زندگی من، شغل من، شغل من: چگونه 3 عینک شنا ساده به من کمک کرد تا موفق شوم

کسانی که دارای لنز تماسی چشمی هستند نیز جهت محافظت از لنز خود باید از عینک شنا استفاده نمایند و قبل از این کا

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

کسانی که دارای لنز تماسی چشمی هستند نیز جهت محافظت از لنز خود باید از عینک شنا استفاده نمایند و قبل از این کار هم حتما با چشمپزشک خود مشورت کنند، چون برخورد ذرهای آب با لنز میتواند خطرآفرین باشد. راحتی عینک اهمیت بالایی دارد، مخصوصا برای انتخاب عینک شنا بچه گانه واشرها و فریم سیلیکونی گزینه های بسیار مناسبتری نسبت به مدل های لاستیکی و لاتکس هستند، چون میزان انعطاف آنها بر روی صورت بیشتر است. عینک های سطح ابتدایی، ساخته شده برای شناگران مبتدی در تمام سنین، مقرون به صرفه و راحت هستند و دارای ویژگی هایی مانند قطعات سیلیکونی نرم در اطراف فنجان های چشم می باشند. در مقایسه با عینکهای مخصوص بزرگسالان، عینکهای کودکان یا نوجوانان دارای فنجانهای کوچکتر و قطعات بینی باریکتر هستند. این تماس هم میتواند در سطح آب باشد و هم در زیر یا بالای آب. برای کمک به کودکان برای عادت کردن به استفاده از عینک، پیشنهاد می شود که آنها را در فرآیند انتخاب مشارکت دهید و همچنین از آنها بخواهید که عینک را در حمام یا زمان آب بازی های کودکان، امتحان کنند. این کتابها در واقع مدل دیجیتالی کتابهای برجسته مرسوم هستند که به کاربر امکان مشاهده اشکال سهبعدی را در هر زاویه و جهتی میدهند.

این لنزها مقاومت بالا حتی در آب های خروشان داشته و شفافیت و درخشندگی فوق العاده ای دارند. یکی از مهمترین دلایل استفاده از عینک شنا حرفه ای جلوگیری از تماس آب با چشم است. در اطراف عینک لایه های سیلیکونی قرار دارد که با مکندگی پوست به طور صحیح قرار می گیرد. همانطور که میدانید کلر برای نظافت آب خوب است، اما در صورت استفاده بیش از حد از آن ممکن است به چشمها آسیب وارد کند و چشمهای ورزشکار پس از خروج از آب قرمز و حتی ملتهب شود. برخی عدم تمایل اروپائیان به شنا را در سدههای میانه ترس از گسترش و سرایت عفونت و بیماریهای مسری میدانند از طرفی شواهدی وجود دارد که نشان میدهد در سواحل بریتانیای کبیر در اواخر قرن ۱۷ میلادی از شنا در آب به عنوان وسیلهای برای درمان استفاده میشد. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: علی قشقایی)تالاب حیدر کلا یا بوستان نیلوفر آبی، از بزرگترین تالابهای مازندران است که بهلطف وجود نیلوفرهای آبی و پرندگان مهاجر و کمیاب، چشمانداز بسیار زیبایی دارد.  A rtic᠎le was g᠎enerated  by G᠎SA C onte nt Generat or D᠎emov ersion!

بخش مردمشناسی مشابه دیگر موزهها، شامل مجسمههایی از مردم بومی در حال کار و زندگی در کنار لوازم مختلف قدیمی است. همچنین زدن عینک شنا به شناگران کمک میکند تا از چشمهایشان در برابر مواد ضد عفونی کننده محافظت کنند. همچنین به راحتی قابل تنظیم می باشند. ۲. فریم های کلاسیک که برای سطح آموزشی و رقابتی مناسب می باشند و پل بینی در بیشتر مواقع قابل تنظیم است. ۲. کریستال نشکن که به علت تکنولوژی خاص در تولید آن ها بسیار گرانتر بوده و فقط توسط برندهای معتبر ارائه می شوند. تنظیم بند عینک رو روی قسمت بالایی سر قرار دهید تا نیازی نباشد با فشار به لنز ها عینکتان را تنظیم کنید و در این صورت عینک را حین شنا از روی صورت برنمیدارید. این عینکها نسبت به عینکهای دیگر ارزانتر و نسبتا راحتتر هستند، اما برای مسابقات شنا مناسب نیستند؛ زیرا خیلی سریع مهآلود میشوند. این عینکها به دلیل لایهی لاستیک مانندی که دورتادور آن را احاطه کرده است، مانع از ورود آب آلوده به داخل چشم خواهد شد. قیمت عینک استخر بر اساس میزان ویژگی ها و فناوری هایی که دارد مسلما متفاوت است. یعنی هر دو عدسی نمره یکسانی دارند و ضعف هر دو چشم به یک میزان است.

لنزهای رنگی توسط شناگران حرفه ای بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و تابش خیره کننده در محیط های پر نور را کمتر می کند و همچنین میزان فشار دید زیر آب را برای شناگر کاهش می دهند. لنزهای شفاف نور طبیعی را از خود عبور می دهند و برای محیط های کم نور به عنوان عینک استخر و یا حتی در فصل زمستان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. فاصله لنز این عینک ها تا چشم بسیار کم بوده که موجب کاهش مقاومت آب می شود ولی این فاصله کم چشم را زود خسته می کند. چیزی که مشخص است این است که شناگران با توجه به نیاز و طیف سنی خود باید حتماً یکی از انواع عینک شنا مانند عینک شنا دخترانه، پسرانه، زنانه و مردانه و یا حتی عینک شنا غواصی در کنار عینک معمولی را انتخاب نمایند. این عینکها برای شنا و آبتنی طولانی مدت مورد استفاده قرار میگیرند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن