غم انگیز سیاسی از ایاصوفیه

جدید سنگ سنگ کلیسای طراحی شده توسط یونانی geometers و آن گرم و درخشان داخلی به نظر می رسد مانند یک عمل خدا. هن

توسط MASTERNEWSS در 24 تیر 1399

جدید سنگ سنگ کلیسای طراحی شده توسط یونانی geometers و آن گرم و درخشان داخلی به نظر می رسد مانند یک عمل خدا. هنگامی که آن را انجام داده بود ژوستین گفت: "سلیمان من outdone تو!" این گنبد مرکزی است 55.6 متر ارتفاع. سنگ مرمر و طاق های سبز و سفید و بنفش پراکنده بیرون از مرکز نکردم با طلا موزاییک. تا زمانی که آن را outdone توسط کلیسای جامع سویل در 1520 به ایاصوفیه بزرگترین کلیسای جهان است.

در طول سال از آن شده است توسط کنترل رژیم های مختلف که هر سهم آن در دکوراسیون داخلی (از جمله انجام تعمیرات لازم) ایجاد خیره کننده تاریخی و مذهبی موزاییک. صلیبیون آن را تبدیل به یک کلیسای کاتولیک رومی در 1204 اما آن را واگردانی به یک کلیسای ارتدکس شرقی در سال 1261 زمانی که به شهر بازگشت و به حکومت بیزانس. هنگامی که امپراتوری عثمانی به دست آورد قسطنطنیه در 1453, Mehmed دوم فاتح برگزار شد اولین نماز جمعه در معبد و تبدیل آن به مسجد است. بنابراین از آن باقی مانده تا سال 1931 هنگامی که آن را بسته قبل از جمهوری جدید ترکیه بازگشایی آن را به عنوان یک سکولار موزه در سال 1935. امروز 3.3 میلیون نفر بازدید از آن هر سال است.

این ایاصوفیه را التقاطی طراحی باعث می شود آن را یک قسمت از مخلوط ظریف شخصیت از شهرستان که در آن ساکن. آنچه که ما در حال حاضر تماس استانبول (که قبلا بیزانس و قسطنطنیه) بوده است Thracian-یونانی-رومی-حکومت و به یهودیان و مسیحیان متدین و بی دین به طور یکسان. با توجه به آن بسیار مهم نقطه در مسیرهای تجاری, محل ما در حال حاضر تماس با ترکیه برای قرن ها شده است در مرکز تبادل فرهنگی بین شرق و غرب کمتر از یک مرز از سوپر شارژ متقابل گرده افشانی فرهنگی منطقه که در آن تمام انواع اشکال هنری و ایده های خود را melded. به عنوان یک نتیجه استانبول دارای یک فرهنگ جهان مشخص با نفوذ از سراسر جهان—بزرگترین نمونه از آن است ایاصوفیه خود را.

یونانی, مسیحیان در اعتراض به تصمیم دادگاه در Hagia Sofia.

SAKIS MITROLIDIS/خبرگزاری گتی ایماژ

منتقدان دیدن اردوغان حکم به عنوان اخرین تماس خود را به ملی پایه برای حمایت سیاسی خود را به عنوان ستاره دیگر کم در میان جوانان. حتی قبل از اینکه فاجعه Covid-19 پاسخ تهدید به نابود کردن اقتصاد ترکیه (تهوع در مورد متخلف مذهبی خود را حامیان اردوغان شکست خورده برای مثال به اعمال قرنطينه در بازگشت زائران از مکه) او رو به رشد مخالفت خود سرکوب جامعه مدنی و قضایی و فاجعه بار دست زدن به ترکیه امور خارجه. پس از روسیه کشته شدن 33 سرباز ترک در ماه فوریه او باز مرز با یونان عمدا تحریک خشونت بین مهاجران و یونانی محلی (ترکیه مبارزه بود یک حمله در شمال سوریه در آن زمان باعث عین حال بیشتر پناهندگان سوری به آواره غرب). در پاییز سال 2019 او به رهبری یک فاجعه حمله به کردها در شمال سوریه که دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن کمک mismanage به یک هرج و مرج حمام خون.

اردوغان بهره برداری از ایاصوفیه—شاید بزرگترین نمادین سلاح در زرادخانه خود را—بنابراین درک در سوئیچینگ سیاسی روایت و آن را کار کرده است. پاپ "عمیقا متأسف" است که ارمنستان اسقف قسطنطنیه. سازمان ملل متحد و یونسکو خشمگین هستند آنها خشم تنها همسان با دولت سخنگویان از آتن و روسیه است. دانشگاهیان باید امضا نامه های باز. در بلانت پاسخ اردوغان معاون به رویترز گفت که "تنها قدرت تصمیم گیری در مورد وضعیت ایاصوفیه ... متعلق به ترکیه است. ما لازم نیست هر کسی مشاوره یا توصیه ما امور خود را."

شاید بهترین تحلیل آمد از ارتدکس شرقی عام ایلخانی Bartholomew قسطنطنیه که مشاهده شده است که در این موزه که "نمادین محل برخورد dialogue همبستگی و درک متقابل میان مسیحیت و اسلام" و هشدار داد که آن همگن "را فشار میلیون ها نفر از مسیحیان در سراسر جهان در برابر اسلام است." این امر می تواند مضر موردی او گفت: به جای "است که در آن شرق و غرب در آغوش" و سپس به اجبار "باعث شکستن بین این دو جهان است."

موزه بسته است از دست دادن به مردم در همه جا اما بسیار مهمتر از آن نشانه ای از هیچ نگه می دارد-منع رویکرد ترکیه برتر است که مصرف خود را به رهبری. این تماس به ناسیونالیسم مذهبی از همان اراذل و اوباش-محرک فشار که انتخاب مغلوب ساختن پیشی جستن در ایالات متحده است. همچنین شواهدی وجود دارد که اردوغان در حال اجرا پایین در راه مثبت عناوین—و برای رسیدن به آخرین تفریحی.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب