تولد دوباره قدرت قرمز

در اوایل ماه نوامبر در سال 1969 ریچارد Oakes, shirtless بازی اما با چکمه های خود را هنوز هم بسته در پریدم کردن

توسط MASTERNEWSS در 12 خرداد 1399

در اوایل ماه نوامبر در سال 1969 ریچارد Oakes, shirtless بازی اما با چکمه های خود را هنوز هم بسته در پریدم کردن طرف سه-masted قایق حامل او و یک گروه بومی فعالان دانشجویی به جزیره آلکاتراز. سه نفر دیگر به دنبال مسابقه جلوتر از قایق که به آرامی آنها را ازمایش کرده. آن را کاملا سینمایی این نوع از چیزی که مردم ممکن است داستان در مورد 50 سال در آن نقطه است. به عنوان کنت Blansett با اشاره به در بیوگرافی خود از Oakes, سفر به آزادی: ریچارد Oakes آلکاتراز و قرمز قدرت جنبش Oakes و خود را همکار سازمان انباشته بود ازدحام از رسانه های محلی شاهد تلاش خود را برای اشغال و اصلاح سابق زندان فدرال جزیره است.

Oakes یک موهاک ironworker و فعال در کنار سایر رهبران سرخپوستان از تمام قبایل جنبش مانند Lanada WarJack دیدم اشغال آلکاتراز به عنوان یک فرصت برای عموم حساب با دولت فدرال شهری جابجایی برنامه—که تا به حال خوشه مردم بومی در مکان هایی مانند اوکلند به عنوان بخشی از یک assimilationist پروژه—و حک بومی در تاریخ و فرهنگ در دانشگاه کالیفرنیا سیستم. مشاهده خود را در آن اشغال کامل بود داده ها با یگدیگر از انواع بدون خشونت عمل مستقیم تعریف شده است که این مدت زمان در تاریخ آمریکا: به عنوان اشغالگران رشد در تعداد آنها را باز کرد خود را در مدرسه برای کودکان در این جزیره آغاز شد نمایش رادیویی به میزبانی فعال و هنرمند جان Trudell و نوشت آنچه را که تبدیل به یک بنیادی درسی بومی تاریخچه برای موسسات اشغالگران تبدیل شده بود سرخورده ، هر چند خواسته خواهد متفاوت باشد به عنوان شغل تمدید IAT می خواستم ایالات متحده آمریکا را به پایبندی به معاهدات آن امضا شده با قبیله ای سازمان ملل. آنها همچنین می خواستند این جزیره بازگشت به آنها به طوری که آنها می تواند در ساخت بومی متمرکز فرهنگی و مراکز آموزشی و همچنین به عنوان یک موزه است. (Oakes معروف پیشنهاد خرید آن به "$24 و دانه های شیشه ای و پارچه ای قرمز یک سنت تعیین شده توسط مرد سفید خرید مشابه جزیره در حدود 300 سال پیش است.") اساسا هر چند آنها مبارزه برای حاکمیت یک تقاضا که پل حرکت خود را به گذشته و آینده است.

Oakes فرو رفتن و 18 ماه اشغال Alcatraz نشانه آغاز قرمز قدرت حرکت یک نام است که عمل به عنوان تفسیر در intertribal طبیعت از سازمان هایی است که ساخته شده تا جنبش. آن را توسعه طبیعی از بومی گرایی است که تا به حال تعریف شده قبل از حرکات و تلاش در ایجاد همبستگی در میان صدها نفر از قبیله ای سازمان ملل. از طریق قدرت عمل مستقیم و همکاری با محبوب غیر بومی چهره های عمومی مانند جین فوندا و مارلون براندو قرمز قدرت طاقی گفتگو در مورد خود مختاری به جریان اصلی آمریکا زمانه. اما آن را نیز در آن کثیف ambitiousness نشان داد حدود یک ماهی تابه-هند جنبش که فاقد مرکزی ایدئولوژی سیاسی و تقسیم شد در استفاده از خشونت به عنوان یک راه برای رسیدن به حاکمیت.

در حالی که این جنبش به عنوان تعریف شده توسط مورخان به پایان رسید و در اواسط دهه 1970 اصول قدرت قرمز معطل مدرن هل برای حاکمیت در همه اشکال از مبارزه برای حفاظت از لکتا آب و زمین در ایستاده راک تظاهرات به چالش های قانونی به رفاه کودکان به تلاش در تامین امنیت سرزمین های سنتی ماشپی Wampanoag. اما این سیاست است که این تعریف مدرن جنگ در حال حاضر بسیار واضح تر از آنها در زمان قدرت قرمز. محافظه کاری است تقریبا به طور کامل تراز وسط قرار دارد با خصوصی سازی سرزمین مادری و استخراج از منابع طبیعی و زیر آنها است. در عین حال آمریکا چپ حتی در آن زمان تجدید حیات همچنان به تاخیر در مسائل مربوط به حاکمیت و ملیت ترک در سمت چپ متمایل بومی سازماندهی خود را, چند نژادی, intertribal ائتلاف در تلاش برای درک اینکه چگونه بهترین برای نفوذ به موسسات آمریکایی از قدرت برای محافظت از زمین های خود و رسیدن به واقعی استقلال به سازمان ملل.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن