حقیقت در مورد مغلوب ساختن پیشی جستن انجیلی پشتیبانی

مدرن انجیلی جنبش متولد شد و در اواخر قرن نوزدهم در یک لحظه فوق العاده ای آشفتگی. آمریکایی ها شد و دوره نقاهت ا

توسط MASTERNEWSS در 26 تیر 1399

مدرن انجیلی جنبش متولد شد و در اواخر قرن نوزدهم در یک لحظه فوق العاده ای آشفتگی. آمریکایی ها شد و دوره نقاهت از وحشت جنگ داخلی و درگیری بیش بازسازی, مبارزه از طریق آشفته اقتصادی انقباضات کشتی با تاثیر عظیم مهاجرت و مقابله با رمان ایده های در مورد تکامل انسان از میمون ها. در آن زمان یک تعداد انگشت شماری از مردان سفید پوست گردد یک نسخه جدید از مسیحیت است. بیلی یکشنبه, آنها Du Mez اعتبار برای دفاع از یک "عضلانی" نسخه مسیحیت شد محبوب ترین آنها می شود.

یکشنبه شهرت در 1880s به عنوان یک شجاع پایه دونده برای شیکاگو جوراب ساق بلند سفید. چند سال بعد او تبدیل به evangelicalism و رها ballpark را برای احیای چادر. توسط اوایل بیستم قرن جلسات خود را پر بزرگترین سالن در کشور است. خود را نشان می دهد بودند خشن و سرگرم کننده است. او فارغ التحصیل شد او افتخار "از دانشگاه از فقر و سخت می زند."او ء او به عنوان موعظه شروع به پریدن کرد در اطراف اسلحه خود را تکان داد و فریاد زد: شیطان. اگر چه او ادعا کرد که یک انسان معمولی از "ذرت ردیف آیووا" او به دست اورد حمایت از رهبران کسب و کار ثروتمند از جمله راکفلرها. آنها عاشق چگونه او حاوی الهیات میهن پرستی و دفاع از طلاکاری شده سن داری.

یکشنبه خواستار آن شدند که آمریکایی ها را در ایالات متحده یک مسیحی ملت تلاش است که باقی می ماند مرکزی به evangelicalism به عنوان وایتهد و پری نشان می دهد. به جمعه و پیروان او این به معنای کاهش مهاجرت حفظ Jim Crow تبعیض و فشار علیه جنبش زنان. "سیاه و سفید مرد حق مدنی برابری" او اذعان کرد اما نه "اجتماعی برابری" و قطعا بین نژادهای مختلف ازدواج است. او نگران است که خارجی ها با عجیب و غریب ادیان بودند آلوده کشور است. "آنها با ما تماس بگیرید به 'دیگ ذوب" " یک شنبه harangued. "سپس آن را به ما به مرور کردن سرباره که نخواهد به ذوب آمریکایی و پرتاب آن به جهنم." او همچنین مبارزه علیه یک افزایش فمینیسم. آینده در گرو آموزش "غذا-رهبری سخن بی معنی وبیهوده-خوردن ragtime flapper" را مطابق با ویکتوریا نقش های جنسیتی.

در 1930s یکشنبه و متحدان خود را در مواجهه با یک تهدید جدید است. این روزولت دولت به گسترش قدرت دولت و گسترش مدنی آزادی های به نژادی و اقلیت های قومی. یکشنبه fumed که اگر آمریکایی ها اجازه معامله جدید لیبرالیسم به شکوفا "ناهموار فردگرایی از آمریکایی باید برود." این تغییرات متقاعد مبلغ که او زندگی در پایان بار که آخرالزمان قریب الوقوع بود. عیسی آمدن در قضاوت و ایالات متحده را به حساب برای اقدامات خود را.

اگر بیلی یکشنبه هنوز چهره انجیلی جنبش نتایج انتخابات 2016 ممکن است به نظر نمی رسد بنابراین تعجب آور است. اما در پس از جنگ جهانی دوم, نسل جدید رهبران به رهبری بیلی گراهام در زمان شارژ از evangelicalism, و آنها فاصله خود را از آشکار تعصب از دوران قبل. هدف به رشد خود را از نفوذ و قدرت آنها کار خود را با جنبش اصلی و قابل احترام. آنها به دست آورده پیشرفته تحصیلی از دانشگاه های معتبر راه اندازی جدید میانه مجلات از جمله مسیحیت امروزو باز آکادمیک جدی حوزههای علمیه برای آموزش وزیران. نه از در قوانین حقوق مدنی به طور مستقیم آنها با تاکید بر تبدیل قلب. به جای درمان زنان به عنوان پایین تر از آنها تاکید کرد که زنان شد در برابر خدا فقط متفاوت در عملکرد. آنها کد گذاری نژادپرستی و تبعیض جنسی به جنبش خود را اما آن را به نظر می رسد بیشتر خوش خیم. آنها می دانستند که به منظور گسترش evangelicalism آنها نیاز به پوزه افراطی ترین نژادپرستان و nativists. آنها همچنین نگه داشته تا مبارزه با قرارداد جدید لیبرالیسم پیوند ایمان با بازار آزاد سرمایه داری.


برای نیم قرن بعدی پروتستان های انجیلی ادعا کرد بیعت بی انتها, کتاب مقدس, اخلاق, در حالی که مبارزه برای گسترش ایده های خود را توسط نافذ ملت مراکز عمده قدرت—از جمله سیاست, رسانه و آموزش و پرورش است. Du Mez را درخشان و درگیر شدن عیسی و جان وین آثار چگونه پروتستان های انجیلی با استفاده از قدرت خود را برای محافظت از مردسالاری بیش از گذشته نسل است. مغلوب ساختن پیشی جستن پیروزی او می نویسد شد "اوج پروتستان های انجیلی' آغوش مبارز مردانگی یک ایدئولوژی است که پاس مردسالار اقتدار و اغماض سنگدلانه نمایش قدرت در خانه و خارج از کشور." توسط این حساب عیسی در مرکز زندگی خود است نه مصلح از اناجیل اما کینه جنگجو مسیح است.

در سراسر فصل اعم از "جان وین را نجات دهد الاغ خود را" به "مقدس, خایه ها" Du Mez فلفل او متن را با سرگرم کننده (و گاهی اوقات هولناک) نمونه. در سال 1973 Marabel مورگان منتشر شده کل زن, دادن مسیحیان جایگزین چشم انداز زنانگی که در بوق و کرنا توسط بتی فریدن و جدید فمینیسم. همسران او اصرار داشت, باید مطیع تسلیم و زیبا. این کتاب الهام گرفته از یک مسیحی زن به استقبال شوهر خود را در مقابل درب پوشیدن تنها Saran Wrap. چند سال بعد پروتستان های انجیلی در مورد انقلاب جنسی آغاز شد انتشار خود PG-امتیاز, انجمن, دفترچه راهنما. همه آنها توافق کردند که خدا می خواست ازدواج مسیحیان به رابطه جنسی خوب, اما آنها متنوع در رویکرد خود را—برخی از نویسنده بر این باور دهان قابل قبول بود دیگران فکر این بود که همیشه یک عمل شنیع.

در این دوران پروتستان های انجیلی مراقبت کمی در مورد سقط جنین. بسیاری بر این باور بودند که استفاده از کنترل تولد مناسب در ازدواج, و اوایل دوره-سقط شد فقط یک شکل از کنترل تولد. اما به عنوان فمینیست های ساخته شده در حال گسترش حقوق باروری یک بخش اساسی از خود دستور کار پروتستان های انجیلی شروع فریم این روش به عنوان "حمله به زنان خدا داده نقش در خانواده و مسیحی در امریکا خود را." به دنبال یک رئیس جمهور که مدافع برای درک خود را از نقش های جنسیتی آنها بسیج پشت طلاق رونالد ریگان بیش از "مردانگی به چالش کشید" یکشنبه, معلم مدرسه, جیمی کارتر. فرماندار سابق که در لباس پوشیدن و مانند یک کابوی بود "کاملا بازیگران برای نقش خود به عنوان قهرمان از راست مذهبی."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن