صفحه اصلی: اینطور نیست همانگونه که شما مشکل است}

اندازه TLB محدود است و نمیتوان تمام آدرسها را در آن قرار داد؛ بنابراین اگر TLB نتواند درخواستی را برآورده ساز

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

اندازه TLB محدود است و نمیتوان تمام آدرسها را در آن قرار داد؛ بنابراین اگر TLB نتواند درخواستی را برآورده سازد (TLB miss)، باید بهطور دستی جدول صفحه را جستجو کرد تا عمل تبدیل آدرس صورت پذیرد. حرکت خودکار آن از طریق چرخ دنده مخروطی که در داخل کشاب است صورت میگیرد. بعد از روشن کردن ماشین، به وسیله این اهرم، کشاب شروع به حرکت کرده میتوان میز یا کله گی را به صورت دستی یا خودکار به فروشگاه اینتکس ایران حرکت در آورد. سپس سختافزار یا سیستمعامل با خبر شده و سعی میکند صفحه مورد نظر را به صورت خود کار از حافظه کمکی به حافظه اصلی بارگذاری کند. پس از تنظیم در ارتفاع مورد نظر، میتوان مهرههای تکیهگاه جلو میز را محکم کرد. این قسمت بر روی پیشانی کشاب سوار میشود و به وسیله دو پیچ در شیارT شکل پیشانی کشاب، تحت زاویه دلخواه از هر طرف به اندازه ۶۰ درجه محکم میگردد. اگرچه این زمین لرزهها معمولاً از نظر اندازه کوچک هستند، اما دادهها نشان می دهد که هر از چند گاهی حوادث متوسط تا بزرگی نیز رخ میدهد که میتواند منجر به تخریب قابل توجهی شود. این صفحات با سرعت چند سانتیمتر در سال به طور تصادفی در حال حرکت هستند.

Art icle was g en er᠎at ed  by GSA Cont​ent ᠎Ge᠎nerator DE᠎MO !

شبه جزیره عربستان و ایران در صفحات تکتونیکی مجاور و جداگانهای در این منطقه قرار دارند. برخورد قارهای و عمدتاً شمالی، بین صفحه عربستان و اوراسیا (که ایران را نیز شامل میشود) باعث ایجاد کوههای زاگرس شده است، زیرا صفحات در حرکت آهسته به هم برخورد میکنند. ماشینهای صفحه تراش را در کارگاههای ابزارسازی و قالبسازی و کارگاههای تعمیراتی کارخانجات مختلف و نیز در کارهای کوچک به کار میبرند. اگرچه مبالغی در حد ۱۶۰٬۱۰۹٫۹۹ دلار نیز پیشنهاد شده بود ولی اکثرشان پس گرفته شدند یا به عنوان شوخی باطل شدند. ۷ ژانویهٔ ۲۰۰۷، سه روز پیش از موعدی که قرار بود حراج ۱٬۰۰۰ پیکسل آخری پایان یابد، تیو رایانامهای از یک سازمان به نام «گروه تاریک» دریافت کرد که در آن آمده بود در صورت عدم پرداخت ۵٬۰۰۰ دلار آمریکا تا ۱۰ ژانویه، صفحهٔ اصلی میلیون دلاری قربانی حمله محرومسازی از سرویس خواهد شد. در این حرکت متناوب زمان رفت از زمان بازگشت بیشتر است و حرکت بازگشتی به سرعت صورت میگیرد.

در بیشتر مرورگرهای مدرن، یک نوار کشویی برای پیمایش صفحات وجود دارد تا کاربر راحتتر بتواند صفحههای وب را پیمایش نماید و محتوای صفحه وب را ببیند. بیشتر صفحهٔ عربستان را شبهجزیرهٔ عربستان تشکیل میدهد و این صفحه با گسترش به سمت شمال تا ترکیه امتداد دارد. یک شبکهٔ تلویزیونی را تصور کنید که چیزی جز آگهی بازرگانی نشان نمیدهد، یا یک مجله که چیزی جز تبلیغ ندارد. صفحه ایرانی، یک صفحه تکتونیکی کوچک است که تصور میشود زیربنای ایران و افغانستان و بخشهایی از عراق و پاکستان است. صفحه یک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهواز در استان خوزستان ایران است. صفحهٔ ایران (به انگلیسی: Iranian Plate) صفحهٔ تکتونیکی کوچکی است که با صفحات اوراسیا، عربستان، هند-استرالیا و آدریاتیک-ترکیه-یونان هممرز است و ایران و افغانستان و بخش هایی از پاکستان و عراق را دربرمی گیرد. در مرز غربی صفحهٔ عربستان، منطقهٔ گسل تبدیلی شامل گسلهای آناتولی شرقی و دریای مرده واقع است که صفحات مجاور در این نقطه در حال سایش یکدیگرند.

یک صفحه وب ایستا (استاتیک)، دقیقاً همان چیزی را که به عنوان محتوای وب روی سیستم ذخیره کرده تحویل میدهد، در حالی که صفحات وب دینامیکی با اپلیکیشنهایی که در سمت سرور قرار دارد تولید میشود یا اسکریپتهایی که در سمت کاربر قرار گرفته اجرا میشوند. کنسرسیوم جهانی وب (W3C) و ابتکار قابلیت دسترسی به وب (WAI) پیشنهاد میکنند که طراحی وب سایت باید تمام این گزینهها را دارا باشد. صفحه گسترده، نوعی نرمافزار رایانهای است که برای ساده کردن ورود اطلاعات و انجام محاسبات ریاضی طراحی شدهاند. توصیف شد. مارتین بینکس، سرپرست مؤسسهٔ ابتکار کارآفرینی دانشگاه ناتینگهام، گفت «ایده در عین ساده بودن زیرکانه است . از واحد جرایم پیشرفتهٔ پلیس ویلتشر و ادارهٔ بازرسی فدرال درخواست شد تا اخاذی صورتگرفته را پیگیری کنند که به اعتقاد آنان، منشأ حمله از روسیه بودهاست. ۵ صفحه تکتونیکی بزرگ و ۱۲ صفحه تکتونیکی کوچک در جهان وجود دارد که به طور کلی ۱۷ صفحه تکتونیکی را تشکیل میدهند. صفحه دریای باندا از نظر لرزهخیزی بسیار فعال است و جایگاه چندین آتشفشانهای و زمینلرزه بزرگ بوده است که بزرگترین آنها زمینلرزه دریای باندا در سال ۱۹۳۸ بود که دارای شدت ۸٫۴ درجه در مقیاس بزرگای گشتاوری بود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن