تشخیص مشکلات صفحه نمایش گوشی

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی متفاوت و متنوع است که برخی از آن‌ها

توسط مدیر سایت در 10 آبان 1402

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی متفاوت و متنوع است که برخی از آن‌ها شدیدتر است و باعث اذیت کاربران می‌شود. اما به طور کلی اگر LCD گوشی شما خراب شود یا بخشی از آن دچار سوختگی شود، کاربران به سرعت متوجه آن می‌شوند چون عملا تمام تعامل کاربران با گوشی از بین می‌رود. در ادامه به مهم‌ترین نشانه ‌های خراب شدن ال سی دی گوشی می‌پردازیم.
 کار نکردن تاچ

آموزشگاه تعمیرات گوشی: یکی از اصلی‌ترین نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی کار نکردن تاچ یا به وجود آمدن اختلالاتی در آن است. البته گاهی اوقات این مشکل می‌تواند ناشی از باگ‌های نرم افزاری باشد که معمولا با بروزرسانی گوشی یا ریست فکتوری کردن آن برطرف می‌شود.

برای اطمینان از اینکه این مشکل واقعا سخت افزاری است  یا نرم افزاری، پیشنهاد می‌کنیم یک بار گوشی خود را ریست فکتوری کرده و مجددا آن را بررسی کنید. اگر مشکل همچنان وجود داشت، به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا نمایشگر گوشی شما را مورد بررسی قرار دهند.
روشن نشدن صفحه نمایش گوشی

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با سوختن و یا خراب شدن ال سی دی به وجود بیاید، روشن نشدن صفحه نمایش است. البته توجه داشته باشید که روشن نشدن صفحه نمایش همیشه ناشی از سوختن ال سی دی نیست بلکه گاهی اوقات می‌تواند ناشی از اختلالاتی در برد و مدار گوشی شما باشد و تشخیص این موضوع بسیار مهم است. چنانچه که مشکل از برد و یا مدار گوشی شما باشد لازم است تا این قطعه تعویض شود.
پرش صفحه نمایش یا سیاه شدن قسمتی از آن

یکی دیگر از نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی ، سیاه شدن و یا پرش صفحه نمایش است. سیاه شدن صفحه نمایش نشان می‌دهد که بخشی از پیکسل‌های ال سی دی نمایشگر گوشی شما سوخته است پس لازم است تا ال سی دی گوشی خود را تعویض کنید.

پرش و یا سو سو زدن نمایشگر می‌تواند منجر به سوختن ال سی دی گوشی شود. پرش صفحه نمایش موردی است که بسیاری از افراد به آن اهمیتی نمی‌دهند اما جالب است بدانید پرش صفحه نمایش مانند زنگ هشداری برای کاربران است و ممکن است هر لحظه صفحه نمایش به طور کامل بسوزد در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم به محض به وجود آمدن این مشکل به مراکز تعمیرات تخصصی انواع تلفن همراه مراجعه کنید.
به وجود آمدن خطوط رنگی بر روی نمایشگر

به وجود آمدن خطوط رنگی از نشانه‌‎های خراب شدن ال سی دی شرکت سامسونگ است و معمولا صفحات این کمپانی دچار این مشکل می‌شود. متاسفانه این خطوط رنگی به هیچ عنوان قابل تعمیر نیستند و تنها راهی که می‌توان از آن‌ها خلاص شد ، تعویض کامل تاچ ال سی دی گوشی است.
بنفش شدن صفحه نمایش بر اثر ضربه

دلیل بنفش شدن صفحه نمایش به دلیل آسیب دیدگی پیکسل‌های صفحه از داخل است. این مشکل فقط در اثر ضربه یا فشار بیش از حد به نمایشگر به وجود می‌آید و هیچ عامل دیگری نمی‌تواند باعث به وجود آمدن این مشکل شود.
ظاهر شدن خط عمودی یا افقی روی LCD گوشی

علت ظاهر شدن خط عمودی یا افقی روی LCD گوشی، می‌توان به همان کوبیده شدن، ضربات سخت و افتادن گوشی باشد. برای رفع این مشکل باید گوشی را به دست یک تعمیرکار موبایل بسپارید.
دلایل پرش صفحه نمایش موبایل

دلایل اصلی پرش تصویر موبایل، عدم هماهنگی بین پردازنده گرافیکی و cpu است. در این صورت، می توان مشکل را به روش های نسبتا راحت و کم هزینه برطرف کرد. اما گاهی مسئله فراتر از این بوده و به قطعات سخت افزاری و آسیب دیدگی آنها مربوط است. مثلا ممکن است آی سی لایت از کار افتاده باشد؛ خرابی این قطعه مشکلاتی را در عملکرد گوشی های هوشمند ایجاد می کند که یکی از آنها پرش صفحه نمایش موبایل است. البته عوامل نرم افزاری همچون ویروسی شدن یا نصب برنامه های معیوب هم باعث پرش تصویر گوشی و بروز مشکلات این چنینی می شوند.
چگونه از خراب شدن LCD گوشی خود جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خراب شدن ال سی دی گوشی و جلوگیری از ضربه و فشار باید از آن مراقبت نمایید. برای مراقبت کردن از ال سی دی گوشی روش های مختلف و کارسازی وجود دارند. برخی از اصلی ترین روش هایی که می‌توانند در جلوگیری از خرابی ال سی دی آیفون و دیگر گوشی های موبایل تاثیرگذار باشند شامل موارد زیر می‌شوند:

    استفاده از گلس محافظ LCD
    استفاده از گارد محافظ گوشی
    دقت در مراقبت از گوشی
    عدم استفاده از گوشی با دست خیس
    استفاده از کاور و قاب مناسب

تنظیمات صفحه نمایش گوشی سامسونگ | خراب شدن ال سی دی گوشی با الکل | علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ
نکات مهم در تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ

اما چه نکاتی وجود دارند که باید در تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ به آن ها توجه شود؟ طبیعتا برای انجام هر تعمیر سخت افزاری یک سری نکات حائز اهمیت هستند و می‌توانند مستقیما روی نتیجه تعمیر تاثیرگذار باشند. اگر بنا به هر دلیل با مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ مواجه شدید و نیاز به تعمیر اسمارتفون خود داشتید، به هر تعمیرکاری اعتماد نکنید و سعی نمایید که توجه ویژه‌ای به نکات و موارد زیر داشته باشید:

    تجربه تعمیرکار: تعمیرکاری که قرار است صفحه نمایش گوشی سامسونگ شما را تعمیر کند باید در حوزه تعمیرات موبایل تجربه کافی داشته باشد. تجربه وی مستقیما روی کیفیت تعمیر تاثیرگذار خواهد بود و یک تعمیرکار کم تجربه می‌تواند مشکلات گوشی شما را چند برابر کرده و حتی قطعات سالم آن را هم دچار آسیب و استرس کند.
    تجهیزات و لوازم تعمیر: هیچ تعمیرکاری بدون در اختیار داشتن تجهیزات و لوازم مناسب قادر به تعمیر گوشی موبایل نخواهد بود، بنابراین اینکه از چه تجهیزاتی در رفع مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ استفاده می‌شود اهمیت دارد. تجهیزات مدرن منجر به کاهش استرس روی قطعات گوشی خواهند شد و نتیجه تعمیر را بهبود می‌بخشند.
    قیمت و هزینه: طبیعتا هزینه و قیمتی که تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل به شما پیشنهاد می‌دهند هم مسئله مهم و حائز اهمیتی خواهد بود. هیچوقت فراموش نکنید که همیشه قیمت گران تر مطلقا به معنای کیفیت بیشتر نیست اما قیمت ارزان مطلقا می‌تواند مشکوک باشد و از بکارگیری قطعات دست دوم یا بی‌کیفیت خبر دهد.
    تضمین کیفیت تعمیرات: همیشه سعی کنید از سرویس مرکز تعمیرات یا تعمیرکاری استفاده کنید که در قبال تعمیرات انجام شده تضمین کیفیت ارائه می‌کند. در غیر این صورت هیچ گارانتی وجود ندارد که شما مدت کوتاهی بعد از پس گرفتن گوشی خود از تعمیرکار با مشکل رو به رو نشوید.
    مدت زمان تعمیر: طبیعتا هیچ فردی دوست ندارد که گوشی وی برای مدت زمان طولانی دست تعمیرکار باشد و همه می‌خواهند که تعمیر موبایلشان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود. بنابراین حتما قبل از واگذاری گوشی به تعمیرکار در مورد مدت زمانی که انجام تعمیرات طول می‌کشد اطلاعات لازم را کسب کنید.
    با در نظر گرفتن نکات فوق قادر خواهید بود که مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ را با استفاده از سرویس یک مرکز تعمیرات قابل اعتماد و تعمیرکاری مجرب انجام دهید.

شما برای پیدا کردن راه حل های دیگر مواجه با مشکلات گوشی میتوانید به مقاله تشخیص مشکلات صفحه نمایش گوشی مراجعه کنید.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن