Thomas Piketty برنامه ریزی برای رفع اقتصاد

شما ممکن است می گویند که در سال 1788 در آب و در برابر توطئه های فرانسه نظام فئودالی از مالکیت. خشکسالی در بهار

توسط MASTERNEWSS در 17 اردیبهشت 1399

شما ممکن است می گویند که در سال 1788 در آب و در برابر توطئه های فرانسه نظام فئودالی از مالکیت. خشکسالی در بهار تگرگ در تابستان و زمستانی بی رحمانه خرد کشاورزی اقتصاد. توسط بهار سال 1789 کشور در آشفتگی. آواره کارگران بیکار "خفه جاده ها و تهدید به اقدامات تلافی جویانه در برابر خانهدار که حاضر به آنها سرپناه و یا یک پوسته نان" مورخ ژرژ Lefebvre نوشته شده است. این بود مقدمه ای برای ترس بزرگ افسانه ای موج شورش است که در سراسر کشور در ماه جولای آوردن تخریب گسترده اموال.

سرمایه و ایدئولوژی توسط Thomas Piketty ترجمه توسط آرتور Goldhammer Belknap Press/Harvard University Press, 1,104 pp., $39.95

در Dauphiné, مهاجم نابود شده و سوخته chateaux برای پنج روز متوالی. برخی از مورخان tantalizingly نشان می دهد که دهقانان ممکن است دیوانه از خوردن دانه آلوده با ارگوت (قارچ که LSD مشتق شده است) اما از آن است که بیشتر احتمال دارد که گرسنگی 10 سال رکود اقتصادی و شایعات از سلطنت شبه نظامیان در ماه مارس تنظیم این کشور به آتش کشیده. اساسی این واقعیت بود که فرانسه بود شدید نابرابر در جامعه است. در آن زمان 1.5 درصد از جمعیت متعلق به 45 درصد از تمام اموال.

در اوت 4, اعضای شورای ملی رای به لغو این "امتیازات" از سلطنت و کلیسا. در عین حال آنها در تلاش برای تعریف دقیقا همان چیزی است یک "امتیاز" بود. به طور گسترده به نظر می رسید برای اشاره به حق مالکیت چیزی سلطنت و کلیسا تا به حال در انحصار برای قرن ها. اما این پیچیده در سطح محلی است. "اثبات آن بسیار دشوار است" اقتصاددان Thomas Piketty می نویسد: در کتاب جدید خود سرمایه و ایدئولوژی "به تصمیم می گیرید که موجود ادعا سزاوار به حفظ عنوان جدید حقوق مالکیت و است که به سادگی باید سرکوب شده است."

کلیسا عشر مالیات وضع شده توسط کلیسای کاتولیک رومی در فرانسه مردم لغو شد و بسیاری از کلیسا زمین اختصاص. اما بسیاری از صاحبخانه اجازه داده شد برای ادامه به خود و جمع آوری اجاره از کشاورزان است. Landownership خواهد بود مشروعیت نه با حقوق الهی و یا اصل و نسب اما ظاهرا منطقی سیستم قرارداد (اعمال عناوین, وام مسکن, و غیره.) اداره شده توسط دولت مرکزی. در زمان, شما ممکن است فکر می کردم که اگر شورای ملی ماند درست به آن اهداف اعلام شده از رادیکال برابری این امر به احتمال زیاد نیاز به توزیع زمین به طور مساوی میان همه افراد از جمله دهقانان. اما این اتفاق نمی افتد. انقلاب فرانسه را انتخاب کرد و ثبات و تبدیل کشور به صاحبخانه. اموال بنیاد فرانسه کشاورزی, اقتصاد همچنان در دست چند.

این قسمت در تاریخ کپسوله چه Piketty می بیند به عنوان یک سوال اساسی برای جوامع انسانی: چگونه می توانم آنها را توجیه نابرابری? "هر جامعه هر نابرابری رژیم" او می نویسد: "است که توسط مجموعه ای از بیشتر یا کمتر منسجم و مداوم پاسخ به سوالات در مورد آن سیاسی و اموال رژیم." چرا برخی از مردم بیشتر از دیگران است ؟ بیش از گذشته 300 سال های بسیاری از دولت ها به ویژه که ایالات متحده باید با اشاره به اهمیت دفاع از حق مالکیت خصوصی. یکی از Piketty پایان نامه است که مداوم شکست برای به چالش کشیدن این "شبه sacralization" از حقوق مالکیت "مالکیت جوامع" منجر به ستم و نابرابری در درآمد و ثروت و قدرت سیاسی است.

Piketty مشهور شد با فیلمهای سرمایه در قرن بیست و یکم, که, باور نکردنی برای یک کتاب در مورد اقتصاد تا به حال به فروش می رسد بیش از 1.5 میلیون نسخه ژانویه 2015. این کتاب شرح داده شده حد و پویایی ثروت و نابرابری درآمد. این استدلال که بازده سرمایه بیش از رشد اقتصادی و نابرابری صورت نمایی رشد می کند. آن سخت است برای دیدن چگونه این کتاب و آن دارای شور و شعف استقبال موجب شد با تجربه از سقوط مالی سال 2008: به عنوان سقوط در معرض طولانی مدت نابرابری ها Piketty کتاب به نظری وزن و فرم به یک مشکل بسیاری از می تواند, اما هنوز نمی باید این کلمات برای توصیف. امروز مشاهدات خود هستند و در همه جا حاضر است و تقریبا اجباری برای هر کتاب درباره اقتصاد به کلمه "نابرابری" جایی در عنوان.

Piketty کتاب جدید عاقبت. این سرمایه گذاری برای ردیابی منشاء نابرابری و پیشنهاد روش های ریشه کنی است که این کتاب برای اولین بار فقط در اشاره. بر خلاف سرمایهجدید کتاب زمین بر آستان در این میان یک اتفاق می افتند بحران اقتصادی در هنگام خاموش شدن مورد نیاز برای جلوگیری از گسترش coronavirus تمامی جهان به فزاینده رکود با ثروتمند در حال فرار به منزوی خانه دوم در حالی که میلیون ها نفر در حال پرتاب و خروج از محل کار و یا مجبور به انجام شغل های خطرناک. برای بیرون آمدن از طرف دیگر بهتر است که نیاز به ایده های جدید. مسیر بیشتر دوام بیشتر tolerably مرتب جامعه Piketty استدلال نهفته در تجدید نظر در مالکیت خصوصی.


حقوق فردی نمی شد همیشه در قلب جامعه است. تا قرن هجدهم بسیاری از آنها چه Piketty تماس "trifunctional." در این فرهنگ وجود دارد به طور موثر سه کلاس: روحانیت و اشراف و افرادی که کار می کرد. روحانیت بودند فکری و رهبران روحانی در حالی که اشراف بودند قدرت نظامی و ارضی صاحبخانه. این دو کلاس به درجات مختلف قدرت مشترک و متعلق به همه زراعتی زمین که ریشه قدرت در جوامع وابسته به کشاورزی است. کارشناسی ارشد زمین بودند کارشناسی ارشد از مردم که آیا آنها به عنوان Piketty لیست "فرانسه seigneurs زبان انگلیسی, صاحبخانه, اسپانیایی اسقف هندی Brahmins یا راجپوت."

قرون وسطی متون اغلب تقسیم جامعه به این سه گروه و تاکید کرد که این ثبات سیاسی و نظم مقرر و اجتناب ناپذیر است. کتاب صحبت از خشونت از رنج بلکه ضرورت آن اغلب برجسته خشونت از مالکان. یازدهم-قرن راهب توضیح می دهد که چگونه پس از اقدام به شورش نجیب زاده "بلافاصله در زمان تمام دهقانان به بازداشت خود دست و پا قطع کردن و بازگشت آنها ناتوان به خانواده خود را." پس از آن همه رفتار.

این روابط همیشه در شار. روحانیت ناراضی با اشراف اغلب صحبت از گرفتن اسلحه. و طبقات حاکم اغلب فکر رها کردن نیروهای خود را بر مردم قرار گرفته است. اما در طول قرن هجدهم این زحمتکشان که شروع به نصب شدید انقلاب امید به مالکیت بیش از زمین است که آنها را کشت.

انقلاب فرانسه است مهم در این زمینه است. آن یکی می گویند اختراع مالکیت خصوصی و یا چه Piketty خواستار "proprietarian" رژیم است. فرانسه اعلامیه حقوق انسان به طور خاص اشاره اموال به عنوان یک حق اساسی است. این proprietarianism, Piketty یادداشت کرده بود "یک خونین بعد که واقعی است و هرگز نباید فراموش شود." اما آن را نیز تا به حال اثر ساخت ملک یک تمام شود و پایان همه, اهدای "شبه مقدس وضعیت موجود حقوق مالکیت صرف نظر از منبع و یا حد." ظاهرا منطقی سیستم از حقوق مالکیت به زودی تبدیل به تضعیف دموکراسی در فرانسه: پس از انقلاب رای اعطا شد تنها به شهروندان پرداخت می شود بیش از یک مقدار خاص در مالیات بر املاک. در انتخاب برای محافظت از مالکان این انقلاب به سادگی پیکربندی مجدد بخش هایی از سیستم آن را به حال با هدف به دست کشیدن بیش از.

"این sacralization از اموال" Piketty می نویسد: "در برخی از راه های پاسخ به پایان کارش به عنوان صریح و روشن ایدئولوژی سیاسی." اگر دین نبود در اطراف برای حفظ فطرت را در خود جای چیز دیگری خواهد بود.


بین 1789 و سال 1914 در سراسر اروپا و امریکا مالکیت خصوصی مالکیت تثبیت نابرابری ثروت رسید و هر دو سطح رسیده و به ندرت دیده می شود در تاریخ بشر است. خصوصی landownership و کشاورزی اقتصاد تثبیت تحت یک گروه نسبتا کوچک از مردم در اروپا و غنایم استعمار سرازیر شد فقط با چند. مالی اقتصاد برده داری در ایالات متحده ممتاز سفیده با به ارث برده و ثروت و خرد کشاورزان کوچک در جنوب و نگهداری آمریکایی های سیاه و سفید بی بضاعت. بعد ساختار مالکیت صنعتی تراست مانند کسانی که ایجاد شده توسط Jay Gould و جان دی راکفلر تضمین منافع حاصل از بهره وری رفت و به کوچک cenacolo از سرمایه داران. اواخر دهه 1920 به بالا 10 درصد از آمریکایی ها در زمان نیمی از درآمد. هر کجا که proprietarianism رفت و نابرابری به سرعت دنبال کرد.

در سالهای منتهی به جنگ جهانی اول بسیاری بر این باور بودند که به شدت نابرابر proprietarian رژیم بودند تغییرناپذیر است. اما برای بسیاری از کشورهای اروپایی در حال رشد در پی بحران سیاسی در ویرانی جنگ جهانی اول و تهدید مطرح شده توسط انقلاب بلشویکی باعث تبدیل سریع به توزیع مجدد ثروت است. ناآرامی های سیاسی در بریتانیا از سال 1909 تا 1911 به افزایش تدریجی درآمد و مالیات املاک; فرانسه وضع اول خود را مالیات بر درآمد برای پرداخت هزینه های جنگ. بیشتر توزیع مجدد و تبدیل به گسترده تر اجتماعی دموکراسی خواهد آمد.

در ایالات متحده, اما آن را در زمان فاجعه سقوط بازار سهام و متعاقب آن رکود بزرگ شروع به برگشت از ایدئولوژی. توجیه برای نابرابری ساخته شده است که حس در آغاز قرن مانند اندرو کارنگی ادعا که "مازاد ثروت از چند تبدیل خواهد شد در بهترین حس اموال بسیاری" به نظر می رسید hilariously نادرست است. رکود بزرگ موجب جدید مقابله با آن برنامه های عملی تشویق تعاونی های کسب و کار و حمایت قوانین کار. این دوره یکی از دو سعادت و برخی از کمترین نابرابری ثروت در تاریخ آمریکا است. ثروت خصوصی و شرکت های بزرگ قدرت بودند محدود توسط دولت در حال رشد در معرض ابتلا به مداخله فعال و قوی در جنبش کارگری; اما مالکیت از اموال مدیریت شرکت های بزرگ و مهم برای قرن بیستم—ثروت و سرمایه در ادامه به اقامت در دست خصوصی. این که چرا Piketty تا حدودی disparagingly اشاره به قرارداد جدید به عنوان یک "معامله-زیرزمین نسخه از سوسیال دموکراسی."

چه اتفاقی افتاد بعد همه ما می دانیم. در آغاز دهه 1970 جدید مقابله دولت رفاه هم پاشیده تحت فشار برخی از ترکیبی از قوی رقابت های جهانی راکد رشد و هماهنگ حملات از یک بسیج جناح راست. Piketty مقصر عدم دوام ابزار مانند می گویند قانون اساسی محاط مترقی مالیات بر ثروت—برای عدم حفظ کم نابرابری از دوره پس از جنگ. این همه بیش از حد آسان به اسلاید به یک جهان متعلق به چند جای بسیاری از.


امروز Piketty پیشنهاد ما زندگی می کنند در یک نئو-proprietarian نابرابری رژیم که منطق مصون از تعرض به حق مالکیت و گسترش آن به ثروت و درآمد (که توسط راه کارنگی استدلال در سال 1889). فوق العاده درآمد بالا از تکنولوژی مدیران شرکت های بزرگ وکلا و اسب شاخدار کارآفرینان خود را مدافعان استدلال هستند که ایشان را نگه دارید چرا که آنها به دست آورده در یک خونسرد شایسته سالاری سیستم تا حد زیادی ناشی از کشور ما موسسات آموزش عالی. البته ما می دانیم که در حال حاضر خونسرد شایسته سالاری دروغ است; آن را به یک سیستم است که اجازه می دهد تا مردم با سر شروع به ماندن بگیرید پیش. طبقه حاکم است که تعریف شده و قانونی با اعتبار نامه های آموزشی; آخرین پنج رئیس جمهور را تمام کرده بود آیوی لیگ درجه یک واقعیت است که نشان می دهد تنها یک ضعف ارتباط بین آموزش و پرورش و شایستگی. این شایسته سالاری است که در واقع کاملا شبیه به ظاهرا خونسرد سیستم قرارداد و گویا دولتی که مشروعیت متمرکز ثروت در فرانسه و ایالات متحده آمریکا پس از انقلاب.

Piketty راه حل این است که ما حرکت فراتر از مالکیت خصوصی به برخی از ترکیب های خصوصی و مالکیت موقت. (مجموع لغو مالکیت خصوصی à la شوروی برای Piketty شد یک بیمار-توصیه شکست.) از آنجا که بسیاری از اجتماعی کالا هستند که اغلب در حال حاضر متعلق به عموم مانند برق شبکه بزرگراه ها و یا پارک و برخی از آنها متعلق به اشتراکی مانند کارگر تعاونی, از آن آسان است به تصور این عرصه در حال گسترش است. موقت مالکیت متفاوت است و نیاز به طور دائم سطح بالایی از مالیات (شاید نوشته شده به یک کشور قانون اساسی) به اطمینان حاصل شود که هر تعداد به طور موقت خصوصی کالا بازگشت به جامعه را به صورت منظم. خانه و ثروت و املاک و مستغلات ثبت اختراعات و دارایی های مالی مانند سهام و اوراق قرضه خواهد به نفع همه جامعه اگر آنها متعلق به تنها به طور موقت.

شیب مالیات بر ثروت نیز می تواند پرداخت هزینه برای یک زمانی "پایتخت گرانت" که هر کس را در دهه بیست سالگی خود را در 60 درصد از میانگین ملی ثروت (چیزی شبیه به $120,000 اگر متوسط ثروت $200,000). Piketty همچنین معتقد است که مفرد ایمان به قدرت دولت مرکزی را به کسب و کار تحت کنترل چه از طریق ملی و یا تنظیم اشتباه است. تکیه بر مالکیت دولتی از صنایع بزرگ مانند که در فرانسه و انگلستان تا سال 1980—منجر به غفلت از مالیات بر سرمایه گذاری خصوصی. مالیات Piketty تنش هستند و برخی تنها ابزار است که می تواند دائمی محافظت از جامعه در برابر توسعه نامعقول نابرابری ثروت و درآمد است.

ضعیف ترین بخش از سرمایه و ایدئولوژی راه آهن در برابر هویت سیاسی که Piketty معتقد است باید مانع این پروژه از برابری طلب, اصلاحات, توسط باریکه های بزرگتر ائتلاف که مورد نیاز است را به مساوات طلبانه را تغییر دهید. در عین حال با هر دو طرف شکاف سیاسی تمرین نوعی از سیاست هویت—اغلب در امتداد خطوط از نژاد و جنسیت و یا مذهب—آن را قانع کننده برای رد این روند در سیاست را از دست. در ایالات متحده تاریخ ثابت شده است چقدر دشوار است برای توزیع مجدد ثروت و اموال در هنگام مواجه با تبعیض بیگانه ستیزی و نژاد پرستی همراه با میراث برده داری و Jim Crow. که باید حل و فصل می کنیم ، توزیع مجدد از طریق پرداخت غرامت برای برده داری? کمک های مالی زمین به بومیان آن سرزمین بودند به سرقت رفته است ؟ یا آنچه در مورد عدم پرداخت حقوق برای مراقبت از محل کار ؟ Piketty کمی برای گفتن در مورد سفارش است که در آن رویکرد ما این مشکلات بسیار مهم برای یک کشور در تلاش برای آمدن به شرایط با گذشته خود.


بزرگترین دروغ ما در نظام سیاسی و ماهیت proprietarian فکر این است که سرمایه گذاری است به نحوی خنثی است. که به نحوی آن را حس می کند که مردم با سرمایه به همه تصمیمات در جامعه ما: که در آن یک آپارتمان می شود ساخته شده است که در آن یک تیم ورزشی نقش یک موزه را نشان می دهد چه فن آوری می شود تحقیق. در عین حال حقیقت این است که دسترسی به سرمایه گذاری املاک و مستغلات, به دارایی های, به آموزش و پرورش و به هر تعداد از مزایای استفاده شده است نابرابر. اگر ما تا به حال برای رفتن به حل و فصل پایدار تثبیت نابرابری ما در حال رفتن به نیاز مشترک اجتماعی مالکیت در بسیاری از عرصه های زندگی.

جایگزین وخیم است. بدون اصلاحات جدی اقتصادی کنونی shutdown را گسترش نابرابری رژیم که در حال حاضر قوانین ایالات متحده, ساخت شکاف بین کسانی که اداره اقتصادی و قدرت سیاسی و کسانی که حتی شدیدتر. در حالی که خاموش کردن یک رویداد استثنایی است, آن را نیز یک تقویت از مشکلات Piketty اشاره کرد در سال 2014 و سرمایه گذاری برای حل و فصل امروز. به پارلمانتاريسم ثروتمند, کلاس آب و هوا خواهد طوفان; هر کس دیگری را خیس کنید. وابستگی ما به برتری مالکیت خصوصی چپ این کشور بسیار آسیب پذیر به یک شوک اقتصادی: در میان چیزهای دیگر, وسواس با مشروعیت ثروت خصوصی و مالیات کم شده رشته شهرهای متحده و کشور بدون منابع برای پاسخ اضطراری. در حالی که کشورهای مانند نیویورک ممکن است قادر به ارائه برخی از کمک به کارگران بیکار کسب و کارهای کوچک و بیمارستان آن را به احتمال زیاد خواهد شد در هزینه های شیب دار کاهش بودجه به آموزش و پرورش و حمل و نقل عمومی یارانه. دولت فدرال می تواند اجرا نامحدود کسری اگر آن را می خواهد, اما وجود دارد چند مکانیسم های در محل برای گرفتن کسری هزینه های در دست مردم هیچ رایگان بانک های دولتی برای پرداخت پول نقد به, و یا اختصاص داده شده فدرال رزرو تخفیف وام ویندوز برای کسب و کارهای کوچک. (در مقابل بانک فدرال است مقدار زیادی از راه را به سرعت منحرف کردن صرف به سمت موسسات مالی و شرکت های بزرگ.)

در سرمایه و ایدئولوژی, Piketty قرار داده است به جلو پیشنهادات برای دراز مدت تغییر دائمی اما تحت آنها نیز بلافاصله مفید در بالا بردن سرعت همراه بازیابی. مالیات بر سود شرکت ها و ثروت خصوصی خواهد تا پول نقد برای کارگران شده اند که furloughed یا که کارفرمایان ورشکست شد. قرار دادن تعداد قابل توجهی از کارگران در هیئت مدیره هر شرکت می تواند مطمئن شوید که کم بهره دولت تضمین وام ها به خوبی مورد استفاده قرار.

در حالی که نابرابری است ریشه دار و پایدار Piketty است خوش: او اشاره می کند که ما اغلب فکر می کنم همه چیز تغییر زمانی که یک مطالعه دقیق از تاریخ نشان می دهد در غیر این صورت. در آغاز کتاب او هشدار می دهد که ما باید با احتیاط از هر کسی که naturalizes نابرابری و یا ادعا میکند که جایگزین نمی تواند وجود داشته باشد چرا که او در می یابد که انسان به طور معمول "نشان داد شگفت آور, ظرفیت به تصور نهادهای جدید و توسعه اشکال جدید همکاری است." Piketty تصور خود از جهان جدید است که ریشه در یک دقیق و تجزیه و تحلیل دقیق از این موسسات است که وجود داشته اند در دنیای واقعی است. پیشنهادات خود را, او اصرار دارد محدود به کسانی که بر اساس "در درجه اول در تاریخی درس های ارائه شده در این کتاب است." او کشف ایده هایی که باید قبل از کار. آنها می تواند به کار دوباره.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن