جستجو برای تسلی در ماکس وبر اخلاق کار

جاذبه و Disenchantment: رسالت سخنرانیماکس وبرخرید در کتابفروشیNew York Review of Books, 176,,, صفحات, $15.95مد

توسط MASTERNEWSS در 12 تیر 1399

جاذبه و Disenchantment: رسالت سخنرانی

ماکس وبر

خرید در کتابفروشی

New York Review of Books, 176,,, صفحات, $15.95

مدرن پرتوی از اخلاق کار معمولا misreadings: پروتستان اخلاق تر بود ضجه و زاری از جشن. وبر به دنبال روایت ورود از آنچه تا به حال تبدیل شدن به یک هیچ-دیگر-سوال فرض: که وظیفه ما بود که برای کار در یک تماس حتی به نیروی کار به کار رفته است ، او به دنبال ریشه این نگرش به کار و معنای زندگی از اخلاق است که پول را نجات داد اما به نوعی لذت می برد و هرگز آن را از سیاه و غیر منطقی و عقلانیت. او در بر داشت ریشه در کالوینیسم به طور خاص در آنچه که او به نام کالوینیسم را "این-دنیا زهد."

وبر استدلال بود که کالوینیسم ناشی از سرمایه داری; بلکه پروتستان اخلاق بود نظری روانی-تاریخی حفاری سرمایهداری ظهور. تفسیر مانند بسیاری از تفاسیر در حال تاب است که آسان نیست به طور خلاصه. آن را بعد از همه واقعا شکست کالوینیسم در حس unmeetableness از کالوینیسم به خواسته های فردی و روان و روح—که تولید نیا-سرمایه داری گرایش به جهان است. محور کالوین کلام—مطلق مات حاکمیت خدا و مطلق ما noncontrol بیش از خود ما نجات—شد وبر حساب غیرممکن شدید و ناپایدار برای فرد به طور متوسط. تنگی که دگم به پایان رسید تا ایجاد یک نوع جدید از فرد و نوع جدیدی از جامعه: یک جامعه متناقض با هم توسط خود ناامید اضطراب در مورد فردی خود را نجات. با هم و به تنهایی.

جوانه سرمایه داری "روح" غیر روحانی در راه Calvinists با آن سر و وضع. آنها زحمت کشیده در تماس خود را برای چه چیز دیگری وجود دارد به انجام دهید ؟ به کار برای کار رفته بود کالوینیسم را راه حل مشکل خود را. داشتن وام دیگر مسیحی تسلی—یک تسبیح زیاده روی یک آیین ربانی—وبر اصلی Calvinists مورد نیاز همیشه به انجام آنها نجات خود به خود و به دیگران دقیقا به این خاطر که آنها هرگز نمی تواند مطمئن شوید که از آن. جای تعجب نیست که آنها می آیند برای دیدن مواد خود نعمت به عنوان یک نشانه آن است که آنها در واقع خوش شانس. و جای تعجب نیست که خود را بدشانس فرزندان خواهد کمك اقتصادی ما بدبختی به عنوان نوعی فقط.

کالوینیسم به عبارت دیگر کمتر سرمایه داری و چون از آن مضحک پیش شرط. چیزهایی که مردم را برای ناامید دلایل مذهبی به راه به یک سکولار روانشناسی. که سکولار روانشناسی نداشت "آزادتر" از یک مذهبی; ما شده بود آزاد و به شغل. "این Puritans می خواستم به مردان از تماس" وبر نوشت; "ما از سوی دیگر باید بود." به عنوان یک فرایند تاریخی—یعنی چیزی اتفاق می افتد در طول زمان این روند تدریجی به اندازه کافی است که افراد شرکت کننده در آن را واقعا نمی دستگیری آن را به عنوان آن اتفاق افتاده است. در میلتون بهشت از دست رفته زمانی که آدم و حوا از بهشت اخراج و به جهان مایکل ارائه می دهد ایمان به عنوان یک تسلی در دنیا دوستی است که بشریت بسیاری: وفادار مایکل وعده آدم "shal[l] داشتن / بهشت در درون تو شادتر تا کنون." آن خطوط به نظر می رسد در سال 1674 بیش از یک قرن پس از جان کالوین مرگ; برای وبر آنها ناخواسته بیان سرمایهداری روح تاریخی اتفاق می افتند. تنها بعد از آن هنوز هم می تواند غم انگیز جامعه شناس دیدن آینه در که پیوریتن حماسه های ملال انگیز گرایش به رویکرد زندگی خود را به عنوان یک وظیفه.

به عنوان یک فرضیه این یکی از دیوانه کننده unprovability. که یکی از دلایل آن را تحمل کرده است. آن را واقعا نمی توضیح سرمایهداری را افزایش; این ساختار در اطراف "انتخابی میل" بین Calvinist و سرمایه داری زهد. (وبر در زمان عبارت از گوته; بخشی از افسانه هاو روایات قومی از وبر درونی خود درایو است که خود را از دوران کودکی خواندن تمام 42 جلد از گوته.) اما این استدلال در گرو یک کاریکاتور از کالوینیسم به ذکر انتخابی تکه از "سرمایه داری." یک Weberian گفت: تجزیه و تحلیل کمی در مورد, گفتن, نابرابری, اما آن را روشن منش و بینش. معنوی جوانه سرمایهداری گلدار در ذهن بازرگانان و مردان از کسب و کار و در paragons موفقیت و زندگی صرفه. بنجامین فرانکلین سکولار sermonizer از "راه به ثروت" بود وبر حامی سرمایهداری است. وبر مسخره Franklinian نگرش—در واقع او خود جلب کرد تصویری از فرانکلین از آلمان طنز Der Amerikamüde (مردی که خسته از امریکا)—اما در همان زمان کاهش یافت و برای تجار مومن روایت از خود.

برای مورخان سرمایه داری, کتاب الهام بخش است اما به زودی تبدیل خسته کننده است. Weberian تفاسیر تمایل به ایستادگی از تاریخ احتمالات و ایجاد به منظور پیدا کردن برخی از گردونه و در نهایت توقف روند: "عقلانی" به عنوان مثال که در آن سنت راه می دهد اما جالب اینجاست که به طور اجتنابناپذیری به مدرنیته. انسان می خواستم چیزهایی مانند تمامیت جامعه یا رستگاری; اما ما تلاش نظام در راه ما ضعیف آگاهی همیشه نمی تواند به طور کامل درک, پایان, تا, طلوع آنومی, بوروکراسی یا سود. این Weberian سپس تجزیه و تحلیل ارائه می دهد و هیچ امدادی از این روند تنها یک سرنوشت بدون teleology. اخلاقی از داستان, اگر, اخلاقی, است, برای آشتی دادن خودتان به مدرنیته است که نقل شده و برای پیدا کردن در این روایت به خودی خود چیزی مانند یک فکری تسلی است که تنها دلداری که مهم است.

هنوز این کتاب سودا طنین انداز اگر فقط زیبایی. در لحظات و حتی آن را stabs با هشیاری است که وبر نمی تواند پیش بینی کرده اند: این "هیولا کیهان" سرمایهداری در حال حاضر "تعیین می کند با قریب به اتفاق اجبار, سبک زندگی نه تنها از کسانی که به طور مستقیم درگیر در کسب و کار, اما هر فردی که متولد میشود به این مکانیزم" او در این کتاب نوشت: نهایی صفحات "و نیز ممکن است همچنان به انجام این کار تا روزی که آخرین تن از سوخت های فسیلی مصرف شده است." گوتیک تصاویر—ارواح و سایه هیولا وجود دارد در چیست, در زمان قابل ملاحظه ای ادبی پرتره. "این ایده از" وظیفه در یک تماس' ثابت زندگی ما مانند شبح از یک بار برگزار اعتقادات مذهبی."

این کتاب معروف ترین تصویر از "قفس آهنین." برای Puritans مواد نگرانی قرار بود به دروغ به آرامی بر روی شانه های "مانند نازک شنل است که می تواند پرتاب کردن در هر زمان" (وبر نقل شد شاعر انگلیسی ریچارد باکستر) اما برای ما مدرن, "سرنوشت مقرر شده است که عبا باید تبدیل به یک قفس آهنین." که لقمه های جامعه شناختی شعر بود و نه در واقع وبر اما که آمریکا جامعه شناس Talcott Parsons که ترجمه انگلیسی در سال 1930 شد نسخه قطعی در خارج از آلمان. وبر عبارت "stahlhartes Gehäuse"—یک پوسته سخت به عنوان فولاد. این توصیف یک اتاق ما نمی تواند ترک کند اما یک دست کت و شلوار ما نمی تواند خاموش.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب