بررسی کاربرد وی پی ان ها و خرید وی پی ان

وی پی ان (vpn) چیست؟ قبل از این که به بررسی هر موضوعی بپردازیم، یک تعریف کامل و جامع را از vpn&nbsp

توسط MASTERNEWSS در 1 تیر 1400

وی پی ان (vpn) چیست؟

قبل از این که به بررسی هر موضوعی بپردازیم، یک تعریف کامل و جامع را از vpn ارائه می دهیم تا تمامی مفاهیمی را که در ادامه بررسی می کنیم بهتر درک کنید.

 به بیان کاملا ساده و قابل فهم، خرید وی پی ان ها به عنوان یک نحوه ی ارتباط رمزگذاری شده در اینترنت و از محل اتصال شدن فرد استفاده کننده آغاز شده و تا محل مورد نظر این ارتباط و رمزگذاری اطلاعات برقرار خواهد بود. به بیان دیگر vpn ها با استفاده از یک شیوه ی خاص رمزگذاری سبب اتصال  محل اینترنت مورد استفاده ی فرد به اینترنت عمومی می شود. با استفاده از این شیوه به راحتی و بدون دردسر آدرس اینترنتی مورد استفاده توسط فرد تغییر پیدا می کند و در نهایت آدرس اصلی قابل دسترسی نخواهد بود.

 نکته ای که در این باره وجود دارد و باید مورد توجه قرار گرفته شود این است که در استفاده از وی پی ان ها، سرور ها دسترسی به آدرس اینترنتی افراد استفاده کننده نخواهند داشت و تنها آدرسی که با استفاده از VPN ایجاد می شود را در دست دارند.

وی پی ان

 این موضوع به افراد کمک می کند که هنگام استفاده از وبسایت های حساس و غیرمجاز، آدرس آن ها در دسترس نباشد. میزان هزینه هایی که برای خرید وی پی ان باید پرداخت شود به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه به صورت کامل شرح می دهیم.

 هزینه ی مورد نیاز برای استفاده از vpn به محل مورد استفاده ی شما جهت اتصال بستگی دارد و این هزینه با توجه به محل متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه ی استفاده از خدمات ارائه شده ی ایالات متحده ی آمریکا بسیار کم تر از هزینه ی استفاده از خدمات کشورهای اروپایی است و این یکی از مهم ترین دلایل استفاده ی افراد از خدمات ایالات آمریکا به جای کشورهای اروپایی است.

 

چگونه باید از وی پی ان استفاده کنیم؟

 شاید شما هم متناسب با موقعیتی که دارید نیاز به استفاده از vpn داشته باشد و یا تا به حال از آن برای انجام کاری استفاده کرده باشید. توجه داشته باشید که پس از خرید وی پی ان  و خرید فیلتر شکن باید از اصول استفاده کردن از آن اطلاع داشته باشید. برای خریداری vpn با لیستی از کشورهای مختلف رو به رو می شوید. شما برای استفاده هر کدام از برنامه های اشاره شده باید یکسری تغییرات در سیستم و یا دستگاه گوشی همراه خود ایجاد کنید.

آیا امکان محافظت وی پی ان از اطلاعات فرد مورد استفاده وجود دارد؟

 

 در قسمت های قبل نیز به این موضوع اشاره کردیم که تمامی وی پی ان ها با قرار گرفتن بر روی سیستم های کامپیوتری یا تلفن های گوشی همراه ارتباطی رمزگذاری شده را بین دستگاه و سرور مورد نظر برقرار می کنند. در بسیاری از موارد می توانید بدون نگرانی و وجود کوچک ترین مشکلی از آن ها استفاده کنید. اما مواردی خاص وجود دارد که که امکان ردیابی سوابق جست و جوی فرد را با استفاده از سازنده ی VPN قابل پیگری خواهد بود. شما باید هنگام استفاده از این نوع خدمات احتیاط کنید و این گونه تصور نکیند که در فضای اینترنت به صورت کامل ناشناس فعالیت می کنید.

پس در استفاده از این گونه خدمات برای اتصال به اینترنت و انجام دادن فعالیت های مورد نیاز خود بیشترین احتیاط را داشته باشید و سعی کنید از خدماتی استفاده کنید که مورد تایید بوده و هیچگونه خطری اطلاعات و سوابق شما را تهدید نکند.

منبع:

https://manovpn.com/

آخرین مطالب