در گذشته طولانی "ملکه قوم" خود زندگینامه

در شب 30 مه 1964 آلاباما متولد خواننده Odetta تماشای رعد و برق منفجر شدن بیش از بروکسل از اتاق خود در آمیگو هت

توسط MASTERNEWSS در 17 اردیبهشت 1399

در شب 30 مه 1964 آلاباما متولد خواننده Odetta تماشای رعد و برق منفجر شدن بیش از بروکسل از اتاق خود در آمیگو هتل. او در اولین تور اروپایی ترویج دوازدهمین آلبوم استودیویی. از فاصله نیم قرن او تور گیتاریست پیتر چایلدز به یاد می آورد که چگونه "تابشی" Odetta نگاه به عنوان رعد و برق روشن چهره او باران pummeling این تخته سنگ زیر.

کودکان به یاد لحظه ای هست چون خود رئیس بود که همیشه خیلی خوشحال است. Odetta یکی از معروف ترین خوانندگان در امریکا در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 بود. او حرفه ای بود bookended توسط یک hardscrabble دوران کودکی و به همان اندازه دشوار سن متوسط اگر چه او خواند به enraptured مخاطبان به سال های گرگ و میش. در حال حاضر تا حد زیادی فراموش شده توسط نسل جوان Odetta هرگز پس از دریافت به رسمیت شناختن هنر او این است که با توجه. ایان زاک بیوگرافی جدید Odetta: یک عمر در موسیقی و اعتراض است که در اینجا برای تعمیر که شکاف در ضبط.

سارا مارکوس نوشت: در 2015 TNR قطعه "در برابر نوازندگان' زندگی نامه" که آهنگ های سنتی (او مثال استفاده از "آب پسر" یک Odetta استاندارد) مهم تر از افرادی که خواندن آنها را به خاطر آنها به دست آوردن ارزش خود را توسط دست را بیش از نسل. زاک کتاب مستلزم اختلاف در ساده موسیقی زمینه: Odetta بود چنین transformatively مغناطیسی مجری که او در ادامه به تاثیر معنی کارنامه او.

ODETTA: یک عمر در موسیقی و اعتراض توسط ایان زاک.Beacon Press, 288pp., $28.95.

متولد Odetta هلمز در آخرین روز از سال 1930 او ناپدری نام خانوادگی Felious اما کاهش آن به نفع یک mononym به عنوان به زودی به عنوان او شروع به انجام. او با تمسخر به عنوان یک کودک برای بزرگ بودن و قد بلند و درونی است که ، او آموزش دیده بود در اپرا اما ضربه بزرگ زمان پس از سقوط با قوم و جمعیت در اوایل 1950s آواز روحانی و قدیمی سنتی آهنگ مانند "جان هنری." در زاک بیوگرافی پیت سیگر به یاد می آورد coaxing Odetta برای پیوستن به یک خودرو حلزون + lollistops singalong برخی از زمان در '50s. او خجالتی بود اما "هنگامی که او را متقاعد به خواندن قدرت, قدرت و شدت و قدرت!" Odetta صدای یک نیروی شما را به لرزه در میآورد.

ملی شهرت آمد و در سال 1957 با آلبوم روحانی و سنتی سرودهای Odetta تصنیف آواز می خواند و بلوز. زمانی که Odetta به نظر می رسد در تلویزیون آهنگ آواز از کانن سیاه و غم و اندوه به شدت از او spirituals hypnotized (عمدتا سفید) مخاطبان است. او سنگ کار کلاسیک آهنگ های مانند "این چکش" با عنوان بسیار هیبت به عنوان پل رابسون اما روشن با ذوق و اشتیاق از چیزی rawer کمتر رسمی است.

زنان سیاه شد scandalized الهام یا هر دو با کوتاه, طبیعی, افریقایی یکی از اولین از نوع خود به نظر می رسد بر روی صفحه نمایش (آنجلا دیویس کپی شده خود را). جنبش حقوق مدنی به طور کلی و جنوب مسیحی رهبری در کنفرانس خاص نیز یافت می شود نغمه سرای سیار در Odetta که رشد تحت Jim Crow در بیرمنگام و با مته سوراخ روانی زخم برای مطابقت با. او با مارتین لوتر کینگ و آهنگ های او تبدیل شد به موسیقی متن فیلم به ماموریت خود را. Odetta همیشه به یاد به آواز خواندن "آه آزادی" در ماه مارس در واشنگتن در سال 1963.

مشهور همیشه به حال یک پا در حقوق مدنی و دیگر در آمریکا عامیانه-احیای صحنه که در اواخر دهه 1950 بود و دوره نقاهت بعد از جوزف مک کارتی را آزار و اذیت و نیاز به جوان کاریزماتیک استعداد. این دو جهان به هم پیوسته بودند اما Odetta نفوذ در میان سفید نوازندگان دشوار است به گزافه گویی است. باب دیلن که حرفه ای خواهد گرفتگی او تنها در چند سال تصمیم به خواندن پشت گیتار آکوستیک, پس از شنیدن یک Odetta LP بازی در فروشگاه رکورد در 1950s, New York. Carly Simon غش زمانی که او برای اولین بار او را ملاقات کرد.

Odetta را مشکل بزرگ در دهه 1960 بود و موسیقی. پر زرق و برق کرامت و gravitas از خوانندگان تحت تاثیر سبک بنابراین معنی دار به folkies فقط نمی نوسان راه که راک اند رول بود. او تلاش برای پیدا کردن یک صدای جدید و یک بار عامیانه کاهش یافته و از مد. او نمی شن یا ریتمیک استعداد Aretha Franklin که توسط 1970 تا به حال آواره Odetta به عنوان برجسته آفریقایی آمریکایی خواننده زن در تصور عمومی که نمی باید از این فضا برای دو نفر.


Odetta لذت بردم مشتاق زیر را در سراسر جهان برای بقیه زندگی خود را به عنوان کشورهایی مانند ژاپن و اتحاد جماهیر شوروی و آلمان به قوم جنبش است. در امریکا او صرف 1970s و '80s در منهتن از مصرف هر نوع فرفره او می تواند اما در حال مبارزه برای به دست آوردن. در 1990s او لذت می برد تعجب پشت سر هم از موسیقی رشد, زمانی که MC سوابق امضا شده او را به یک آلبوم بلوز. Odetta را در سال 1999 ثبت بلوز همه جا من به یک نوع آمار و او خوشحال بود برای به دست آوردن یک گرمی نامزدی.

او تا به حال هرگز یک مدیر خوب و شوهر که به او نام گوردون به نظر می رسد به صرف مقدار زیادی از پول خود را. این عوامل ساخته شده Odetta خلاق مبارزات سخت تر است. زاک سوابق او با ابراز تاسف از نژادپرستی در صنعت است و آن را کمی تعجب او شد تلخ در سال های بعد. در soundchecks همسر Odetta قرار داده و تکنسین ها و دستیاران دیگر در جای خود با تیز شاهوار رساند.

مخاطب او برای حداقل دهه اول زندگی حرفه ای اش بود و عمدتا سفید به این دلیل ساده است که ثبت شرکت و مدیران بسته بندی و به بازار عرضه شده به آنها. به عنوان زاک یادداشت گاهی اوقات نظرات در فشار اولیه خود را نشان می دهد تقریبا bizarrely عالی در حالی که توهین در همان زمان. "Odetta است Negress که به نظر می رسد شش پا بلند است و صدای باریتون گفت:" نیویورک هرالد تریبیونفقط قبل از ستایش او به آسمان و مشاهده است که او را "تحمل است که یک شاهزاده خانم است." سفید منتقدان گاهی اوقات fetishized Odetta را "پیر Negro spirituals" را به عنوان آنها به نام آهنگ های او به عنوان اگر او بودند بیشتر یک تجسم, سیاه, درد تاریخی از یک شخص واقعی است.

واقعی او بود و Odetta زندگی داستان طول می کشد در بزرگ اهمیت و مقیاس در زاک کتاب به عنوان او توضیح می دهد که چگونه باد از تاریخ آمریکا گشته استعداد خود را مانند یک درخت خم در باد. زندگینامه میتواند به ما کمک کند به درک لغزنده پدیده ما تماس زنده بودنبه خصوص آن را به عنوان مربوط به گذر زمان. زندگی ساخته شده بود مانند رعد و برق بر روی یک چهره در یک طوفان و یا برخی از آن نیروی عرفانی که جریان در سراسر زمان بزرگتر از هر یک نفر ؟ Odetta brims با زندگی خود را فراموش کرده موضوع به ما نشان میدهد که ما یک مقدار زیادی از تاریخ فرهنگی به دوباره یادگیری و بسیاری از ضرر و زیان در عین حال به سوگواری.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب