شش دلیل چرا داشتن عالی تقویت خودرو نباید کافی

این رایانه معمولا توسط شرکت خودروسازی مبدا برنامهریزی میشود. ایسیو (ECU) یک رایانه کوچک است که به عنوان مغز م

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

این رایانه معمولا توسط شرکت خودروسازی مبدا برنامهریزی میشود. ایسیو (ECU) یک رایانه کوچک است که به عنوان مغز متفکر خودرو عمل نموده و تمام کارکردهای موتور آن را تحت نظر دارد. منظور از ریمپ ECU چیست؟ برای جلوگیری از خرابی موتور و صرف هزینه های گزاف تعمیرات حتما به توصیه کارشناسان توجه کنید. با مطالعه راهنمای خرید امن آسوده تر معامله کنید . حتما مطالعه نمایید: چه زمانی خودرو نیاز به تنظیم موتور دارد؟ این مطالعه نشان میدهد که خودروها «سهم بزرگی از درآمد قابل تصرف» را مصرف میکنند و «پیچیدگیهایی در درک هزینههای حملونقل، دوام اقتصادی روشهای حملونقل جایگزین، یا توجیه مالیاتها» را نیز ایجاد میکند. البته این پدیده در دیگر شرکتهای تحت تملک یا مدیریت وزارت صمت، شرکتهای بانکها، شرکتهای تابعهٔ وزارت نفت، شرکتهای تابعهٔ سازمان تأمین اجتماعی و شرکتهای صندوقهای بازنشستگی کشوری و لشکری نیز گزارش شدهاست؛ چنین روابطی با امتیازگیری دوجانبه میان مسئولانی مانند نمایندگان مجلس و وزرا شکلگرفته که حتی گاه مانع از استیضاح وزرای متهم به فساد یا بدون کارنامه نیز شدهاست. اگرچه سیستمهای کاربراتوری دیگر میان خودروسازان مورد استفاده قرار نمیگیرد ولی اغلب موتورسیکلتهای موجود در کشور به این سیستم سوخترسانی مجهز هستند. همچنین تیونرها اغلب اگزوزها را از طرفین دیفیوزر خارج می­کنند تا دود خروجی از اگزوزها به شتاب گرفتن جریان هوای زیر ماشین کمک کند. اگزوز وظیفه خارج کردن هوای موتور به بیرون را دارد پس زمانی که انفجار داخل اتاقک انفجار موتور صورت گیرد، دود و صدای ناشی از آن باید بهخوبی خارج شود. اگر خودرو مجهز به سنسور ضربه باشد (بیشتر خودروهای انژکتوری دارای این سنسور هستند)، واحد کنترل موتور شما شروع به کاهش مقدار سوخت در مخلوط هوا و سوخت می کند تا زمانی که مخلوط خاصیت انفجاری خود را از دست بدهد تا از انفجار جلوگیری شود. بسیاری از آنها با ظهور اتومبیل رانی انبوه رواج بیشتری یافتهاند. پراید در ایران به دلیل پایین بودن هزینه ساخت و قطعات جانبی سالها پرفروشترین خودروی ایران بود اما با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی برای مثال مدلهای هیوندای اکسنت، شورلت آویو، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا باعث انتقادات فراوانی به این خودرو در سالهای گذشته شدهاست.

بهترین مکمل بنزین برای تقویت موتور پراید می بایست قابلیت تنظیم نقطه احتراق را دارا باشد. یکی از فواید تنظیم نقطه احتراق کاهش مصرف سوخت و بالا رفتن شتاب خودرو است که با استفاده از مکمل سوخت نانو پتروکتان اقتصادی پرو این مسئله برای موتور خودرو پراید محقق می شود.حذف ناخالصی ها ی بنزین، کاهش ناک و لرزش موتور، افزایش قدرت و شتاب موتور از دیگر مزایای استفاده از این مکمل قوی و با کیفیت می باشد. عدم تنظیم نقطه احتراق باعث خام سوزی و دیرسوزی بنزین می شود که هر دو برای موتور مضر است. سوخت رسانی به محفظه احتراق با دو روش کاربراتوری و انژکتوری انجام می گیرد. با بهینهسازی جریان هوا در زیر خودرو میتوان به دستاوردهای بزرگی در زمینه آیرودینامیک خودرو دست یافت. در مدلهای اولیه این خودرو از نوارهای لاستیکی اطراف شیشههای عقب خبری نبود و در نتیجه بادهای متقاطع باعث ایجادی ناپایداری در سرعتهای بالا می­شدند. این افزایشها فضا را برای عابران پیاده حذف کرد، پیادهروی را خطرناکتر کرد و باعث افزایش شدید مرگ و میر عابران پیاده ناشی از برخورد خودرو شد. هدف اصلی ایجاد ناحیهای با فشار کم در زیر خودرو است تا نیروی مخالفی به سمت بالا وجود نداشته باشد که در برابر نیروی رو به پایین ایجاد شده توسط اسپلیترها و اسپویلرها مقاومت کند. دودی کردن شیشهها، جلوه زیبایی به ظاهر خودرو میدهد و به وسیلهی آن با کمترین هزینه می توان تغییر زیادی در ظاهر خودرو به وجود آورد. تمام این تمهیدات برای تنفس بهتر ماشین است، پس اگر از تراتل استفاده نمی­ کنید حتما باید فیلتر هوای خودرو خود را با فیلتر هوای اسپرت تعویض کنید. همه مدلهای خودروی پرفروش و بهروز جهان از امکاناتی مانند گرمایش و سرمایش صندلی، گرمکن فرمان، صندلی برقی و حسگر باران و نور برخوردار هستند درحالیکه در خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا بسیاری از امکانات خودروهای دهه ۱۹۹۰ نیز وجود ندارد. در این شهر بخشهایی وجود دارد که خودروها هنوز میتوانند از آن استفاده کنند اما با این حال بخشهایی که بدون خودرو هستند را نیز میتوان دید. برای کار کردن کاربراتور نیاز به خلا در مجرای خروجی سوخت وجود دارد، این کار توسط قسمتی از بدنه کاربراتور به نام ونتوری انجام میشود.

نکته جالب این است که سرعت چرخش سوپرشارژر به 50,000 دور در دقیقه میرسد که از 3 برابرِ حداکثر سرعت چرخش توربو شارژر هم بیشتر است. زیرا در هنگام تولید نیروی رو به پایین، اسپویلر و بال چیزی به نام کشش القایی تولید میکنند که باعث می­شود ماشین برای حرکت با همان سرعت به توان بیشتری نیاز داشته باشد. کمی پس از انقلاب ۱۳۵۷، اخباری مبنی بر تلاش جهت تخریب کارخانههای ایران ناسیونال پخش شد و برخی گروههای تندروی انقلابی، با ادامهٔ فعالیت این شرکت موافق نبودند. بنابراین اگزوزهایی را انتخاب کنید که جنس آنها از استیل و صاف باشد تا دود و هوای خروجی بدون اصطکاک و با سرعت بالا از خودرو خارج شود. اگر قصد دارید با یک هندلینگ بی نظیر و شتابدهی بالا از رانندگی در جاده ها لذت ببرید پیشنهاد می کنیم حتما این قطعه منحر به فرد را در خودرو خود نصب کنید. یک قطعه جانبی دیگر که بر روی بال پشتی نصب میشود و نیروی باله را به حداکثر مقدار خود می­رساند،گورنی فلپ (Gurney flap) نام دارد. این قطعات در سال ۱۹۷۰ توسط یک راننده فرمول یک با همین نام مورد استفاده قرار گرفت.گورنی فلپ یک نوار کوچک است که، معمولا با زاویه قائم به روی سطح بال قرار داده شده و به جداسازی هوا از بال کمک می کند و نیروی رو به پایین را به حداکثر می­رساند. برنامهریزیش برای تمام نمونههای تولیدشده از یک ماشین، یکسان است و در آن توجهی به شرایط خودرو در کشورهای مختلف نشده است. ↑ «دریافتکنندگان شاسیبلند ۱۴۷ نفر بودهاند/ دریافت خودروهای مذکور با نام اشخاص وابسته غیر از نمایندگان بودهاست». گاهی اوقات با افرادی مواجه میشوید که بیش از هر چیزی به خودرو علاقه دارند. اگرچه سیستم سوخترسانی مستقیم جدیدتر است ولی در حال حاضر در اکثر خودروهای انژکتوری از سیستم سوخترسانی غیر مستقیم استفاده میشود. این دو نوع را سیستم سوخترسانی مستقیم و سیستم سوخترسانی غیر مستقیم تشکیل میدهند. اسپویلرها در واقع با استفاده از هدایت بخش عمده ای از جریان هوا به اطراف ماشین، در انتهای آن کشش و نیروی رو به بالا را کاهش میدهند. در کشور ایران افرادی که علاقه شدیدی به تیونینگ و قوی کردن خودروی خود دارند در رده سنی ۱۸ تا 30 هستند و معمولا بیش از آنکه خودرو را از لحاظ فنی تقویت کنند، به ظاهر و زیبایی آن اهمیت میدهند. کاربراتور مهمترین قطعه در سیستم سوخت رسانی کاربراتوری محسوب میشود که وظیفه اصلی آن تهیه مخلوط مناسبی از سوخت و هوا برای شرایط مختلف کاری است. کانال کشی در هر خودرویی حیاتی است، بهویژه در خودروهای توربوشارژر که مدیریت گرما در آن ها مشکل تر هست.با حضور اینترکولر، رادیاتور، خنک کننده روغن، کانال کشی میتواند راه مناسبی برای اطمینان از رسیدن جریان هوا به قطعهای باشد که میخواهید خنک کنیم. علاوه بر بحث تیونینگ، دودی کردن شیشه ها تا حد مشخصی، مجاز و حتی مفید است؛ زیرا از ورود اشعه های مضر خورشید به داخل کابین جلوگیری می کند. کیت ورود هوای سرد جز سیستمهای جانبی خودرو است که هوای سرد را وارد سیستم احتراق داخلی موتور میکند و به طور طبیعی، خودرو دمای هوا را به محض ورود به موتور تنظیم میکند، زمانی که موتور سرد است، هوای گرم و زمانی که موتور گرم است، هوای سرد وارد سیستم شده و به عبارتی باعث افزایش کارایی و تقویت موتور ماشین خواهند شد.

با گرم کردن فنر، فاصله دورهای فنر بـه یک دیگر نزدیکتر شده ودر نتیجه ارتفاع فنر کاهش می یابد، اما این روش نیز بدلیل این کـه میزان کارایی فنر را در دست اندازها و ناهمواری هاي جاده کاهش میدهد، اصلا توصیه نمی شود و کاملا غیر استاندارد اسـت. یک صدا خفه کن خوب نه تنها توان موتور را افزایش می دهد بلکه صدای آکوستیک زیبایی هم به آن می بخشد . از طرف دیگر، اگر بدنه اتومبیل به گونه ای باشد که جریان هوا باعث ایجاد نیروی روبه بالا شود، ممکن است اسپویلر این نیرو را کاهش داده و مسافت پیموده شده و در ادامه مصرف سوخت را بهبود بخشد. پیک خودرو مختار است هر گونه پیام، آگهی یا عکس ارسالی به سایت، یا هر حساب کاربری و اطلاعات دیگری که مربوط به کاربر یا ایجاد شده توسط کاربر میباشد را هر زمانی و به هر شکلی که ضروری بداند حذف نماید. متاسفانه کیفیت سوخت موجود در کشور شدیدا به موتور پراید آسیب وارد می نماید. پس از سالها جدال بر سر این خودرو، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد. یکی از زیرمجموعههای پیشگیری از تصادف، سیستمهای کمک راننده هستند که به راننده کمک میکنند تا موانع را شناسایی کرده و خودرو را کنترل کند. موانع و محافظات بار Cargo barriers گاهی اوقات برای ایجاد یک مانع فیزیکی بین محفظه مسافر و محفظه بار در وسایل نقلیه مانند SUV، واگنهای استیشن و وانت نصب میشوند. پس نصب یک داکتینگ (کانال کشی) مناسب می­تواند به ایجاد جریان هوا در بخشهای خنک کننده خودرو کمک بسیاری کند؛ از طرفی داکتنیگ بر آیرودینامیک خودرو نیز میتواند اثرگذار باشد. در حالی که بال عقب، همانطور که در بسیاری از مسابقات اتومبیلرانی و در خودروهایی مثل Sierra و Escort Cosworths نصب شده است؛ وسیلهای است که در پشت خودرو نیروی رو به پایین ایجاد می­کند تا چسبندگی چرخهای عقب را افزایش دهد و باعث ثبات در حرکت خودرو شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از norbert performance ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402