10 راه برای بهبود چادر مسافرتی

حتی در بزرگترین اندازه های آن نیز این محدودیت ارتفاع وجود دارد. به طور کلی وزن چادر مسافرتی در سفرهای بدون خو

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

حتی در بزرگترین اندازه های آن نیز این محدودیت ارتفاع وجود دارد. به طور کلی وزن چادر مسافرتی در سفرهای بدون خودرو از جمله کوهنوردی و کوله گردی یکی از محدودیت های قابل توجه است. بدون شک نحوه و سرعت راه اندازی یک چادر مسافرتی در محبوبیت و آمار خرید آن تاثیر بسیار مهمی را داراست، چادری که به نسبت هزینه پرداختی هم راحت راه اندازی و هم در کیف خود قرار گیرد بهترین گزینه برای خرید می باشد. دسته بندی های دیگری هم هستند که با توجه به مورد استفاده چادرها به آن نسبت داده می شوند. همچنین نسبت به میله های آلومینیومی ارزان تراند ولی قابلیت شکنندگی آن ها بالاتر است. در این چادر تیرک ها و گنبد به صورت کشیده است. عبارت ژئودزیک یک عبارت ریاضی است. در واقع یک خط ژئودزیک کوتاه ترین مسیر بین دو نقطه بر روی زمین است. پایه و اساس چادرهای مسافرتی تولیدی توسط این برند مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه و همچنین ساییدگی میباشد که علاوه بر تمامی این ویژگیها از انعطافپذیری بسیار بالایی نیز برخوردار میباشد. توجه داشته باشید که هرچه ارتفاع گنبد بیشتر باشد آسیب پذیری آن در برابر باد بیشتر است. چادرهای گنبدی در مرکز ارتفاع بلندی دارند اما اطراف آن شیبدار هستند تا در برابر وزش باد و یا بارش برف آسیب نبیند و فضای آن کوچکتر است.

چادر هرمی گرچه از بیرون بسیار زیبا و جذاب است، اما اکثر آن ها تک لایه اند و برای استفاده در هوای مطلوب کاربرد دارند. انواع نیمه ژئورزیک نیز موجود هستند که از همین قاعده پیروی می کنند و به دلیل داشتن ستون های کمتر برای شرایط آب و هوایی نیمه طوفانی کاربرد دارند. این نوع طراحی باعث می شود تا فشار وارده بر سازه این چادر تقسیم شود و همین امر آن را به با ثبات ترین چادر سفری در شرایط آب و هوایی طوفانی تبدیل می کند. نام خط الراسی از همان جا بر روی آن قرار داده شد. شمار مدارس میسیونری آمریکایی در دوران ناصرالدینشاه افزایش یافت و در تهران و سایر شهرهای ایران مدارس بیشتری تأسیس شد بهطوریکه در سال ۱۲۷۴ خورشیدی، تنها ۱۱۷ مدرسه در شمال غربی ایران (آذربایجان) فعالیت میکردند. شکل ظاهری این چادر از هر لحاظ بی نقص بوده که تنها با یکبار مشاهده عاشقش خواهید شد. اگر قصد سعود به قله اورست را داشته باشید احتمالا به یکی از این چادرها احتیاج خواهید داشت. آخرین نوع چادر های مسافرتی از نظر نوع نصب چادر های اتوماتیک می باشد که هم به سادگی راه اندازی شده و هم به سادگی جمع می شود، با خارج کردن این چادر از بسته بندی با و گرفتن ستون اصلی آن خواهید دید که چهار پایه جداگانه از آن رها می شود، سپس با باز کردن این پایه ها از گیره خود و بلند کردن آن چادر به حالت قابل استفاده تغییر شکل می دهد.

Th​is  post was gener᠎ated ᠎with the he lp ᠎of GSA Con᠎te nt Genera tor ​DEMO᠎!

چادر های عصایی تنها محصولاتی هستند که راه اندازی دشوار تری در مقایسه با جمع کردن دارند، نوع بعدی چادر های مسافرتی از نظر سادگی در راه اندازی چادر های فنری هستند، چادر های مسافرتی فنری پس از باز شدن بسته بندی خود با رهایی به شکل اصلی خود در می آیند و تنها می بایست لایه درونی را به بیرون بکشید، سپس با تنظیم هوای داخلی می توانید از این چادر استفاده کنید، دقت داشته باشید که در صورت وجود باد در این چادر ها می بایست حتما آنها را با اشیاء مختلف سنگین کنید. عمل فوق تنها در چند ثانیه صورت می پذیرد و عمل جمع کردن آن نیز کمی بیشتر زمان می برد . دشوار ترین و زمان بر ترین راه اندازی به چادر های عصایی که اغلب توسط شرکت FIT یا فخر ایران تولید می شود اختصاص دارد، برای نصب این چادر دو میله تا شده را به یکدیگر متصل کرده و از دو شیار روبرویی و گوشه ای چادر رد می کنید که به صور تقاطعی از کنار هم رد می شوند، با انجام این عمل زمان بر که نیاز به دقت کافی دارد نوبت به میخچه های درون بسته بندی می رسد، پس از تثبیت محل چادر با استفاده از این میخچه ها محصول قابل استفاده است، جمع کردن و قرار دارد چادر در ساک مخصوص آن بسیار ساده تر از نصب آن انجام می پذیرد .

مثلا چادر صد در صد کتان انگلیسی که توسط دیده بانی و راهنما های انگلیسی استفاده می شد، می تواند تقریبا هر چیزی که آب و هوای انگلیس بر آن فرود می آورد را تحمل کند. از دیگر مزایای چادرهای مسافرتی ساختار و جنس آنهاست که برای هر منطقه نوع خاصی از چادر طراحی و تولید شده است. پس از شستشو و یا تمیز کردن، بهتر است چادر را به طور کامل خشک کنید. به نظر میرسید که استراتژی جدید دولت، کارساز واقع شدهاست یا شاید مخالفان خود را برای ماه رمضان، که بسیج جمعیت برای تظاهرات آسانتر بود، آماده میکردند. میله های چادر معمولا از فایبرگلاس یا آلومینیوم ضد زنگ تهیه می شوند که انتخاب هر کدام مزایا و معایب خاص خودش را دارا است. این نکته را نظر داشته باشید که ظرفیت هر چادر بر اساس حالت خوابیده افراد در کف چادر سنجیده می شود و مثل اتاق خانه فضای زیادی در دسترس نیست. چادرهای تک ستون که بر پایه مدل تپی یا همان چادر سرخپوستی ساخته شده اند، اغلب از مدل های پرطرفدار محسوب می شوند. فقط کافی است محصول را از بسته بندی آن خارج کرده و پایه های آن را باز کنید. به همین دلیل اکثر تولیدکنندگان، در سال های اخیر به نوعی از این طرح در تولیدات خود استفاده کرده اند.

آخرین مطالب