاب کنید که تعداد پنجره کافی داشته باشد. پارچههای مشبک و توری در سقف؛ درب و پنجرهها بهکاربرده میشود و اجازه میدهد میزان نور و دید شما بیشتر شده و تهویه هوا نیز در جریان باشد. نایلون و پلیاستر ضد آب نیز وجود دارد اما نور خورشید در طولانیمدت باعث رنگرفتگی و خرابی آنها میشود. این پوشش در دو نوع ارائه میشود که نوع اول آن تنها سقف را میپوشاند و مانع از ورود نور و دید نمیشود، اما نوع دوم آن کل چادر را پوشش داده و از باد و باران محافظت میکند. خمینی که از عراق به پاریس رفته بود، گفت: اگر شاه واقعاً صدای انقلاب مردم را شنیدهاست، باید بیدرنگ استعفا داده و در دادگاه اسلامی حاضر شود. بطلمیوس مینویسد سرزمین قومس (choromithrena) تا پارت ادامه مییابد و در شمال آن الیمایس (helymais) هست، از آنجا تا سرچمشههای رودخانه چرینداس (charindas) مناطقی هستند که تپوریها (tapuri) ساکن هستند. This has been generat᠎ed by GS A Co ntent Ge᠎nerator ​DE​MO!

مازندران در دوران باستان تپوش آری و تپوری نامیده میشد و به نظر میرسد مستقل یا نیمه مستقل از سرزمین ماد و هخامنشیان بوده باشد ولی از تپورها و آماردها در لشکرکشی های هخامنشیان سخن به میان آمده و این سرزمین در دوران هخامنشی و اسکندر بخشی از ساتراپ تپوری بود و این سرزمین در زمان فرهاد اشکانی توسط اشکانیان فتح شد و بخشی از سرزمین اشکانیان گردید ولی بعد خاندان بومی تپورستان به نام گشنسب شاهان بر مازندران حاکم گردید و این سرزمین در سال ۵۳۱ میلادی تحت اداره ساسانیان درآمد و کاووس ساسانی به مدت ده سال به عنوان پتشخوارگرشاه بر طبرستان حکومت نمود و پس از وی زرمهرشاهیان تا سال ۶۴۲ میلادی بر طبرستان به حکومت پرداختند. به عبارت دقیق تر این خانواده یک گروه جدا اما مرتبط از چند زیرگروه پیوسته از ایلات و طوایف است، شناخته شدهترین این گروهها عبارتند از بخشی از فیلی ها یا لر کوچک و بختیاری، بویراحمد، کهگیلویه، لک و ممسنی (چهار گروه اخیر لر بزرگ را تشکیل میدهند). نصب و راهاندازی برخی از چادرها بسیار سخت است و شما بعد از پیادهروی و یک روز طولانی مجبور هستید با آن کلنجار بروید و با خود آرزو میکردید کهای کاش یک دکمه جادویی برای نصب آن وجود داشت؛ بنابراین بهتر است چادری انتخاب کنید که نصب آن آسانتر باشد و یا چند بار روش نصب آن را در خانه امتحان کنید.

اکثر چادرها در زیر خود کفی مناسبی ندارند و ممکن است سنگها، شاخه و خاک شما را اذیت کند؛ بنابراین بهراحتی میتوانید این وسیله جانبی را خریداری کنید. به این نکته دقت کنید که شما علاوه بر چادر باید مواد غذایی، کیسهخواب، کولهپشتی و سایر وسایل را نیز حمل کنید، بنابراین چادرهای سنگین میتوانند برای شما عذابآور باشند. چادرهای گنبدی در مرکز ارتفاع بلندی دارند اما اطراف آن شیبدار هستند تا در برابر وزش باد و یا بارش برف آسیب نبیند و فضای آن کوچکتر است. دلیل وجود این لایه، محافظت از چادر در برابر آفتاب و باران های شدید است. برای آبوهواهای گرم و مرطوب میتوانید از این چادرها با پنل های مشبک و توری بیشتر استفاده نمایید. اگر به دنبال صرفهجویی در هزینهها هستید میتوانید یک چادر مسافرتی معمولی A-frame تهیه کنید که بسیار معمول، ارزان و سبک میباشد. سومین مورد از بهترین چادر مسافرتی که قصد معرفی آن را داریم، چادر اضطراری چهار نفره هانا مدل Tycoon-4 است.

البته لازم است بدانید چادرهای حرفهای نصب بسیار سختی دارند زیرا برای اسکان مورد استفاده قرار میگیرند. رسیده ایم به معرفی چهارمین مورد از بهترین چادر مسافرتی که چادر مسافرتی 4 نفره کلمن مدل Instant Cabin نام دارد. بهتر است گیرهها و پایههای آن را بررسی نمایید تا از جنس خوب و مقاوم و ضدزنگ باشند. در این راستا این گیرهها در جنسهای متنوعی مانند فایبرگلاس، آلومینیومی و کربن ارائه میشوند. جنس چادرها متنوع است و با توجه به میزان کیفیت و تراکمی که دارد در قیمتهای متنوعی ارائه میشوند. این شاخص نشان میدهد که هر ۹۰۰۰ متر از نخ مورداستفاده در تولید پارچه چه میزان وزن دارد. البته در این مکانها نیز قبل از بر پا کردن چادر، سطح زیرین آن را کنترل و از اشیا تیز و ناهموار پاکسازی کنید. سطح رویی چادر بهتر است از پوششهای پلی اورتان و سیلیکون باشد که تمام سطح بالایی و پنجرهها و دربها را بپوشاند تا در برابر باد و باران از چادر محافظت کند. جزیره کیش برای سالیان زیادی است که مقصد محبوب گردشگران ایرانی است و تورهایی که به قصد بازدید از این جزیره اجرا میشوند، همواره محبوبیت خاصی بین گردشگران ایرانی دارد. چادرهای کوهستانی ارتفاع کمتری در حدود ۹۰ سانتی متر دارند اما ارتفاع چادر های مسافرتی خانوادگی معمولا بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ سانتی متر و بیشتر است تا رفت و آمد در آن به راحتی انجام شود.

آخرین مطالب