5 حقایقی که همه باید درباره قلعه بادی بدانند

این قلعه که با شیوه خشکه چین سنگی (با مصالح سنگی بدون استفاده از ملات)ساخته شدهاست، به دوره مفرغ جدید (۱۷۰۰ ت

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

این قلعه که با شیوه خشکه چین سنگی (با مصالح سنگی بدون استفاده از ملات)ساخته شدهاست، به دوره مفرغ جدید (۱۷۰۰ تا ۱۴۵۰ سال پیش از میلاد) تعلق دارد. اولویت را منطقهای میگذاریم که بیشترین تعداد شهربازی در تهران را دارد، سپس به محدودههای دیگر (بدون در نظر گرفتن تعداد شهربازی) اشاره میکنیم. سازندگان این دژ باستانی از عوامل طبیعی بیشترین بهره را بردهاند و شهر خود را روی یک صخره رسوبی بزرگ بر پا ساختهاند که از سه سوی رو به پرتگاهی با بلندای ۶ تا ۱۵ متر دارد و تنها از یک سو که کمابیش همسطح زمین است و تنها راه درونشد به به دژ را در خود جای دادهاست که دری کوچک در ضلع جنوبی دژ است. قلعه سحر آمیز یا قلعه شادی، بخش سرپوشیده شهربازی ارم را تشکیل میدهد. قلعه بادی کودک اینتکس intex 48257 از بدنه ای ساده اما کاربردی تشکیل شده است که می تواند زیبایی خود را به راحتی به نمایش بگدارد. ارگونومی ساخت بدنه مستطیل شکل این قلعه بادی کودک از طولی برابر 670 سانتی متر با عرضی معادل 710 سانتی متر تشکیل می شود. این محصول از ارگونومی ساخت بدنه مستطیل شکل برخوردار بوده که دیواره های بادی دارد. در مجموع، شهربازی های تهران را میتوانیم به دو دسته کلی تقسیم کنیم: 1. شهربازی های روباز تهران 2. شهربازی های سرپوشیده تهران که بسته به نوع بازی مورد علاقهتان میتوانید آنها را تفکیک و انتخاب کنید.

This  data has  been created ​with GSA ᠎Content Ge ne ra to​r DE MO᠎!

این شهربازی بیش از 40 بازی دارد که کودکان و همچنین ردههای سنی بالاتر میتوانند از آنها استفاده کنند. در قسمت کف قلعه یک تشک بادی برای پرش کودکان وجود دارد که بچه ها میتوانند بر روی آن پرش و بالا و پایین کنند . برای حفظ طول عمر محصول توصیه می کنیم اگر آن را در فضای باز راه اندازی کرده اید، در زمان بارندگی قلعه بادی را کاملا جمع اوری کنید. اگر بعد از بازدیدهای خود از اماکن تاریخی، به دنبال بازی و تفریح و گذرندان یک عصر دلپذیر در طبیعت زیبای شیراز هستید، از پارک آزادی شیراز غافل نشوید! در طرح جدید این سایت، میتوانید هتل خود را با تضمین کمترین قیمت رزرو کنید و حتی اگر آن هتل را با قیمت کمتری پیدا کردید، از یوتراوز خسارت بگیرید! البته این وزن قادر بوده تا 700 کیلوگرم را بر روی خود تحمل کند. در نهایت هرگز وزنی بیش از 700 کیلوگرم را بر روی بدنه این قلعه بادی کودک قرار ندهید. بدنه دارای بخش کفی بادی و دو لابه بوده است که امکان پرش و جامپینگ را فراهم کرده است.

سطح این تشک جامپینگ کاملا مواج بوده که با ایجاد امکان گردش آزادانه هوا بین بدن فرد و این رویه از تعریق بدن کودکان جلوگیری خواهد کرد. کف محصول به دلیل ارتباط با سطح زمین و ایجاد استحکاک و همچنین تحمل تمامی وزن و فشار وارده به محصول از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این قلعه دارای کف پرشی و قابلیت جامپینگ است. ویژگیهای مهم قلعه بادی در قیمت ارزان و به صرفه آن نسبت به محصولات مشابه است ، چند کاره بودن آن که به عنوان قلعه و قصر بادی و تشک بادی جامپینگ برای پرش کودکان و نیز مجموعه بازی بیخطر که میتوان به عنوان کلبه بادی و استخر توپ نیز از آن استفاده کرد ، حجم کم و وزن سبک بسته بندی برای حمل و نقل آسانتر ، طراحی زیبا و منحصر به فرد و جذابیت بالا برای کودکان ، قابلیت ترمیم و پنچرگیری قسمت های مهم در هنگام سوراخ شدن و برخورد با اشیاء تیز و برنده از مزایا قلعه بادی اینتکس است . این قلعه اینتکس با بدنه تمام بادی که دارد بیخطر بوده و با برخورد به اطراف بدنه قلعه هیچ گونه صدمه ای به کودک وارد نمیشود .

این گورها نشان دهنده مالکیت یا تسلط قلعه مرکزی بر نواحی اطراف و سند تملک خانواده یا قبایل ساکن در قلعه مرکزی یا قلعههای اقماری بر روی این مراتع هستند. این قلعه تا اواخر دوره قاجاریه مرکز حکومت محلی بودهاست و در اطراف آن، خندقی کنده شده بود. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان قلعهگنج برابر با ۷۷٬۲۲۹ نفر بودهاست. بر همین اساس قلعه بادی کودک با سرسره به دلیل ظاهری با طراحی کاملا نوآورانه و استاندارد و با توجه به روحیات کودکانه توانسته در زمان کوتاهی به محبوبیت بالایی دست یابد. ظاهر این محصول مانند یک قلعه طراحی شده و رنگی صورتی و دخترانه دارد. این قلعه در دوران آبادانی ۳۰۰ متر طول و ۱۰۰ متر عرض داشته و اینک در قسمتهای شمال و جنوب قلعه آثاری از بقایای معماری به چشم میخورد و نیز در قسمت شمال قلعه برج دیدهبانی وجود دارد و ورودی قلعه نیز از این سمت میباشد و دلیل آن وجود پلکانهایی است که قسمتی از آن باقیمانده است و این پلکانها روی صخرههای طبیعی کنده شدهاند. و همچنین این نوع سرسره بادی ها اعتماد به نفس و هماهنگی عضلات چشم و دست را در کودک تقویت می کند و باعث افزایش دقت و تمرکز کودک می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن