پایان واکنش به فناوری بزرگ

نمی اعتماد به هر کسی که غنی در طول یک بیماری همه گیر. جف بزوس که جهان-ماهیهای ثروت ساخته شده بود تا حد زیادی د

توسط MASTERNEWSS در 8 خرداد 1399

نمی اعتماد به هر کسی که غنی در طول یک بیماری همه گیر. جف بزوس که جهان-ماهیهای ثروت ساخته شده بود تا حد زیادی در پشت immiserated انبار کارگران در اطراف سیاره خود را دیده است ارزش خالص افزایش به بیش از 140 دلار میلیارد دلار از آغاز سال 2020 است. اسمی باعث رشد اجتماعی وابستگی به آمازون که برای بسیاری از مردم در خانه گیر کرده است ثابت شده تقریبا ضروری به عنوان یک راه برای نمره همه چیز را از مواد غذایی اصلی به تسکین دهنده مواد مخدر از جریان ویدئو.

به امریکا رنج می برد آمازون کامیاب. این شرکت در حال استخدام 175,000 جدید کارکنان و حتی سرمایه گذاری در خود را Covid-19 تست برنامه. آمازون خدمات وب بخش چهره عظیم تقاضا به عنوان housebound آمریکایی ها نیاز به زیرساخت فنی برای خرید بازی Twitch نشستند و مانند آن. و آمازون است که نه تنها در بهره گیری از میوه عجیب و غریب از این بیماری همه گیر. اپل و گوگل اعلام کرده اند توسعه یک تماس-ردیابی گوشی های هوشمند و فن آوری است که هشدار به کاربران امکان قرار گرفتن در معرض رمان coronavirus. تعدادی از تشخیص چهره شرکت—از جمله این farcically خیلی بد Clearview AI—در حال حاضر pivoting محصولات خود را به آهنگ coronavirus بیماران در حالی که متوسط-خواندن هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر اشکال حریم خصوصی-مهاجم امنیت تئاتر در حال فروخته شدن به سازمان های اجرای قانون در سراسر جهان است. در ماه مه فرماندار نیویورک اندرو کومو اعلام کرد که سابق مدیر عامل گوگل اریک اشمیت می شود یک کمیسیون را دوباره تصور کنید که چگونه دولت می کند,کسب و کار, با تمرکز بر آموزش از راه دور, تله-سلامت—و البته گسترش دسترسی به اینترنت.

بزرگ فناوری نوظهور نقش به عنوان همه منظوره ناجی, علائم چیزی از یک چرخش برای این صنعت که چندی پیش بود رو جدی سیاسی برای موشکافی اولین بار در آن زندگی جوان. هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواهان تا به حال نام برای تحقیقات به مسائل از رقابت حریم خصوصی و امنیت داده ها و تبلیغات سیاسی. اعضای هر دو طرف بود و همچنین شناور امکان شکستن دره سیلیکون انحصار قدرت درمان tech اجرائی مانند دزد بارون از طلاکاری شده سن. در Facebook کنگره را به هدف های مورد علاقه را علامت زوکربرگ مضطرب به شرکت خودی در مورد پتانسیل تاثیر سناتور الیزابت وارن در حالی که در یک ممکن است تلاش برای پیچیده فروپاشی مهندسین این شرکت مشغول به کار به ادغام back-end فن آوری های تأمین انرژی مجموعه خود را از برنامه های پیام رسانی. بزرگ دیگر شرکت های فن آوری مونتاژ ارتش از لابی به نفع خود نفع در کاپیتول هیلحتی به عنوان بازگشت به خانه آنها را دیدم خود را سنتی استعداد خطوط لوله آغاز خواهد شد به خشک کردن.

در یک زن و شوهر از antic ماه تمام است که تغییر کرده است. این Covid-19 انجام شده است نورد جزر و مد از کنگره درخواست, به عنوان هر دو عمومی و نمایندگان مجلس شده اند و حتی بیشتر متکی بر فن آوری های دره سیلیکون. از ارسال پیام برای تحویل مواد غذایی به ویدئو چت برای خرید آنلاین شماره گیری ما تکنولوژی وابستگی تبدیل شده به 11. ما در حال حاضر باید "سپاسگزار" برای حضور بزرگ فن آوری در زندگی ما می گوید: اریک اشمیت. منتقدان مانند وارن و سناتور جمهوری خواه جاش هاولی خواهد شد احتمالا به فشار ادامه موضوع اما کمتر وجود دارد انگیزه به شدت بررسی یک صنعت که با وجود آن آشکار نقص است به طور ناگهانی مسئول نگه داشتن صدها میلیون ها نفر از مردم ارتباط تغذیه و سرگرم. اگر به عنوان برخی از امید دره سیلیکون ارائه می کنند مهم فن آوری و مهندسی و ظرفیت تولید برای کمک به مبارزه با اپیدمی ویروسی بسیار بهتر است.

اخیر واشنگتن ارسال مقاله خلاصه وضعیت سیاسی: کنگره ضد تراست سوالات بوده است backburnered به عنوان دولت در نام تماس با ردیابی یک علاقه جدید در دره سیلیکون مصرف کننده نظارت و فن آوری. این techlash است.

اگر سیاسی در واکنش به فناوری بزرگ شده است تنزل به زمان گذشته, آن را به ارزش با توجه به چه نوع از جهان ظهور خواهد کرد و در پی آن است. تکنولوژی را در انحصار حمل کنندگان مشعل مانند اپل و آمازون و مایکروسافت و حروف الفبا (Google پدر و مادر شرکت) به نظر می رسد نه تنها امن اما آماده برای گسترش سلطه خود را به عنوان آنها در پاسخ به رشد شرکت های بزرگ و دولت خواسته برای نظارت مردم و کالا, پیگیری بیمار و تامین زنجیره تامین. که کنترل برنامه که تماشای بیش از و در خدمت ما ؟ ما اجازه می دهد خود را علاقه مند به مجموعه ای از تکنولوژی غول تبدیل غالب نیروهای در زندگی ما ؟ تا کنون پاسخ به نظر می رسد به عنوان آشکار آنها افسرده.

آن را به ارزش با توجه به چیزی است که ما می تواند از دست دادن—چه techlash در نظر گرفته شده به رسیدن به راه ایجاد جامعه ای بود که برابر بیشتر و متنوع تر است. این عمده فروشی مرتب سازی مجدد از اقتصاد در امتداد خطوط مطلوب به دره سیلیکون صحبت می کند به هر دو رشد به احتمال زیاد غیر قابل توقف قدرت بزرگ فناوری و ما عدم توانایی به فکر می کنم در خارج باریک تکنوکرات طرز فکر که در آن هر گونه مشکل می تواند حل شود با داده های بیشتر نظارت و اجبار. آنچه ما واقعا نیاز در حال حاضر چیزی است که ما همیشه مورد نیاز: راه حل سیاسی برای مشکلات سیاسی مانند نابرابری تغییر آب و هوا و عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی نسلی جنگ و در واقع Covid بیماری همه گیر.

دره سیلیکون اغلب با فشار دادن ایدئولوژیک blindspot است که آن هرگز قادر به فکر می کنم در این شرایط. همیشه فرض ذاتی آن احسان و نوآورانه تفکر را سیاست اضافی. تکنولوژی مشتاق به ساخت اصطکاک سیستم اما انبوه از امور بشری به خصوص از حکومت نبوده است اصطکاک و نه باید آن را. این techlash کمک کرد تا اعلام کند که ما دیگر ارزش های مهم به ویژه هنگامی که زندگی مردم نگران هستند. اگر برای مثال عربستان-یارانه taxi app تهدید به مسدود کردن شهرها upend این بازار و رانندگی نمرات بیشتر از مردان مهاجر به ورشکستگی و حتی برخی از به خودکشی پس شاید برش-نرخ بازده بارگذاری فقط ارزش آن را ندارد. و شاید قانون و نهادهای نظارتی باید در نوع پاسخ به محافظت از مصرف کنندگان و کارگران از این نوع اقتصادی شکار.

در حال حاضر آن را معلوم نیست اگر این نهادهای سیاسی تا کنون گام خواهد شد تا به ورزش حتی بیشتر ناچیز نظارت مقامات. که augurs ضعیف برای همه ما است.


این مهم است نه به گزافه گویی رسیدن به قبل از coronavirus techlash. حتی زمانی که فن آوری شرکت در klieg چراغ آنها همچنان گردآوری بسیار زیاد سود و پاداش سهامداران. گاهی اوقات آنها فرستاده اجرایی به تجربه تشریفاتی تحقیر عمومی قبل از کنگره پانل و یا یکی دیگر. در نتیجه این صنعت می تواند جبران آن گناهان و قرار است یک بازار بزرگتر حساب برای یکی دیگر از روز.

و چگونه بد می تواند که حساب بود به خصوص برای آن دسته از شرکت هایی نیست که نام Facebook? شاید چند حصول خواهد بود unwound, برخی جریمه صادر وعده های ساخته شده در اطراف بررسی تبلیغات سیاسی و یا توانمند سازی محتوای مدیران. برخی از چهره های برجسته مانند مدیر عامل شرکت Salesforce Marc Benioff ارائه شده Facebook به عنوان یک گوسفند قربانی در مقررات محراب. اما حتی در Facebook به حال به راحتی برخورد با 5 میلیارد دلار FTC جریمه و در صورت عدم وجود یک پتانسیل برنی ساندرز ریاست آن را به سختی به نظر می رسید به عنوان اگر عمده فن آوری شرکت خواهد چهره بسیار وجودی خطر است. توسط پاییز گذشته سواحل غرب میلیاردر کلاس تا به حال حتی در اطراف به وارن. (این presumptive دموکراتیک نامزد جو بایدن گفت: تقسیم شرکت های فن آوری است که "چیزی ما باید واقعا سخت نگاه کنید.")

اگر جو تاریک بود بیش از دره سیلیکون در حال حاضر است آسمان روشن—حتی اگر بحران پرتاب به بالا کمک بسیار بی عدالتی است که ساخته شده سیلیکون ولی یک هدف در وهله اول.

برای به عنوان مثال حتی به عنوان آمازون محوریت آمریکا زندگی و تجارت است عمیقتر این شرکت است که هنوز هم به عنوان یک بیماری مزمن و آزار دهنده از آن بیشتر یقه آبی نیروی کار. آن چهره شکایات برای انکار کارگران مناسب دنده محافظ پرداخت مرخصی استعلاجی خطر پرداخت و امتیازات دیگر بدهکار خط مقدم کارگران در خطرناک ضروری شغل. آمازون رهبری هماهنگ لام مبارزات علیه کارگر-سازمان و اخراج برخی از زیر به بهانه نقض قوانین شرکت. به تازگی Tim Bray, معاون رئیس جمهور در شرکت خدمات وب بخش ترک در همبستگی با اخراج کارکنان. کارگران باید صحنه تعطیل در تحقق مراکز در شمال امریکا و اروپا است.

با احترام به این جنبشها سازمان مخالفت آمازون منجر به انحصار باقی می ماند عملا بلامنازع. داشتن تحت الشعاع سهم بازار هدف و Wal-Mart, این شرکت به نظر می رسد بهتر از آن است در سال های و همان ممکن است توان گفت مایکروسافت, گوگل و Facebook که برخی از آنها استخدام هزاران نفر از کارگران به عنوان آنها در تلاش برای نگه دارید تا با عمومی تر وابسته به محصولات خود را.

در محل techlash ما رو به رشد اتحاد بین صنعت و دولت است که آنها را از بازگشت به چیزی شبیه به یک پست-Patriot Act قبل از اسنودن طرز فکر: a self-تقویت کننده شبه اقتدارگرا اعتقاد به قدرت نظارت و داده های خرد برای حل این مشکل در دست است. فقط به جای این کار از ردیابی تروریست ها با فرمان به مسیر عفونت. تماس با ردیابی—تمرین های نقشه برداری شبکه های اجتماعی بین مردم آلوده با این بیماری و یا در معرض کسی که آلوده است—در حال حاضر به طور گسترده ای در نظر گرفته یک از روش های کلیدی در مبارزه با گسترش ویروس. و هر چند برخی از دولت دولت باید با تکیه بر آنالوگ ردیابی این فرض که دره سیلیکون خواهد شد در تماس با دیجیتال-ردیابی در مقیاس انبوه.

اما در مواجهه با شکسته بودجه سیستم پزشکی—نه به ذکر متعدد دیگر بیآنکه ما threadbare شبکه امنیت اجتماعی—تماس با ردیابی در بسیاری از راه های یک Hail Mary تلاش برای ایجاد یک دیجیتال اکسیر در سرپیچی از مراتب بیشتر خیره نیروهای اجتماعی.. اخیر BuzzFeed تیتر قرار داده و آن را به خوبی: "ما نیاز به یک 'ارتش' از [انسان] تماس با ردیاب با خیال راحت به بازگشایی این کشور است. ما ممکن است نرم افزار به جای." ما در حال برخورد با یک شکل از چه تکنولوژی منتقد Evgeny Morozov به نام "فن آوری solutionism," تقریبا خرافی ایمان تکنولوژی ameliorative قدرت. تحت این طرز فکر هر استفاده از فن آوری اطلاعات است که به طور پیش فرض یک نیروی خوب در حالی که سیاسی و اجتماعی ملاحظات تمایل به پس زمینه محو. به طور طبیعی وجود دارد مقدار زیادی از فرصت ها برای پولدار شدن—و حداقل مساوی فرصتی برای همه آن را به طرز وحشیانه ای اشتباه است.

در نظر بگیرید مورد اپل و گوگل که در جاست خود تبریک سبک آمد و با هم به تولید یک تماس-ردیابی فن آوری است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد در دولت تحریم برنامه های سلامت. اما وجود موانع متعدد به پذیرش گسترده از تماس با دیجیتال-ردیابی ابزار. یک نظرسنجی نشان داد که اکثر آمریکایی ها نمی دانلود یک تماس-ردیابی نرم افزار. اضافی وجود دارد مسائل را با حفظ حریم خصوصی از جمله به چه اطلاعات فناوری غول خواهد بود جمع آوری و ذخیره سازی به صورت بالقوه بیشتر استفاده کنید. همچنین مشخص نیست که آیا چنین برنامه های می تواند تشخیص بدون علامت انتقال و اینکه آیا آنها می توانند جایگزین به صورت مفصل در شخص مصاحبه. هنوز یک نرم افزار نمی تواند جایگزین یک اجتماعی کارگر و یا یک پرستار ثبت شده است.

در حالی که گوگل و اپل هم ترازی ثابت ممکن است زودگذر روابط عمومی ورزش داده کاوی شرکت Palantir که نشسته احتیاط در رابطه بین,شرکت های بزرگ, دولت و هوش نگرانی است که در حال حاضر gobbling تا دولت و شرکت های بزرگ قرارداد با کروناویروس ارائه یک خط جدید از کسب و کار. خودی می زنند که Palantir را در $1 میلیارد دلار درآمد در سال 2020 افزایش 35 درصد سال بیش از سال.

بر بیش از به Palantir وب سایت و شما می توانید یادگیری در گسترده gauzy سکته مغزی, درباره شرکت Covid مربوط تلاش. از ردیابی ظروف حمل و نقل برای نظارت بر محل نگهداری پتروشیمی شرکت 50,000 کارکنان Palantir پیدا کرده است کاربرد گسترده ای به عنوان یک پلت فرم برای سازماندهی و مرتب سازی از طریق اطلاعات اغلب از نوع حساس.

"عمومی سازمان بهداشت و درمان در سراسر جهان را آغاز کرده اند برای استقرار Palantir به عنوان داده ها بنیاد Covid-19 پاسخ به" Palantir وب سایت گفت: در پیوند به انگلیسی خدمات بهداشت ملی پست های وبلاگ در مورد داده های مختلف تلاش. پست اشاره می کند که Palantir ارائه کلیدی نرم افزار اما اخطار می دهد که "Palantir یک پردازنده داده نمی داده کنترل و نمی تواند در عبور و یا استفاده از داده ها برای هر هدف گسترده تر بدون اجازه NHS انگلستان است."

در ابتدا طراحی و توسعه برای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده Palantir است که در حال حاضر استفاده می شود سازمان های دولتی در 30 کشور در ضد Covid تلاش. حتی فضای نیروی تا به امضا قرارداد با این شرکت عنوان شده است وزارت بهداشت و انسانی خدمات (از مراکز کنترل بیماری ها که نشسته در HHS نیز Palantir کاربر). یکی از شرکت بنیانگذاران اخیرا گفته Yahoo Finance است که آن را "یکی از بهترین های ما سلاح در مبارزه با این ویروس است." به گزارش دیلی دکتر دبورا Birx که در خدمت به عنوان پاسخ هماهنگ کننده کاخ سفید Coronavirus نیروی کار دریافت جلسات به طور منظم بر اساس Palantir-اطلاعات وارد شده.

آیا Palantir نرم افزار کار می کند تقریبا ثانویه به آنچه که آن را نشان دهنده: A داده-محور شرکت در حال حاضر در رقابت با دفاع غول مانند Raytheon. مرموز و سیاسی متصل حمایت خود را لایتناهی در مبارزه علیه تروریسم و بیماری Palantir باقی مانده سمبل تکنولوژی شرکت از زمان ما است.


نبود قرار بود در این راه. دستاوردهای صنعت فن آوری شدند تبلیغ پشت در 1990s به عنوان چیزی مجزا بیشتر نشاط بخشی از شوم وب trawling انجام شده توسط Peter Thiel–تاسیس سازمان سیا بودجه دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن–تایید داده کاوی شرکت که "آزادی های مدنی مهندسین" وعده به محافظت از حریم خصوصی شما. تا کنون این بیماری همه گیر در خدمت به ما یادآوری می کنند که ویژگی های اصلی دستاوردهای دره سیلیکون بیش از دو دهه گذشته دروغ در بیشتر از نزدیک نظارت بر مشتریان و قاچاق در اطلاعات شخصی خود را. برای همه صحبت از ساختن جهان به مکانی بهتر, ما هنوز منتظر که دنیای بهتر به نظر می رسد که ما بیکار doomscroll از طریق رسانه های اجتماعی خوردها.

توده قرنطینه اتحاد پیوست ما با ما لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی—ویندوز استفاده است تا 75 درصد در مقابل این زمان در سال گذشته—و برجسته تحقیر آمیز تنور ما tech وابستگی. برای بسیاری از ما این صفحه نمایش خوب و بد را با هم ادغام شدند; زوم متصل و ما به عنوان به راحتی با پدر و مادر ما به عنوان آن را با ما و کارفرمایان است.

ویروسی قوس زوم—از مد روز صنعت مورد علاقه به حفظ حریم خصوصی pariah به آینده چیزهای بی اهمیت سوال—به عنوان یک مفید مقابل به Palantir که ماندن قدرت یک پیمانکار دفاعی پرواربندی خود را در جنگ های زمان قرارداد. در حالی که زوم جذب میلیون ها نفر از کاربران در این بیماری همه گیر را در اوایل روز آن را به سرعت تبدیل به گرفتار در رقابت با محصولات مشابه از مایکروسافت, گوگل و Facebook. با آن ناقص حریم خصوصی و امنیت شهرت زوم برانگیخته کمی وفاداری به برند است و به احتمال زیاد کپی شده توسط شرکت های دیگر ارائه ادغام بهتر با ابزارهای موجود.

در پایان زوم است که تنها مهم به دلیل آن است که نسبتا تازه به نام شکستن یکنواختی از یک تکنولوژی صحنه تبدیل شده است که تعریف شده توسط عدم رقابت نوآوری و یا تازگی ها از هر نوع. که برخی از مهم ترین tech داستان از این بیماری همه گیر نگرانی های یک خرده فروشی انحصار یک مخفی, پردازنده دادهها, تبعیض مشتریان عادی برنامه چت تصویری صحبت می کند به یک گسترده تر فقدان تخیل است که مورد توجه و حتی برخی از زمینه شناخته شده ترین پارتیزان. خرید دیتا-تجزیه پیام—این در حال حاضر ضروری استان از دره سیلیکون که شکست مندرج توسط یک شعار آغوش Palantir بنیانگذاران Thiel: ما وعده داده شده بود پرواز ماشین ما رو 140 کاراکتر.

و یا به عنوان میلیاردر سرمایه گذار Marc Andreessen در نوشته های اخیر سوگواری-slash-call-برای-اسلحه "که در آن هواپیماهای مافوق صوت? کجا هستند میلیون ها نفر از تحویل هواپیماهای بدون سرنشین? جایی که قطار با سرعت بالا افزایش monorails این hyperloops و بله پرواز ماشین؟" مشکل Andreessen نوشته بود "عدم تمایل" انجام VC سرمایه گذار مادرزادی ترفند مسواک زدن کنار سیاست و مسائل کار را با یک روش ساده سکته مغزی. ما به سادگی نمی خواهید برای ساخت چیزهای زیادی برای انجام مسائل است که سخت است.

اما Andreessen خود تخیل کوچک است. ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین و hyperloops هستند پسرانه رویاهای شایسته Elon Musk تنگ-طناب–راه رفتن frat پسر که به نظر می رسد آماده به مخزن خود را در ماشین های الکتریکی شرکت با یک صدای جیر جیر. این فن آوری baubles هیچ چیز واقعا aspirational. آنچه قابل توجه در مورد این moguls است که آنها هرگز پیشنهاد عادلانه تر فقط جهان—به سادگی به یک فراهم می کند که برای خود خود اوقات فراغت و راحتی ساخته شده بر اساس نیروی کار مصرفی کلاس کارگران که یک روز جایگزین نرم افزار و روبات.

از بین بردن انسان در واقع دره سیلیکون رویای طلایی نه از بین بردن نابرابری. این مشکل برای پیامبران از صنعت فن آوری است که ما هنوز در آن pre-تخیلی فترت که در آن کار انسان ضروری است. ما باید مردم را به انجام کار سخت است که نمی تواند به عنوان رتبهدهی نشده بود خودکار در انبار بیمارستان تاکسی فروشگاه های مواد غذایی, ماشین الکتریکی کارخانه ها و دیگر محل های کار است. در حال حاضر ما آنها را ببینید سازماندهی و مبارزه با عقب و که مارک به طور طبیعی به عنوان ناسپاس مشکل.

این کنگره نبرد بیش از فن آوری متمرکز شده است به عنوان آن را بر ضد تراست و اطلاعات حریم خصوصی احتمالا هرگز به خدمت این کارگران است. از بالا به پایین از معدن به کارخانه به رمز گذار مزرعه صنعت فن آوری ساخته شده است بهره برداری و تعصب و نابرابری و تبعیض جنسی. که بهره برداری—همراه با یک بی امان و ایمان در ابزار جمع آوری داده های شخصی از نظارت—دارای سوخت کوره از فناوری های دیدنی رشد.

مانند هر دیگر صنعت بزرگ است که گاهی اوقات راهنمایی جهان بر محور خود مانند, می گویند, انرژی و یا امور مالی—tech یک روز باید به حساب برای چه آن را انجام داده و راه آن را تغییر تمام زندگی ما است. این جهان-بلعیدن صنعت تنها سرعت بخشیدن به این روند است که باید توسعه یافته از زمان شروع این بیماری همه گیر—کمتر کوچک کسب و کار و دستمزد مناسب و معقول تنها برای چند خوش شانس—در حالی که هیچ کاری برای کسانی که پشت سر گذاشته شده است. اما در حال حاضر تکنولوژی روز حساب نهفته در تعلیق. به جامعه ما می افتد به قطعات با تکنولوژی قدرت بیش از حد بزرگ است و بنابراین ما نیاز دارید.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب