داروهای لاغری

کدام یک از داروهای کاهش وزن بهترین عملکرد را دارد؟ منبع:  رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر آردایت https://r

توسط MASTERNEWSS در 1 تیر 1400

کدام یک از داروهای کاهش وزن بهترین عملکرد را دارد؟

منبع:

 رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر آردایت

https://rdiet.ir/

 

 

نالترکسون و لاغری

 

https://rdiet.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%d8%a7%d8%ba%d8%b1%db%8c/

 

داروهای لاغری از قبیل اورلیستات، ﻟﻮرﮐﺎﺳﺮﯾﻦ، نالترکسون

 

برخی از داروها ممکن است در افرادی که بدنبال کاهش وزن هستند بهتر از سایر داروها عمل کنند.

 

برخی از داروها ممکن است در افرادی که بدنبال کاهش وزن هستند بهتر از سایر داروها عمل کنند.

 

مطالعه اخیر منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا 5 داروی کاهش دهنده وزن مورد تأیید FDA (اورلیستات ، لورکازرین ، نالترکسون / بوپروپیون ، فنترمین / توپیرامات و لیراگلوتید) را در برابر یکدیگر قرار داد تا مشخص شود کدام دارو بیشترین ارتباط را دارد کاهش وزن بعد از 1 سال.

 

متاآنالیز شامل داده های 30،000 فرد چاق (BMI ≥ 30) و اضافه وزن (BMI 27) بود. هر بیمار حداقل 1 بیماری مرتبط با وزن داشت ، مانند فشار خون بالا ، چربی خون یا دیابت نوع 2.

 

در پایان این مطالعه 1 ساله ، محققان دریافتند که متوسط ​​23٪ از شرکت کنندگان دارونما حداقل 5٪ کاهش وزن داشته اند. در همین حال ، 75٪ از شرکت کنندگان مصرف کننده فنترمین / توپیرامات ، 63٪ از شرکت کنندگان لیراگلوتید ، 55٪ نالترکسون / بوپروپیون ، 49٪ لورکازرین و 44٪ اورلیستات 5٪ وزن بدن خود را در پایان مطالعه از دست دادند.

 

محققان نوشتند: "در نهایت ، با توجه به تفاوت در ایمنی ، اثربخشی و پاسخ به درمان ، روش ایده آل برای کاهش وزن باید بسیار فردی باشد ، و کاندیداهای مناسب برای دارو درمانی ، مداخلات رفتاری و مداخلات جراحی مشخص شود."

 

علیرغم وجود 5 گزینه مورد تأیید FDA ، نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که در واقع فقط 1٪ از بیماران چاقی که واجد شرایط داروهای کاهش وزن هستند ، برای آنها تجویز می شود. تحقیقات دیگر نشان داده است که تعداد بسیار کمی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بیشتر نسخه های مربوط به آن دسته از داروهای کاهش وزن را می نویسند ، این نشان می دهد که بیشتر ارائه دهندگان یا از در دسترس بودن آنها بی اطلاع هستند یا هنوز آنها را به عنوان یک روش استاندارد نمی دانند. بیماران چاق ممکن است از گزینه های دارویی که در دسترس آنها است آگاهی نداشته باشند.

 

جنیفر L. Costello ، PharmD ، BCPS ، BC-ADM ، قبلا به داروخانه تایمز گفته بود كه "خطرات و فواید [داروهای لاغری] منطقه مهمی است كه داروسازان می توانند آنها را بشناسند و با آنها مرور كنند تا به آنها در زمینه بیماری خود آموزش دهند. "

 

 

داروسازان باید مشخصات دارویی زیر را بررسی کنند تا مشخص شود کدام گزینه برای یک بیمار خاص بهتر است.

|برچسب‌هابرنامه رژیم لیمومی رایگانبهترین تجربه های لاغری نی نی سایتدریافت رژیم لاغری لیمومی رایگاندریافت رژیم لیمومی با شماره پروندهدکتر روشندل نمونه رژیم لیمومیرژیم 21 روزه دکتر روشندل نی نی سایترژیم بارداری دکتر روشندلرژیم بارداری لیمومی نی نی سایترژیم بهاره غفاری بهتره یا دکتر کرمانیرژیم تعیین جنسیت دکتر روشندلرژیم تیپ تایم لیمومیرژیم چاقی دکتر بهاره غفاری نی نی سایترژیم چاقی غفاری دایت نی نی سایترژیم چاقی لیمومیرژیم چاقی لیمومی رایگانرژیم چاقی لیمومی نی نی سایترژیم دکتر روشندل خوبه؟رژیم دکتر غفاری نی نی سایترژیم شیردهی لیمومی نی نی سایترژیم غذایی لیمومی نی نی سایترژیم غفاری بهتره یا لیمومی ، رژیم دکتر روشندل خوبه؟رژیم فستینگ دکتر غفاریرژیم لاغری دکتر بهاره غفاری نی نی سایترژیم لاغری لیمومی نی نی سایترژیم لیمومی آردایترژیم لیمومی برای چاق شدن نی نی سایترژیم لیمومی برای لاغری رایگانرژیم لیمومی برای لاغری نی نی سایترژیم لیمومی بهتره یا غفاریرژیم لیمومی چطوریهرژیم لیمومی چطوریه نی نی سایترژیم لیمومی نی نی سایترضایت از رژیم لیمومی نی نی سایتسایت لیمومی دریافت رژیمسرویس هوبر لیمومی چیستقیمت رژیم های لیمومیکیا رژیم لیمومی گرفتن نی نی سایتلیمومی رژیم غذایینقد رژیم لیمومینمونه رژیم بهاره غفاری نی نی سایتنمونه رژیم تثبیت وزن لیمومینمونه رژیم چاقی لیمومینمونه رژیم دکتر روشندل نی نی سایتنمونه رژیم لیمومی رایگاننمونه رژیم لیمومی نی نی سایتورود به حساب لیمومیورود به سایت لیمومییک نمونه رژیم دکتر غفارییک نمونه رژیم لیمومی

اورلیستات

 

FDA اورلیستات را در سال 1999 تأیید کرد و قبل از سال 2012 ، این تنها داروی مورد تایید FDA برای مدیریت طولانی مدت چاقی بود. امروزه اورلیستات به صورت نسخه ای (Xenical) و OTC (Alli) در دسترس است.

 

از آنجا که مهار کننده تری اسیل گلیسرول لیپاز با جلوگیری از جذب چربی در رژیم غذایی منجر به کاهش وزن می شود ، بیماران برای اثربخشی دارو مجبور به خوردن چربی در رژیم غذایی می شوند. داروسازان همچنین باید توجه داشته باشند که اورلیستات با احتمال انسداد سایر داروها در ارتباط است ، بنابراین عوامل متقابل باید جداگانه تجویز شوند.

 

لورکاسرین

 

لوركاسرین (Belviq) كه در سال 2012 تأیید شده است ، یك آگونیست گیرنده 2C سروتونین است كه دو بار در روز با یا بدون غذا مصرف می شود.

 

از آنجا که Belviq روی سروتونین کار می کند ، با افزایش خطر سندرم سروتونین همراه است. بنابراین ، داروسازان باید مراقب تداخلات دارویی احتمالی با داروهای سروتونرژیک باشند.

 

نتایج یک مطالعه بالینی فاز 2 در سال 2014 نشان داد که lorcaserin همچنین یک کمک م effectiveثر در ترک سیگار است.

 

نالترکسون / بوپروپیون

 

نالترکسون / بوپروپیون (Contrave) در اواخر سال 2014 به عنوان مکمل رژیم کم کالری و افزایش فعالیت بدنی برای مدیریت مزمن وزن در بزرگسالان تأیید شد.

 

Contrave ترکیبی از نالترکسون ، آنتاگونیست مواد مخدر و بوپروپیون ، ضد افسردگی است. این دارو به یک برنامه 4 هفته ای برای تیتراسیون نیاز دارد و از آنجا که شامل بوپروپیون است ، یک هشدار جعبه سیاه برای داروهای خودکشی و داروهای ضد افسردگی و همچنین واکنش های اعصاب و روان در بیمارانی که برای ترک سیگار از بوپروپیون استفاده می کنند ، دارد.

 

سایر نکات مشاوره ای برای Contrave عبارتند از:

 

قرص ها را کامل ببلعید و آنها را برش ، جویدن و له نکنید. اگر قادر به بلعیدن کامل قرص نیستید ، به پزشک خود اطلاع دهید.

Contrave را با وعده های غذایی پرچرب مصرف نکنید ، زیرا ممکن است خطر تشنج را افزایش دهد.

اگر آزمایش غربالگری داروی ادرار انجام دهید ، Contrave ممکن است نتیجه آزمایش را برای آمفتامین مثبت کند.

فنترمین / توپیرامات

 

فنترمین / توپیرامات (Qsymia) در سال 2012 مورد تأیید قرار گرفت و ترکیبی از فنترمین ، داروی آنورکسیک آمین سمپاتومیمتیک و داروی ضد صرع با افزایش آزاد توپیرامات است.

 

Qsymia یک بار در روز مصرف می شود و داروسازان برای جلوگیری از بی خوابی باید به بیماران توصیه کنند که صبح آن را با یا بدون غذا مصرف کنند. از آنجا که این محصول حاوی توپیرامات است ، بیماران ممکن است متوجه مشکلات غلظت ، حافظه و گفتار شوند. همچنین برای داروسازان بسیار مهم است که در مورد خطرات توقف ناگهانی Qsymia به بیماران مشاوره دهند ، زیرا انجام این کار می تواند خطر تشنج را افزایش دهد.

 

قابل ذکر است ، Qsymia تنها داروی با مشخصات بالا بود که در فرم درمانی CVS’s 2016 در گروه درمانی خود حذف شد. اسکریپت سریع

همچنین Qsymia را در فرمول ترجیحی خود در سال 2016 حذف کرد.

 

لیراگلوتید

 

لیراگلوتید (Victoza) در ابتدا به عنوان درمانی برای دیابت نوع 2 تأیید شد ، اما در دسامبر 2014 ، FDA تزریق لیراگلوتید (Saxenda) را به عنوان گزینه درمانی برای مدیریت مزمن وزن تأیید کرد.

 

ساکسندا یک آگونیست گیرنده پپتید 1 مانند گلوکاگون است که نباید در ترکیب با داروهای دیگر متعلق به این گروه استفاده شود. اگرچه ساکسندا و ویکتوزا در دوزهای مختلف ماده موثری یکسان دارند ، اما ساکسندا برای درمان دیابت نوع 2 تجویز نمی شود ، زیرا ایمنی و اثربخشی آن در این موارد اثبات نشده است.

 

مطالب مرتبط:

 

خرده فروشی

کارشناس: اگرچه اکثریت فارغ التحصیلان داروسازی زنان هستند ، اما "شماره های رهبری برای 40 سال گذشته ثابت مانده است"

آخرین مطالب