اجزای اصلی برای راه اندازی دوربین تحت شبکه هایک ویژن

در گذشته و در سال های نچندان دور، مردم برای نظارت از مکان های مورد نظر خود از دوربین های مداربسته آنالوگ یا هم

توسط MASTERNEWSS در 27 تیر 1400

در گذشته و در سال های نچندان دور، مردم برای نظارت از مکان های مورد نظر خود از دوربین های مداربسته آنالوگ یا همان AHD Camera استفاده می کردند. این دوربین ها به واسطه ی اینکه از تکنولوژی های ساده و بسیار ضعیفی که در ساختارشان برخوردار بودند، تصویر ارسالی از آن ها کیفیت نا مطلوب و پایینی را داشتند. دوربین های آنالوگ قدیمی در کل نمی توانستند انتظار مردم از محافظت ساختمان هایشان را برآورده کنند.

بعد از مدتی که از ساخت دوربین های انالوگ قدیمی گذشت، شرکت های بزرگ تولید دوربین مداربسته برای اینکه این انتظارات را برآورده کرده و مشتریان را راضی نگه دارند دست به تولید دوربین های مداربسته تحت شبکه زدند. این دوربین ها به واسزه ی اینکه در بستر شبکه قرار داشتند از کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به دوربین های آنالوگ برخوردار بودند.

در کل با ساخت و طراحی دوربین های تحت شبکه انقلاب بزرگی در حوزه ی سیستم های مداربسته و امنیتی رخ داد که توانست مشکل کیفیت تصویر را تا حد بسیار زیادی برطرف کند.

کمپانی هایک ویژن نیز یکی از برترین تولید ککندگان دوربین های تحت شبکه در دنیا می باشد و هر ساله با بکار گیری آخرین فناوری های روز دنیا توانسته دوربین های تحت شبکه با کیفیتی را تئلید و عرضه نماید. هایک ویژن توانسته دوربین های تحت شبکه بسیار متنوعی را با امکانات و کیفیت های متفاوت تولید کند که هر شخصی با هر بودجه ای که دارد بتنواند این دوربین ها را خریداری کرده و نصب نماید.

در حال حاضر قصد داریم اجزای اصلی که لازم است دوربین های تحت شبکه هایک ویژن با آن راه اندازی شوند را نام برده و معرفی کنیم.

معرفی اجزای اصلی سیستم مدار بسته تحت شبکه

برای اینکه بتوان دوربین های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن را راه اندازی کرد باید موارد زیر تهیه نمود.

دستگاه ضبط کننده ان وی آر (nvr) :این دستگاه سرور مرکزی سیستم مدار بسته تحت شبکه می باشد . وظیفه ی اصلی این دستگاه این است که تصاویر را دریافت کرده ، ضبط می کند و سپس با استفاده از یک نمایشگر ، نمایش می دهد .

دوربین مداربسته تحت شبکه : دوربین مدار بسته تحت شبکه در واقع  وظیفه ی تصویر برداری و تولید تصاویر دیجیتال را بر عهده دارد . دوربین های مدار بسته تحت شبکه با استفاده از کابل شبکه به دستگاه ان وی آر متصل می شوند .

هارد دیسک : هارد درون دستگاه ان وی آر نصب می شود و وظیفه ی اصلی آن ذخیره ی تصاویر ضبط شده است . حجم ذخیره تصاویر بستگی به نوع و ظرفیت هارد دارد . هر چقدر هارد ظرفیت بیشتری  داشته باشد ، مدت زمان بیشتری از تصاویر را می توان ذخیره کرد .

منبع تغذیه دوربین های مدار بسته : منبع تغذیه مقدار ولتاژ برق شهر را به 12 ولت تغییر می دهد که با این کار امکان تغذیه برق دوربین ها فراهم می شود .

سوییچ شبکه : سوییچ شبکه در واقع نقش انشعاب دهنده ی دوربین های مدار بسته را بر عهده دارد . سوییچ شبکه برای پیاده سازی مجموعه ای از دوربین های مدار بسته که حداقل از دو دوربین یا دوربین های بیشتر را شامل می شود ، مورد استفاده قرار میگیرد .

کابل شبکه : این کابل برای انتقال اطلاعات تصاویر از دوربین های مدار بسته تا دستگاه ان وی آر مورد استفاده قرار می گیرد .

کابل برق : این کابل وظیفه ی انتقال برق از منبع تغذیه تا دوربین های مدار بسته را بر عهده دارد . اگر دوربین های مدار بسته به صورت poe (برق در بستر شبکه) باشند ، دیگر نیازی به کابل برق نخواهد بود و همان کابل شبکه یه غیر از انتقال تصاویر ، نقش انتقال برق را نیز بر عهده دارد .

حال با تمام این اجزا می توان دوربین های تحت شبکه هایک ویژن را راه اندازی و فعال کرد.

مقایسه 3 مدل پر فروش دوربین تحت شبکه هایک ویژن

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن