نیل Gorsuch تأکید می کند که پیمان با قبیله ای کشورهای در حال قانون

قانون اساسی ایالات متحده تاسیس صراحت در سال 1789 است که معاهدات هستند "عالی قانون زمین." در روز پنج شنبه دادگا

توسط MASTERNEWSS در 19 تیر 1399

قانون اساسی ایالات متحده تاسیس صراحت در سال 1789 است که معاهدات هستند "عالی قانون زمین." در روز پنج شنبه دادگاه عالی بود با این کشور وعده اصلی.

حکم McGirt v. اوکلاهما یک مورد مربوط به نحوه رزرو disestablished و قضایی توانایی متحده به اتهام و محکوم قبیله ای شهروندان در حاکمیت قبیله ای زمین قضات برگزار شد در یک 5-4 رای که Muscogee (نهر) کشور رزرو است که هنوز دست نخورده با عدالت نیل Gorsuch نوشتن اکثر نظر. "امروز ما پرسید که آیا زمین این معاهدات وعده داده شده باقی می ماند رزرو هند برای مقاصد جنایی فدرال قانون" Gorsuch نوشت. "از آنجا که کنگره گفته است که در غیر این صورت ما دولت را به خود کلمه است." نماز یکی از مهمترین و به طور بالقوه مهم تصمیم گیری از بالا به حکم دادگاه فدرال قانون هند هر دو در حافظه اخیر و در طول تاریخ. آن برقرار است که حدود سه میلیون هکتار از آنچه در حال حاضر شناخته شده به عنوان اوکلاهما متعلق به Muscogee (نهر) ملت گذشته 154 سال و reestablishes کشور حاکمیت بر آن سرزمین است.

پیوستن به Gorsuch شد قضات اموزش Bader Ginsburg, سونیا ستمیر النا کاگان و استفان Breyer. قضات ساموئل Alito برت Kavanaugh جان رابرتز و کلارنس توماس رای به نفع ایالت اوکلاهما با رابرتز سرودن مخالفت. "یک قرن از عمل تایید می کند که پنج قبایل' قبل از حيطه خاموش" رابرتز نوشت. "دولت به حفظ بلامنازع قضایی برای بیش از 100 سال است. اعضای قبیله را تشکیل می دهند کمتر از 10 ٪ -15 ٪ از جمعیت خود را از سابق دامنه و تا چند سال پیش نهر ملت خود اذعان کرد که دیگر برخوردار رزرو دادگاه در می یابد امروز." (این بخش از رابرتز و تحلیل به راحتی نادیده می گیرد که ذکر شده جمعیت داده است که نتیجه قرن ها از نسل کشی و جابجایی سیاست.)

در حالی که McGirt جدید بود به این مدت مرکزی برهان—آیا Muscogee (نهر) کشور رزرو است که هنوز دست نخورده—نمی شد. دادگاه در ابتدا در زمان تیز v. Murphy در سال 2019 در تلاش برای حل و فصل این استدلال اما خبری در انتشار نظر به جای استفاده از روز پایانی این جلسه به زدن توپ به پرونده به جلسه بعدی. در آن صورت Gorsuch تنها عدالت با هر جدی قضایی با تجربه فدرال هند قانون recused خود را به عنوان او شنیده بود در مورد زمانی که او هنوز در دهمین مدار نیمکت. تا شنبه معلوم بود که آیا قضات تا به حال به بن بست رسیده و مورد نیاز Gorsuch نوسان رای و یا اینکه آنها را به سادگی مورد نظر خود را در باره تخصص برای خود استدلال.

موارد محور در سال 1866 پیمان که نهر ملت افغانستان با ایالات متحده پس از جنگ داخلی. در آن زمان این زمین را اشغال رسما تعیین شده به عنوان سرزمین های هندی بود و به چندین قبیله ای سازمان ملل از جمله آنچه که به عنوان شناخته شده "پنج متمدن قبایل"—نهر, Cherokee, ملت, Seminole, این Chickasaw ملت و چاکتو ملت است. اما استعمارگران به طور غیر قانونی آب گرفتگی به اراضی متعلق به و اشغال شده توسط بومی ملل سیستماتیک تصویب یک حکومت از خشونت و جابه جایی. پس از چند دهه بی توجهی به بومی سازمان ملل, کنگره اعلام کرد استقلال برای اوکلاهما در سال 1906. (در سال 1905 قبیله ای شهروندان از قلمرو اقدام به ایجاد خود را جداگانه دولت Sequoyah اما محروم بودند توسط کنگره است.) در این دوره از سرقت زمین هر چند کنگره هرگز زمان به disestablish نهر رزرو.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن