از قدرت سیاه و سفید به سیاه ایجاد

16 ژوئن 1966 نیست در یادبود تقویم در سیاست آمریکا اما احتمالا باید باشد. در آن تاریخ ویلی Ricks دانشجو بدون خش

توسط MASTERNEWSS در 14 اردیبهشت 1399

16 ژوئن 1966 نیست در یادبود تقویم در سیاست آمریکا اما احتمالا باید باشد. در آن تاریخ ویلی Ricks دانشجو بدون خشونت کمیته هماهنگی (SNCC) زمینه کار و Stokely کارمایکل SNCC جدید ملی, صندلی, هیجانی, جمعیت در گرینوود می سی سی پی در مارس برابر ترس از ممفیس به جکسون می سی سی پی, زمانی که آنها شروع به شعار "قدرت سیاه! قدرت سیاه و سفید!" شعار و کارمایکل سخنرانی قبل از جمع آوری—ارسال امواج شوک از طریق اخبار چرخه. من به یاد داشته باشید که گالوانیزه لحظه بسیار واضح است; من شد و سپس یک جوان 19 ساله دانشجوی کالج و احساس قدرتمند راش از دو قطعه از این شعار من شنیده ام در مطبوعات پوشش لحظه ای که قدرت سیاه متولد شد به عنوان یک شعار و یک جنبش است. به نظر می رسید به ارائه و یا augur هیجان انگیز با نام تجاری جدید از رادیکالیسم و انقلابی رویارویی در جنبش مرحله بعدی.

برای همه است که هیجان اولیه, اما, سیاه قدرت همیشه یک مفهوم در جستجوی آن شیء است. آن شیر تغلیظ شده انواع سرخوردگی و آرمان هر دو محو شونده و بتن و پیشنهاد در adumbrated فرم یک مسیر به سمت پرداختن به آنها. بنابراین سال بعد هنگامی که کارمایکل سیاسی و دانشمند چارلز V. همیلتون منتشر شده نوپای جنبش بسیار پیش بینی مانیفست قدرت سیاه: سیاست آزادی در امریکا, تلاش برای اذیت کردن یک دستور کار برای قدرت بود و به احتمال زیاد نا امید تقریبا هر حزب علاقه مند است. اما این کتاب نیز underwhelming در راه است که ممکن است آموزنده. حتی اگر آن را پاشیده و با رادیکال صدایی منابع داخلی استعمار و مبارز اظهارات مسئله به افشای عمق و طاقت فرسا حد از آمریکا نژادپرستی کتاب alighted در کمال تعجب متعارف موقعیت. در پایین آن پیشرفته تحت رادیکال اسمی آشنا پیگیری قومی بهره-گروه سیاست از مرتب کردن بر اساس است که تا به حال به شکل تکثرگرا بحث بر سر یک قرار است سیاست جذب پس از هوراس Kallen اختراع کثرت گرایی فرهنگی در اوایل قرن بیستم.

"قدرت سیاه و سفید ... یک تماس برای مردم در این کشور به متحد به رسمیت شناختن میراث خود را برای ایجاد یک حس اجتماعی" نویسندگان averred. "این یک فراخوان برای افراد سیاه و سفید شروع به تعریف اهداف خود را به رهبری خود سازمان و به حمایت از این سازمان است." اما زمانی که آنها تعیین استراتژی سیاسی که پس از این اعلامیه آن را کمی بیش از یک تاکید اساسی کثرت گرایی قومی—"به طور سنتی هر گروه قومی در این جامعه پیدا کرده است مسیر اجتماعی و سیاسی زنده ماندن از طریق سازمان خود نهاد که به نمایندگی از نیازهای خود را در درون جامعه بزرگتر.... ایتالیایی ها برای رای دادن Rubino بیش از o'brien; ایرلندی برای مورفی بیش از گلدبرگ،"—jazzed تا با یک مسابقه-تقلیل حساب از تاریخ و منابع از نابرابری. و مختصر خود را در برابر آمریکا نژاد پرستی محور عمدتا در آسیب های روانی که در آنها نگهداری می شود آن را مرتکب مختلف مردم است.

به عبارت دیگر کارمایکل و همیلتون بر اساس آنها ظاهرا انقلابی و سیاه قدرت برنامه در دو بیشترین مشکل—از لحاظ تاریخی نادرست racialist و اساسا محافظه کار—چارچوب است که پس از جنگ آمریکا دانشمندان و سیاستگذاران تا به حال به تصویب رسید برای تفسیر نابرابری: قومی جانشینی تئوری و با توجه به سیاه پوستان به ویژه در مورخ Daryl مایکل اسکات "آسیب های پایان نامه." هر دو چارچوب اجتناب بحث در مورد نقش اقتصاد سیاسی در حمایت از روح مبتنی بر گروه ادعا می کند در مورد فرهنگ به عنوان پایه ای برای تحرک اقتصادی و نابرابری در آمریکا زندگی است. چشم انداز منتقل و در فردی سیاه قدرت برنامه ساقه در هیچ بخش کوچکی از شرایط سیاسی است که برای اولین بار باعث به حرکت. سیاه قدرت پدید آمده و در لحظه ای که بزرگ حقوق مدنی پیروزی شده بود به دست آورد و نهادی ستون فقرات سفید supremacist رژیم شکسته شده بود. در آن برهه گسترده جنبش برای عدالت اجتماعی راه اندازی بسیار مهم بحث در مورد بهترین ساخت بر این بنیادی پیروزی. در اوایل سال 1965 دیرین کارگری و فعال حقوق مدنی در Bayard Rustin گذاشته یک چشم انداز. او سوال که آیا این حس به ادامه توصیف مبارزه برای برابری با عنوان "جنبش حقوق مدنی" در نور از آن مهم اخیر دستاوردهای. آنچه تا به حال اتفاق می افتد پس از نبرد موفق به صورت رسمی برابری در قانون Rustin استدلال بود حرکت "فراتر از روابط به روابط اقتصادی است." پیشرفت اساسی نسبت به کیفیت نمی تواند اتفاق می افتد, او تاکید کرد که در غیاب رادیکال برنامه های اشتغال کامل لغو محله های فقیرنشین بازسازی سیستم آموزشی ما جدید تعاریف کار و اوقات فراغت. اضافه کردن هزینه از جمله برنامه های ما فقط می توانیم نتیجه بگیریم که ما در حال صحبت کردن در مورد یک refashioning ما اقتصاد سیاسی."

تنها سه ماه پس از جنبش اندازی, Rustin به طور مستقیم با انتقاد از اولویت های سیاه و سفید قدرت. او به صراحت افشا و خنثی گروه قومی جانشینی روایت به عنوان یک فقط تا داستان که تا به حال هیچ تحمل در تجربه و یا برای که ماده هر گونه دیگر در ایالات متحده است. او همچنین تاکید کرد که اتحادیه جنبش و برخورد با سیاست های توزیع مجدد ثروت بوده موتورهای اصلی تحرک رو به بالا برای همه آمریکایی ها سیاه و سفید و همچنین رنگ سفید. او با استناد به 100 میلیارد دلار برنامه که A. فیلیپ راندولف بود در مورد انتشار در یک "آزادی بودجه" برای همه آمریکایی ها. این رویکرد خواهد بود "با هدف بازسازی جامعه آمریکا در منافع بیشتر عدالت اجتماعی" Rustin استدلال—و پس از آن متهم که "طرفداران" سیاه قدرت' هیچ چنین برنامه هایی در ذهن; آنچه که آنها در واقع برای استدلال (شاید ناخودآگاه) ایجاد یک جدید ایجاد."

Rustin کلاس مبتنی بر نقد قدرت سیاه رفت و به طور کلی خسته شده اید و unrebutted در آن زمان است. به عنوان دانشمندان علوم سیاسی Cedric جانسون و دین E. Robinson نشان داده اند قدرت سیاه و سفید حساسیت رشد تا حدودی از سمت چپ-inflected نژادی پوپولیستی فشار در شورشی سیاه گفتمان سیاسی در 1950s و 1960s اولیه. پوپولیستی تمایل را انترناسیونالیستی ضد استعماری شکوفا کمک به قدرت رادیکال هاله proffering حداقل برخی از احساسی و نمادین اتصال به انقلابی شورش اتفاق می افتد در سراسر آنچه شد و سپس به نام جهان سوم. این رادیکال هاله ساخته شده آن را آسان به چشم پوشی و یا اخراج Rustin را از سخن گفتن در جنبش طبقه ترکیب.

و در عین حال دقیق و چپ صدای در قدرت اردوگاه را آغاز کرده بود به زنگ صدا زنگ. Robert L. آلن سیاه بیداری در سرمایه داری امریکا در معرض بسیار مشکوک شرکت اتصالات و کلاس پویایی در سیاه و سفید با قدرت سیاسی که واژگون نژادی communitarian آرمان های کنترل توسط "سیاه جامعه است." یک سیاست در حال استراحت بر روی اهداف آرمانی مانند نژادی توانمندسازی و یا جامعه کنترل می تواند به معنای هر چیزی به هر کسی—تا زمانی که برنامه در سوال تا به حال به طور مشخص به عنوان بتن سیاست ها برنامه ها و ترتیبات نهادی.

به عنوان چنین بحرانی جزئیات آمد به نور در طول زمان آنها خدمت بیشتر به تاکید حکمت Rustin پیشگام کلاس نقد. قدرت سیاه و سفید حساسیت نه تنها درخواست تجدید نظر به دانشجویان و فعالان آن طنین انداز نیز با خود تصویر و آرمان های اورژانس قشر از سیاه و سفید حرفه ای و مدیریتی کارمندان مدیران و مقامات. در اواسط 1970s, Rustin را اندرز حال تبدیل شدن به واقعیت و سیاه قدرت تجدید حقوق مدنی اعتراض در جهت به شدت class-اریب سیاست قومی باقی مانده است به طور کلی به رسمیت شناخته شده پایه از سیاست امروز است.

هارولد Cruse سابق کمونیست نویسنده و ملی یکی از جنبش چند حامیان به سرزنش فراوان مبارزان جوان برای عدم به رسمیت شناختن خود را محافظه کار و ناسیونالیست ایدئولوژیک اجداد مانند بزرگ, رسول, سیاه, خود کمک بوکر تی واشنگتن است. کوزه تفسیر هر دو قدرت سیاه و Bookerism به عنوان تغییرات اساسی همان موضوع در سیاست پیشرو از نژادی بالا بردن به توانمندسازی جامعه. کوزه مانند کارمایکل و همیلتون بود در آغوش یک گروه محور و قومی-جانشینی مدل آمریکایی تاریخ سیاسی اما اصرار داشت که به احتمال زیاد میراث قدرت سیاه مثل Bookerism قبل از آن برای پیشبرد blinkered و در نهایت محافظه کار هدف از مسابقه پیشرفت است.

Bookerism به وجود آمد و در یک لحظه زمانی که راه های برای محبوب سیاه و مشارکت سیاسی به طرز وحشیانه ای بسته از طریق disfranchisement و تحمیل سفید supremacist سفارش در جنوب. در این زمینه با حمایت از جنوب و شمال حاکم-کلاس منافع یک قشر تحصیل کرده و کشت سیاه مردان و زنان اظهار داشت خود را به عنوان سخنگویان برای civically لال, سیاه, جمعیت. آنها اقدام از بنیاد که به سازماندهی خود را به عنوان یک کلاس به دنبال چه Kenneth W. وارن تماس "مدیریتی سازمان بر ملت Negro مشکل" در محدوده تعیین شده توسط سفید طبقه حاکم.

در مقابل سیاه و سفید قدرت پدید آمده و در لحظه ای که پیروزی از اواسط'60s مطرح شده سوالات مربوط به مرکزیت یک مسابقه-اولین جهت گیری به صورت سیاه و سفید آمریکایی در فعالیت های سیاسی ، با وجود جنبش های مبارز موضع گیری و denunciatory سیاه قدرت باقی مانده متعهد در هسته خود به دفاع از ضرورت یک مسابقه-تقلیل سیاه سیاست قومی. و این وضعیت به نوبه خود کار کرده و به ساحل سیاه و سفید حرفه ای-مدیریتی کلاس ادعای مدیریتی اقتدار بر ضد سیاست از روابط به جای پیشرفت هر اساسی سیاست دستور کار است. که باقی می ماند این جنبش بزرگترین میراث امروز.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب