نحوه انجام پایان نامه و مراحل آن

در نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی ها، مقالات و پایان نامه های قبلی شما در مورد موضوع به شما کمک می کند.

توسط MASTERNEWSS در 24 دی 1399

در نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی ها، مقالات و پایان نامه های قبلی شما در مورد موضوع به شما کمک می کند. بنابراین از تکرار مطالب جلوگیری کرده و با کشف موضوعات جدید پروژه خود را به عنوان بهترین مقاله ارائه دهید.



اگر قبل از نوشتن پایان نامه سوال تحقیق درست را انتخاب کنید، می توانید از ناامیدی جلوگیری کرده و در وقت صرفه جویی کنید. شاید مهمترین نکته ای که هنگام نوشتن پایان نامه باید یاد بگیرید این است که باید تلاش زیادی کنید تا در مورد سوال کامل تحقیق کنید.


سوال پایان نامه خود را انتخاب کنید.


با دقت نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد را که نیاز به کار تحقیقاتی قابل توجهی دارد، برای پاسخ به سوالات اعضای جامعه آموزشی و مخاطبان و مشتریان آنها از طریق کارهای تحقیقاتی خود، در نظر بگیرید. در پایان نامه خود باید یک پاسخ قانع کننده، روشن و کتبی بدهید و آن را ارسال کنید تا بتوانید دوره کارشناسی ارشد خود را تکمیل کنید.


مراحل نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد


اولین گام در نحوه نگارش پایان نامه باید محکم انجام شود تا پایان نامه به راحتی بهبود یابد، بنابراین هنگام انتخاب موضوع، باید انتخاب لازم و هوشمندانه انجام شود. فرصت های نظری و عملی را برای تحقیق انتخاب کنید، در زمینه، آینده شغلی و مشکلات مشابه خود دانش و علاقه داشته باشید و سعی کنید موضوع پایان نامه خود را در سطح کارشناسی، دکتری و دکتری تغییر ندهید.


انتخاب منابع تحقیق


گام بعدی در نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد انتخاب منابع تحقیق برای پایان نامه و آماده سازی برای نوشتن است. به خاطر داشته باشید که شما باید هم این کار را انجام دهید تا کار خود را بفهمید و هم نشان دهید که تحقیقات شما در یک مسیر علمی منطقی پیش می رود. منابع اصلی و ثانویه خود را انتخاب کنید و همه آنها را لیست کنید. به یاد داشته باشید که اطلاعات مربوط به منابع مورد استفاده در پایان نامه باید در انتها آورده شود.


منابع اصلی خود را انتخاب کنید.


منابع اولیه منابعی هستند که توسط شخصی نوشته شده اند که ایده، داستان، تئوری، آزمایش و ... ایجاد کرده است. اینها اصول واقعی و مهمی هستند و اگر یک مقاله تحلیلی بنویسید، از آنها در پایان نامه کارشناسی ارشد خود استفاده خواهید کرد.


به عنوان مثال، یک رمان از ارنست همینگوی یا مقاله ای در یک مجله علمی که در آن نتایج جدید برای اولین بار ارائه می شود، می تواند منبع اصلی یک پروژه در نظر گرفته شود.


منابع ثانویه در انجام پایان نامه چیست؟


منابع ثانویه منابعی هستند که در اطراف و اطراف منابع اصلی نوشته شده اند. این منابع باید در پایان نامه کارشناسی ارشد شما گنجانده شود، زیرا شما باید نشان دهید که درک عمیقی از محیط موضوع دارید و گفته های دانشمندان برجسته درباره موضوع تحقیق خود را درک کرده اید.


به عنوان مثال، کتابی که درباره رمان ارنست همینگوی نوشته شده است، یا مقاله ای علمی که یافته های شخص دیگری را بررسی می کند، منابع ثانویه هستند.


 برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ابتدا باید رئوس مطالب را برای خود مشخص کنید تا بتوانید رساله خود را با سهولت بیشتری بنویسید. برای این کار، معیارهای نوشتن را از دانشگاه خود بگیرید و ایده تحقیق را بنویسید تا ابعاد شغل در ذهن شما واضح تر شود. برنامه کاری خود را بنویسید و برنامه ای برای خود تهیه کنید. سرانجام، شناخت کاملی از ساختار و قالب پایان نامه بدست آورید.


برای پاسخ به سوال اصلی پایان نامه خود، باید تحقیقات خود را انجام دهید. متون مربوطه را بخوانید، آزمایشات مربوطه را انجام دهید، آنچه را که برای پاسخ به سوالات تحقیق خود لازم است انجام دهید. این به شما اطلاع می دهد که پروژه ای که انتخاب کرده اید ارزش ادامه دارد.


برای نوشتن پایان نامه اطلاعات جمع آوری کنید


بررسی ها، مقالات و پایان نامه های قبلی شما در مورد موضوع به شما کمک می کند از تکرار مطالب جلوگیری کرده و با کشف موضوعات جدید پروژه خود را به عنوان بهترین مقاله ارائه دهید.


اگر قبل از شروع سوال تحقیق درست را انتخاب کنید، می توانید از ناامیدی جلوگیری کرده و در وقت صرفه جویی کنید. شاید مهمترین نکته ای که هنگام نوشتن پایان نامه باید یاد بگیرید این است که باید تلاش زیادی کنید تا در مورد سوال کامل تحقیق کنید.


سوال پایان نامه خود را انتخاب کنید.


چگونه پایان نامه بنویسیم ؟ با دقت نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد را که نیاز به کار تحقیقاتی قابل توجهی دارد، برای پاسخ به سوالات اعضای جامعه آموزشی و مخاطبان و مشتریان آنها از طریق کارهای تحقیقاتی خود، بررسی کنید. در پایان نامه خود باید یک پاسخ قانع کننده، روشن و کتبی بدهید و آن را ارسال کنید تا بتوانید دوره کارشناسی ارشد خود را تکمیل کنید.


مراحل نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد


در زمان انجام پایان نامه ارشد ابتدا باید موضوع پایان نامه را انتخاب کنید.  در واقع اولین گام در نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد باید محکم انجام شود تا پایان نامه به راحتی بهبود یابد، بنابراین هنگام انتخاب موضوع، باید انتخاب لازم و هوشمندانه انجام شود. در انتخاب موضوع باید وسواس زیادی به خرج دهید.


آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن