آزمون آنلاین : بررسی امکانات سامانه ها

آیا شما هم اعتقاد دارید گرفتن آزمون به صورت مجازی در سامانه هایی مثل شاد و دیگر سیستم های پیام رسان، بازیچه ای

توسط MASTERNEWSS در 10 خرداد 1400

آیا شما هم اعتقاد دارید گرفتن آزمون به صورت مجازی در سامانه هایی مثل شاد و دیگر سیستم های پیام رسان، بازیچه ای بیش نیست؟ چرا دروغ بگوییم، زمانی که امتحان های سنتی و به صورت حضوری برگزار می‌شد، باز ذهن خلاق ما راه هایی را برای انجام  تقلب پیدا می‌کرد و به هدف خود می رسیدیم. حالا چطور بدون مراقب می خواهیم آزمون بگیریم و توقع داشته باشیم که تقلب وجود نداشته باشد. البته به شما حق می دهیم چون از سیستم‌ها و سامانه‌هایی استفاده می کردید که اصلاً برای آزمون‌ انلاین ساخته نشده بودند اما...

یکی از ابزارهایی که در حوزه امتحان های الکترونیک فعالیت می‌کند، سامانه آزمون آنلاین  می باشد این سامانه از ۴ ابزار حرفه‌ای و قوی تشکیل شده که باعث شده در چهار حوزه متفاوت از جمله ساخت آزمون آنلاین به خدمت‌ رسانی بسیار شگفت انگیزی مشغول باشد. در بخش آزمون آنلاین این سامانه قابلیت هایی برای شما فراهم شده که می توانید با استفاده از این ابزارها اقدام به برگزاری امتحان با تمام امکانات ممکن و در بالاترین سطح امنیت کنید.

امکانات سامانه پرسال 

  1. امکان به کار بردن انواع سوالات متفاوت برای آزمون ؛ مانند سوالات تستی، چند پاسخی، تشریحی، کوتاه پاسخ و سوالات ترکیبی که در آن می توانید در قالب یک سوال چندین سوال را قرار بدهید. به این ترتیب می توانید یک امتحان کامل با انواع سوالات مد نظرتان را ایجاد کنید

  2.  امکان طراحی آزمون در دو قالب عمومی و اختصاصی. در حالت عمومی هر کسی که لینک آزمون را داشته باشد می توانند در آزمون شما شرکت کند اما در حالت انتشار اختصاصی آزمون، هر کس که آزمون را به وی اختصاص داده باشید در امتحان حضور خواهد داشت .

  3. نمایش تمامی سوالات و گزینه های سوالات انتخابی به صورت تصادفی و رندم به شرکت‌ کننده در آزمون.  با استفاده از این قابلیت در سامانه می توانید میزان امنیت و سلامت آزمون را افزایش دهید.

  4. توانایی تصحیح سوالات تستی و کوتاه پاسخ عددی توسط سامانه و اعمال نمره در کارنامه پاسخ دهنده به صورت خودکار و سیستمی بدون هیچگونه زحمتی برای طراح آزمون.

  5.  بارم بندی برای هر سوال در هنگام طراحی آزمون . امکان تصحیح سوالات و اعمال نمره توسط طراح و مصحح تعریف شده برای سوالات تشریحی.

  6.  امکان تعریف مصحح برای آزمون به منظور کمک در امر تصحیح سوالات امتحان.

  7.  در هنگام برگزاری آزمون های زبان خارجه مانند زبان انگلیسی و عربی می توانید سامانه را به گونه ای تنظیم کنید تا تمام المان های نمایش داده شده به آزمون دهنده در هنگام پاسخگویی به سوالات بر اساس زبان آزمون تنظیم شود.

  8.  امکان دسترسی دادن طراح آزمون برای نمایش کارنامه و یا عدم نمایش کارنامه به همراه کلید سوالات آزمون پاسخ دهنده.  در این حالت می توانید برای حفظ بیشتر سلامت آزمون در هنگام  برگزاری امتحان، نمایش کلید سوالات را غیرفعال کرده و پس از اتمام آزمون این گزینه را علامت بزنید تا بتوانند کلید پاسخ ها را مشاهده کنند.

  9.  در هنگام طراحی آزمون شما می توانید زمان آزمون را به حالت های زیر برای سامانه مشخص کنید:

  الف.  تعیین زمان پاسخگویی برای کل سوالات در قالب مدت آزمون.

ب. امکان تنظیم زمان پاسخگویی برای هر سوال به صورت جداگانه

 ج. تنظیم ساعت شروع آزمون و زمان پایان مهلت ورود به آزمون برای آزمون دهنده

  1. امکان دریافت و ثبت موقعیت مکانی پاسخ دهنده. در این حالت با استفاده از جی پی اس دستگاه کاربر، در هنگام شروع آزمون، موقعیت جغرافیایی آزمون دهنده توسط سیستم دریافت شده و ثبت می شود.

  2.  اگر ترس دارید که داوطلبان بیش از یک بار در آزمون شرکت کنند این قابلیت برای شما در سیستم آزمون آنلاین پرسال تعبیه شده که به دو طریق می توانید از ورود مجدد پاسخ دهنده به محیط آزمون جلوگیری کنید: 

الف. در حالت اول می توانید تنظیم کنید که پس از ورود داوطلب به محیط آزمون دیگر مجوز شرکت در آزمون به صورت مجدد را نداشته باشد. در این حالت اگر از آزمون به هر دلیلی کاربر خارج شود تا جایی که به سوال ها پاسخ داده در سیستم ثبت می‌شود و از ورود مجدد وی به آزمون جلوگیری می‌شود. 

ب. در حالت دوم می توانید تنظیم کنید تا پس از اینکه داوطلبان روی دکمه ارسال پاسخ کلیک کنند دیگر نتوانند از ابتدا وارد آزمون شود و از ورود مجدد وی به آزمون آنلاین جلوگیری شود.

  1.  مدیران و طراحان آزمون می توانند سوالاتی را که در محیط سامانه آزمون آنلاین پرسال طراحی می کنند، در صورت نیاز اقدام به چاپ یا دریافت نسخه pdf آن کنند تا بتوانند برای  برگزاری امتحانات حضوری نیز از آن استفاده کنند.

  2. اگر می‌خواهید حاصل عملکرد داوطلبین شرکت کننده در آزمون را به صورت یکپارچه و در قالب نمودار و جدول های اطلاعاتی مشاهده و از آنها خروجی بگیرید در سامانه آزمون ساز آنلاین پرسال، این قابلیت تعبیه شده و می توانید نتایج را هم به صورت کلی و هم به صورت سوال به سوال مشاهده کنید.

  3.  چنانچه از قطعی اینترنت می‌ترسید، می توانید امکان ذخیره خودکار پاسخ ها را در سیستم فعال کنید تا چنانچه داوطلبی دچار قطعی اینترنت شد بتواند پس از خرید بسته اینترنت روند پاسخگویی را مجدداً ادامه دهد.

این مواردی که در اینجا اعلام شد، بخش کوچکی از قابلیت ها و امکانات سامانه ساخت آزمون آنلاین پارسال می باشد شما می توانید برای تست سامانه در سامانه ثبت نام کرده و یک آزمون به همراه ۱۰ پاسخ دهنده به صورت رایگان از ما هدیه بگیرید، تا بتوانید از امکانات ابزارها و توانایی‌های سامانه آزمون آنلاین پرسال را شخصا مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.  



آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن