BP است نه بیدار. این یک امپریالیستی داستان موفقیت.

Bernard, Looney, نام مدیر عامل شرکت چند ملیتی سوخت های فسیلی کنگلومرا BP گذشته سقوط کرده است یک یا دو چیز او م

توسط MASTERNEWSS در 17 خرداد 1399

Bernard, Looney, نام مدیر عامل شرکت چند ملیتی سوخت های فسیلی کنگلومرا BP گذشته سقوط کرده است یک یا دو چیز او می خواهم شما بدانید. "من امیدوارم که این می رود بدون گفت: من کاملا محکوم نژادی و بی عدالتی در همه اشکال" Looney نوشت: در یک ایمیل فرستاده شده به تیم جهانی شرکت و سپس در ژوئن 1st ارسال شده—مثل همه صمیمی پیام همبستگی به LinkedIn. "بسیاری از شما احتمالا آگاه نیست" او ادامه داد که فشار خون بود یک "عامل عمده" به ساختمان از مارتین لوتر کینگ جونیور یادبود در واشنگتن, DC. BP او می گوید: پشت تعدادی از تلاش های "با هدف تلاش برای رسیدن به ریشه های عمیق و بی عدالتی وجود دارد که در جامعه ما است. اگر ما می تواند آدرس برخی از اصول مانند دسترسی به آموزش و پرورش—ما ممکن است پیدا کردن راه هایی برای کمک به درمان برخی از این اختلافات عمیق یک بار و برای همه است. من می خواهم bp به سمت راست وجود دارد در مخلوط—تلاش برای کمک به, که در آن ما می توانیم. آن است که ما که هستیم و بخشی از تاریخ ما است."

آن است ؟ سوخت های فسیلی' ظهور و سلطنت است یک داستان سفید برتری: از قدرت های غربی و شرکت های بزرگ و مدعی منابع از جنوب جهانی و حفظ دسترسی به آنها از طریق امپریالیستی ممکن است. در آن زمان است که نگاه مانند انگلستان و درمان میانه به عنوان آن امپراتوری ایستگاه گاز. در دیگران آن را در زمان به شکل سازمان سیا حمایت کودتا. این صنعت کمک های مالی از انکار و تاخیر در عمل آب و هوا در دهه های اخیر از طریق بدن مانند جهانی آب و هوا ائتلاف (GCC) که BP چپ در سال 1996 و موسسه نفت آمریکا (API) که BP هنوز هم می دهد به, را خریداری کرده است از آن زمان به نگه داشتن ریختن گازهای گلخانه ای به هوا. ظالمانه این مکان بسیاری از سوخت های استخراج شده به خارج از کشور خاورمیانه که تنها یک مثال در حال حاضر shouldering بدترین بحران آب و هوا به عنوان سیاه و سفید و قهوه ای جوامع stateside هستند به طور نامتناسبی بر دوش نسبت به ثروتمند سفید جوامع با نشت آلاینده سوخت های فسیلی زیرساخت در پشت حیاط خود را.

تاریخ BP در حال حاضر مدیر عامل شرکت ادعا می کند به عنوان ضد نژادپرستانه آغاز شد و در سال 1901 هنگامی که یک well-off, انگلیسی, زمین سفته بازان به نام William Knox d'arcy پرداخت ایران پایانی سلطنت برای حقوق منحصر به فرد برای کشف مته و سود کردن نفت این کشور. که معامله گذاشته و زمینه را برای امتیاز سیستم که به آمریکا و اروپا شرکت کنترل بر بازار نفت در دهه های آینده. D ' Arcy شد مدیر Anglo-Persian Oil Company (APOC) در سال 1909. برای پاسخگویی به رشد تقاضای نفت از آن نظامی داخلی و اقتصاد بریتانیا با خرید 51 درصد سهام در APOC تبدیل آن به بریتانیا شرکت ملی نفت فقط به عنوان جنگ جهانی اول آغاز شد. به عنوان شرح داده شده در مورخ Giuliano Garavini را ظهور و سقوط اوپک در قرن 20th, تمام, تنظیم شد استوار در شرکت احتکار و سود آن را به عنوان ساخته شده محقر پرداخت به ایران را دولت پرداخت پول به عنوان کوچک که ممکن است برای گرفتن روغن از زمین خارج شد. APOC بالاترین دستمزد کارگران عمدتا یا اروپایی یا هندی در حالی که کارگران محلی بودند کهنه به چادر و یا حلب آباد و پرداخت دستمزد بدبختی بودند که در دوره های کات به حفظ نظم و انضباط. "با توجه به شرکت" یک سال 1924 درخواست برای شرایط بهتر در وسیع APOC در پالایشگاه آبادان نوشت: "پرداخت حقوق و دستمزد کامل متوقف می شود کارگران از ماندن در محل کار در طول تابستان که هوا گرم است."

زمانی که شاه ایران به طور ناگهانی لغو APOC را امتیازی در سال 1932—با استناد به آن به شدت نامتوازن توزیع سود—احزاب شکست در خیابان های تهران. بریتانیا به سرعت تبدیل به یک نسخه اولیه از سازمان تجارت جهانی—لیگ ملت, دیوان دائمی بین المللی دادگستری به اجرای آن حقوق مالکیت است. این شرکت گفت که جهان در مورد همه خوب آن را انجام می دهند برای مردم ایران—ساختمان جاده ها, ارائه, مشاغل, نصب زیرساخت—و انگلیس برنده آن مورد تامین امنیت جدید امتیازی مجموعه به 70 سال; شرکت نیز rebranded به شرکت نفت ایران انگلیس (AIOC). در سال 1949 به عنوان نفت ایران به حساب برخی از 75 درصد از AIOC سود این شرکت پرداخت می شود و دولت ایران در حق امتیاز تقریبا نیمی از آنچه در آن پرداخت به دولت انگلستان مالیات به تنهایی همه به عنوان استرالیایی دریافت تخفیف عمیق در روغن است که ایرانیان پرداخت می شود قیمت ها در بازار برای. مثل همیشه بریتانیا دسترسی نامحدود به نفت ایران شد استوار در خطر خشونت دولتی. "در اواخر سال 1946" Garavini می نویسد: "وزارت امور خارجه بریتانیا و وزارت نیرو تا به حال فکر گزینه های مختلف برای حفظ کنترل نفت ایران از جمله استفاده از زور. از آن می توان تصمیم گرفت که اگر ایرانیان را سفارش ما خواهد بود."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن