خرید ماشین هیوندای خارجی و رانندگی فوق العاده با آن

هیوندای یکی از محبوب ترین سدان های کره‌ای در بازار ایران به شمار می‌رود. که توانسته با ماشینهای خوش‌چهره خود ک

توسط MASTERNEWSS در 14 آبان 1399

هیوندای یکی از محبوب ترین سدان های کره‌ای در بازار ایران به شمار می‌رود. که توانسته با ماشینهای خوش‌چهره خود که در سطح مناسبی از امکانات رفاهی و فنی قرار دارند ، به جایگاه ویژه‌ای در ایران دست پیدا کند. اما معمولا خرید یک ماشین کره‌ای کارکرده‌ی مناسب با سلامت فنی گزینه‌ی مناسب‌تری نسبت به خرید ماشین خارجی است. و از نظر مردم انتخاب این ماشینها نسبت به ماشین چینی صفر،کار معقولانه تری به نظر می‌رسد. چرا که در صورت انتخاب ماشین چینی معمولا صاحبان این نوع ماشینها با مشکل تامین قطعات مواجه خواهند شد. از این رو افراد معمولا از ابتدا به سراغ آن‌ها نمی‌روند.

در این مقاله از همراه مکانیک قصد داریم تا تجربه رانندگی با سه ماشین از هیوندای کره‌ای را که در بازار امروز ایران در کانال 700 میلیونی قرار دارند را بررسی کنیم . شاید یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت هیوندای‌های کره‌ای، علاوه بر اتفاقاتی که در بازار ماشین داخلی افتاده است، این بود که ماشینسازان بزرگ خارجی یک به یک تصمیم به ترک ایران گرفتند. و به دنبال آن دیگر نمونه‌های صفرکیلومتر باکیفیت در کشور موجود نبود. و امروز نمونه‌هایی که تحت نظر ناظرانی از شرکت هیوندای مونتاژ شده را فقط باید در بازار ماشینهای دست دوم پیدا کنیم.

هیوندای سانتافه 2008 دو دیفرانسیل فول

 هیوندای سانتافه 2008 دو دیفرانسیل فول یکی از کراس‌اوورهای زیبا و محبوبی است که حتی امروز باوجود قیمت 720 میلیونی خود در بازار ماشینهای کارکرده، از موفق ترین شاسی بلندهای بازار ایران است و همچنان خریداران و طرفداران خود را دارد. این ماشین که نسل دوم سانتافه است، در سال 2007 توسط شرکت آسان موتور به ایران وارد شد و فروش خود را آغاز کرد. و حتی تا به امروز نیز حضور بسیار موفقی در بازار ایران داشته است.

اگر بخواهیم مشخصات ظاهری ماشین را بررسی کنیم باید گفت ابعاد مناسب و صندلی‌های راحت سانتافه باعث می‌شود که زمانی که پشت فرمان این ماشین می‌نشینید، دید خوبی داشته باشید. به‌علاوه با مجهز بودن به پیشرانه 2.7 لیتری 6 سیلندر این ماشین باعث می‌شود که شتاب آن با وجود وزن 1.5 تنی در مدت 8 ثانیه از صفرکیلومتر به صد کیلومتر برسد. که این یک ویژگی شگفت آور برای این شاسی محسوب می‌شود. اتاقک سانتافه بزرگ و جادار و بسیار راحت است و سفر با آن یک مسافرت خانوادگی راحت را  برای شما به همراه دارد.

هیوندای توسان 2009 مدل 2700 JM فول

هیوندای توسان JM نسل اول این ماشین از سال 2004 تا 2009 روی خط تولید این کمپانی کره‌ای قرار داشت و در سال 2007 توسط شرکت آسان موتور وارد ایران شد.این ماشین از اولین کراس اوورهایی بود که باعث شد مردم از سمت ماشینهای سدان به سمت ماشینهای شاسی بلند گرایش پیدا کنند. هیوندای توسان 2009 مدل 2700 JM فول در بازار امروز ماشینهای کارکرده با قیمتی در حدود 730 میلیون به فروش می‌رسد.

این ماشین در زمان خودش یک شاسی بلند با موتور 2.7 لیتری مدل V6 ، ماشینی با شتاب و هندلینگ عالی به شمار می‌رفت. و این ماشین را تبدیل به یک نمونه‌ی قابل رقابت با سایر کراس اوور های موجود در بازار آن زمان کرده بود. در آن زمان  ماشینی با شتاب و هندلینگ عالی به شمار می‌رفت و این هندلینگ بالا به دلیل نصب موتور در ارتفاع پایین است که سبب جابه‌جا شدن نقطه ثقل و درنتیجه هندلینگ بهتر ماشین می‌شود.

علاوه بر این‌ها قرارگیری یک پیشرانه پرحجم در کنار یک گیربکس توسان JM که دارای 4 سرعت است، توانسته یک شتاب صفر تا صد حدود 11 ثانیه‌ای را برای این ماشین به ارمغان آورد. این شتاب با توجه به وزن  1.7 تنی این ماشین حیرت آور است. بااین‌حال از نکات منفی ماشین نباید غافل شد یعنی عملکرد ضعیف ترمزها و سرو صدای کابین و کمبود فضا برای سرنشینان عقب ماشین ممکن است موجب ناراحتی و نارضایتی سرنشینان ماشین شود.

هیوندای ولستر 2013 فول موتور MPI

این ماشین هاچ بک با طراحی خاص و منحصر به فرد خود بازار داغ و پر طرفداری دارد. هیوندای ولستر با هدف جایگزینی هیوندای کوپه وارد بازار شده بود، به خاطر ظاهر زیبا و جذاب خود به‌ زودی توانست بازار رقیب را در دست گیرد و در بازارهای جهانی مطرح شود. این ماشین هم توسط شرکت آسان موتور وارد ایران شد . هم‌اکنون نوع کارکرده ی ولستر 2013 فول موتور MPI در بازار ایران با قیمتی در محدوده 730 تا 785 میلیون به فروش می‌رسد.

اما اگر بخواهیم درباره مشخصات فنی این ماشین صحبت کنیم  باید گفت که ولستر فقط ظاهر جذاب و زیبایی دارد، ولی اگر کمی با آن رانندگی کنید شاید احساستان کاملا نسبت به این ماشین برگردد. و چون به عنوان جایگزینی برای ماشین کوپه به بازار آمده است انتظار ما را از این ماشین بالا رفته و نمی‌توانیم از ایرادات آن صرف نظر کنیم.

سخن پایانی

همراه مکانیک یک بازار آنلاین و معتبر خودرویی است و برای راحتی کار شما  نمایشگاه بزرگی را از ماشینهای کارشناسی شده در سراسر کشور گرد هم آورده است. شما می‌توانید تنها با مراجعه به سایت همراه مکانیک مشخصات ماشین موردنظر خود را وارد کرده و در کمتر از یک هفته صاحب ماشین مورد نظرتان شوید. حتی هنگام خرید ماشین دست دوم دیگر نیازی نیست که با فروشنده تماس بگیرید. بلکه وارد سایت شده و یکی از سه گزینه‌ی پیشنهادی را انتخاب می‌کنید و پروسه‌ی پرزحمت و زمان بر خرید ماشین را مراجعه به این سایت تبدیل به یک فرایند فرح بخش و آسان می‌کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن