از مزایا و معایب کمری چه می‌دانید؟

تویوتا کمری یکی از اصیل‌ترین سدان‌های خانوادگی تویوتا و یکی از پرفروش ترین خودروهای تویوتا محسوب می‌شود که از

توسط MASTERNEWSS در 17 دی 1399

تویوتا کمری یکی از اصیل‌ترین سدان‌های خانوادگی تویوتا و یکی از پرفروش ترین خودروهای تویوتا محسوب می‌شود که از لحاظ محبوبیت و قدمت دست کمی از تویوتا کرولا ندارد. نسل هفتم تویوتا کمری در سال 2015 راهی بازار کشورمان شد و در حدود یک سال بعد نمونه فیس‌لیفت آن نیز به خیابان‌های کشورمان پای گذاشت. نمونه فیس‌لیفت نسل هفتم تویوتا کمری، به واسطه طراحی جذاب، سواری نرم و استهلاک کم توانست همچون نسل‌های گذشته خود فروش مناسبی را در بازار داخلی تجربه کند. در حال حاضر تویوتا کمری نسل هفتم با دو نوع پیشرانه هیبریدی و بنزینی و در دو تیپ XLE و GLE قابل خریداری است که نمونه هیبرید از پیشرانه پرتوان‌تر و مصرف سوخت کمتری برخوردار است! ما در ادامه‌ی نوشتار قصد داریم، مزایا و معایب تویوتا کمری را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

مزایای تویوتا کمری

قوای فنی بسیار بالا

 در نسخه‌‌های بنزینی تویوتا کمری، یک پیشرانه‌ی 2.5 لیتری 4 سیلندر، توسط یک گیر بکس شش سرعته‌ی اتوماتیک نیروی لازم را به چهار چرخ منتقل می‌کند. این موتور توان تولید 181 اسب بخار و حداکثر گشتاور 235 نیوتن متر را دارد. خودروی بنزینی کمری، می‌تواند در مدت حدود 9 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند.

در مدل‌های هیبریدی تویوتا کمری، دو موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانه‌ی2.5 لیتری کم مصرف، حداکثر توان 200 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر را تامین می‌کنند. یک گیربکس هشت سرعته‌ وظیفه‌ی انتقال نیروی این مجموعه‌ی هیبریدی را به چرخ‌های جلو به عهده می‌گیرد. چنین پیشرانه‌ای عملکرد خودرو را در بزرگراه‌ها بسیار بالا می‌برد. کمری در گروه خودروهای پر شتاب بازار دسته بندی می‌شود. چرا که کمری هیبریدی در مقایسه با دیگر رقبای هیبریدی خود مثل هیوندا سوناتا و کیا اپتیما، در مدت کمتری سرعت خود را به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این مدت زمان برای تویوتا کمری هیبریدی، 7.8 ثانیه، به ثبت رسیده است.

امنیت بالا و فرمان پذیری خوب 

به دلیل امکانات ایمنی مناسبی نظیر، سیستم کنترل سراشیبی، ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دنده عقب، حضور ده عدد کیسه‌ی هوا در فضای داخلی خودرو، حسگر فشار باد تایر، سیستم کمکی ترمز و ... نمونه‌ی قدیمی تر کمری، در سال 2015 موفق به دریافت 5 ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی NHTSA  آمریکا شد.

رانندگی با آخرین نسل تویوتا کمری، تجربه‌ای شیرین و آرامش بخش را برای شما به همراه می‌آورد. بخصوص در جاده‌های پر پیچ و خم خیالتان از بابت امنیت خودرو کاملا آسوده است. مدل 2019 کمری از ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار است. به طوری که توانسته است بالاترین امتیازها را در آزمون تصادفات مدیریت ملی رفت و آمد بزرگراههای آمریکا بدست آورد.

مصرف سوخت پایین و استهلاک کم

مصرف سوخت ترکیبی تویوتا کمری بنزینی، 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر است. چنین مصرف سوختی، با توجه به وزن اتومبیل، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. حضور برخی فناوری‌ها، مانند گوتینگ پیستون در موتور بعضی از نمونه‌های بنزینی، عمر بالاتر موتور را نتیجه می‌دهد. به همین دلیل می‌توان گفت که کمری خودرویی با استهلاک پایین است.

به طور کلی خودروهای تویوتا همواره به دلیل مصرف سوخت بهینه، هزینه‌ی کم و استهلاک پایین همواره مورد توجه بوده‌اند و توانسته‌اند رضایت خریداران را در سطح دنیا به دست آورند. استهلاک بسیار پایین‌تر خودرو در نسخه‌های هیبریدی، نسبت به نمونه‌های بنزینی، کاملا مشهود است. در نمونه‌های هیبریدی، با بهره‌گیری از موتور الکتریکی در سرعت‌های پایین،  فشار زیادی به موتور احتراقی وارد نمی‌شود. همین موضوع استهلاک موتور را در طولانی مدت به حداقل می‌رساند. مدل‌های هیبریدی کمری در هر صد کیلومتر 5.7 لیتر بنزین می‌سوزانند. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که پیشرانه‌های هیبریدی نسبت به نمونه‌های بنزینی، مصرف سوخت پایین‌تری دارند.

معایب تویوتا کمری

 مشکل در ارائه‌ی خدمات مناسب و تامین قطعات مورد نیاز خوردو هنگام تعمیر ماشین، یکی از معایب این سدان ژاپنی است. هزینه‌ی تعمیرات هم به نسبت بالاست. در حقیقت، طراحی پیچیده‌ی مدل‌های هیبریدی باعث شده است که تعمیرات خودرو  به دانش و تخصص بالا احتیاج داشته باشد.

کمری از نظر امکانات و آپشن‌های رفاهی، وضعیت چندان مطلوبی ندارد. البته در تیپ فول تویوتا کمری، امکانات رفاهی بهتری به کار گرفته شده است. اما در مدل‌های پایه، بسیاری از این تجهیزات حذف شد‌ه‌اند. در حالت کلی با این که کمری از لحاظ ایمنی از ویژگی‌های بسیار ارزشمندی برخوردار است. اما به دلیل سیاسی بازی‌های کمپانی تویوتا، در بخش امکانات رفاهی، چندان جذاب ظاهر نشد.

از دیگر معایب تویوتا کمری می‌توان به هندلینگ و سواری معمولی خودرو اشاره کرد. همین موضوع باعث شده است که خودرو در پیچ‌ها پایداری کافی را نداشته باشد. این خودرو حتی در مقایسه با رقبای قدیمی‌تر خود هم، راحتی مناسبی ندارد. کابین خودرو در مدل‌های 2019، بسیار جادار است و فضای بسیار مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌‌دهد. طوری که می‌توان از این خودرو برای یک سفر طولانی مدت و خانوادگی، بهره برد. اما در فضای داخل اتاقک، مواد مرغوب و باکیفیتی استفاده نشده است. طراحی داخلی کابین جذابیت زیادی ندارد و بسیار ساده طراحی شده است.

کلام آخر

در پایان باید گفت، تویوتا کمری در بین خودروهای هم قیمت خود، همواره از سدان‌های پر طرفدار در بازار جهان خودرو محسوب شده و همیشه جزء پر فروش‌ترین‌های بازار بوده است. همین موضوع باعث شد تا جایگاه مناسبی را در بیشتر کشورهای جهان بدست آورد.

 قیمت تویوتا کمری تولید 2005 تا 2016، با جزئیات و تیپ‌های متنوع، هم اکنون در بازه‌ی قیمتی 350،000،000 تا 1،500،000،000 تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن